年間契約型情報サービス

移動体通信サービス

Mobile Services

発行 Analysys Mason 商品コード 294412
出版日 年間契約型情報サービス ページ情報 英文 Subscription Program
価格
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移動体通信サービス Mobile Services
出版日: 年間契約型情報サービス ページ情報: 英文 Subscription Program
概要

Analysys Masonが提供する本年間情報サービスの調査プログラムを活用すれば、移動体通信サービス市場のビジネスチャンスと課題について理解を深め、競合他社の機先を制することができます。このプログラムで示される分析には、通信事業者やベンダーなど、市場に関わっている企業や団体との間で絶えず行われている意見交換、およびAnalysys Masonが独自に実施する消費者を対象とした一次調査の結果が反映されており、市場についての予測と見解にしっかりとした根拠を与えています。当社の役割は、市場の多様なトレンドをいち早く見極めることで、クライアントが顧客のニーズにしっかりと対応し、収益を維持、拡大することができるよう手助けすることにあります。

  • 本サービスの概要
    • プリペイド式携帯電話の移行戦略から4Gサービスの料金設定まで、事業の柱となる移動体通信サービスについての調査と分析を提供する情報センターとして機能します
    • 顧客の維持、ローミング、仮想移動体通信事業者(MVNO)の戦略など、網羅するテーマが拡充されています
    • 音声、メッセージング、データ(モバイルブロードバンドを含む)の各サービスの重要性および顧客が支出する金額の変化を追跡調査(および計画を立案)する際の立脚点を提供します
  • 主なテーマ
    • モバイルデータサービスの料金設定とバンドリング戦略のベストプラクティス
    • 顧客維持と乗り換え件数低減に向けた戦略
    • 4Gサービスの料金設定とマーケティング
    • ローミングとモバイルターミネーションレート(MTR)に対する規制政策の影響
    • サブブランドおよびホールセール/MVNOのビジネスチャンス
    • プリペイド式携帯電話の顧客ベースの発展
プログラムの成果物:移動体通信サービス
成果物のタイプ発行回数(12ヶ月間)
レポート:予測、定量的モデリング、調査レポート、および重要なトピックについての詳細な分析4回
ビューポイント:業界内の個別の問題に焦点を絞り込んだ分析(ベストプラクティスケーススタディ、革新的なビジネスモデル、各種サービスの予測、技術面のトレンド)5〜7回
解説:業界の最新動向に関する十分な情報に裏打ちされた見解7〜8回
追跡調査:移動体通信サービス市場の各種指標に関する四半期ごとの調査レポート
モバイルデータサービスの料金の追跡調査
4回
2回

成果物の主な内容

2014年版で提供される予定のデータレポートと追跡調査本サービスで取り上げられる主なトピック(変更される場合があります)

予測[トレンドの分析と成長促進要因についての論考]:

  • 移動体通信サービス:2014〜2019年の世界規模の市場予測
    • 各地域市場の音声、メッセージング、データサービスの加入者と売上高に関する予測、および主要国のデータ

一次調査:

  • 2014年の消費者のスマートフォン利用状況調査:デバイス利用状況追跡調査アプリを使用(主な調査結果、モバイルデータサービスの利用状況)
  • 欧州の4ヶ国と米国におけるモバイルデータサービス利用のトレンド(Arbitron Mobileと共同で専用アプリによる利用状況の追跡調査を実施し、得られたデータをもとに分析)
  • 2014年のネットワーク接続サービス利用に関する消費者調査:移動体通信サービス−現在の利用状況と今後の意向
  • 欧州の5ヶ国と米国の市場を網羅し、移動体通信サービスに対する消費者の態度、選好度、支出などを調査

各種データの追跡調査:

  • モバイルブロードバンドサービスの料金の追跡調査(年2回発行)
    • 欧州、米国、アジア太平洋地域の主要市場における3Gおよび4Gサービスの料金とパッケージの比較
  • 移動体通信サービスの各種指標に関する四半期ごとの調査レポート
    • 西欧および中東欧の29ヶ国における移動体通信サービスと収益に関する重要業績評価指標(KPI)の追跡調査
  • 欧州におけるMVNO市場の新たな段階:最新の状況と展望
  • LTEの影響:料金設定、バンドリング、消費者の期待、マーケティング戦略、固定ブロードバンドサービスとモバイルブロードバンドサービスの料金の比較
  • プリペイド式携帯電話の乗り換え件数低減に向けたベストプラクティス:ハイブリッド料金プランと成功を収めている通信事業者の事例
  • 移動体通信サービスの料金モデルの長期的な展望
  • ローミングサービスの市場規模と展望:
    • 規制の改正が従来からの収益の流れに及ぼす影響
    • ローミングサービスの新たなビジネスモデル
  • モバイルデータサービスの利用パターン:
    • 消費者とその態度/意向(各種サービス、乗り換え防止と支持獲得のための戦略、ネットワーク、バンドリングと料金設定に関する戦略、市場区分)
  • モバイルブロードバンド料金モデルとベンチマークの発展
    • 階層型の料金体系、サービス品質、トラフィックベース、アプリケーションベース、定額制、共有およびマルチデバイスの料金体系
    • 4Gサービスの割増料金に関する分析と料金のベンチマーク
目次

The rapid evolution of the mobile data market has dramatically affected operators' and vendors' mobile revenue and service strategies during the past few years. As the market matures, industry players and their partners are shifting their focus from voice and messaging to data services, and from securing market share to managing and maintaining the subscriber base. The Mobile Services programme helps stakeholders to tackle key issues including:

  • pricing structures: from tariff rebalancing to multi-person and multi-device usage plans, pricing models must now extend to cover a wide variety of usage patterns and preferences while creating value for providers
  • best-practice customer retention strategies, which are becoming increasingly important thanks to the growing emphasis on alternative KPIs, such as Net Promoter Score and reduced churn
  • the search for opportunities in the wholesale sector, including a renewed focus on MVNOs and responses to structural changes in the roaming market
  • the impact of network upgrades and next-generation technologies: how 4G in particular will position mobile operators to compete directly with fixed broadband offers.

Analysys Mason's Mobile Services research programme enables clients to understand the opportunities and challenges in these markets, and to stay a step ahead of competitors. Our analysis reflects our ongoing dialogue with operators, vendors and other market players, as well as our proprietary primary consumer research, which provide a solid grounding for our forecasts and views on the market. We identify trends early, enabling clients to better address their customers' needs, and protect and increase revenue.

Market commentary by lead analyst

“Mobile revenue growth has stalled in many European markets. For service providers, the focus is moving from securing market share to keeping established customers, while maintaining profitability. Key ingredients for success include: a deep understanding of customer usage and spending patterns; development of appropriate pricing structures for mobile data; and a forward view of the threats and opportunities for mobile services as 4G networks and connected devices reach the mass market.” Stephen Sale, Principal Analyst.

The service in detail

For a typical 12-month subscription, our clients can expect:

  • expert analysis of the mobile services market and related technology: in-depth analysis of the major dynamics in the mobile services market and advice on optimal strategies for revenue growth and customer management
  • strategic impact reports and regular market commentary: thought leadership delivered via in-depth reports and regular commentary on developments and innovative business models in the mobile services market
  • 5-year forecasts for mobile broadband key performance indicators (KPIs) : worldwide mobile services forecasts split into 8 regions, as well as forecasts for 30 European countries, including KPIs such as connections, ARPU and revenue, and data volume
  • Connected Consumer end-user survey report: in-depth report based on our annual survey of more than 6000 end users in six countries (in Europe and North America), providing insight into and analysis of their usage, spending and attitudes towards mobile services
  • access to experts: unmetered access to our subject matter experts and thought leaders for additional insight and opinion in response to ad hoc questions relating to our research.

Programme highlights

The programme provides comprehensive analysis of the key issues affecting the market for mobile services. We will be covering critical industry issues, including:

  • a new phase for the MVNO market in Europe: status update and outlook
  • market sizing and outlook for roaming services: the impact of regulatory changes on legacy revenue streams and emerging roaming business models
  • consumer usage and attitudes towards mobile services, based on our Connected Consumer survey
  • the mobile bundle in 2018 - the future of mobile pricing
  • the impact of LTE: on pricing, bundling, consumer expectations, marketing strategies and the comparative pricing of fixed and mobile broadband
  • best practice churn reduction strategies.

Programme deliverables

Forecasts

Analysys Mason's Mobile Services research programme provides 5-year forecasts of the following KPIs in the mobile services market:

  • mobile connections, split by:
    • device type (handset (smartphone and basic), tablet and PC/laptop)
    • subscriber type (business and consumer)
    • subscription method (prepaid and contract)
    • access technology type (3G, 4G)
  • mobile service ARPU, blended and split by:
    • service type (voice, messaging, data)
    • subscriber type (business and consumer)
    • subscription method (contract and prepaid)
  • mobile service revenue, blended and split by:
    • service type (voice, messaging, data)
    • subscriber type (business and consumer)
    • subscription method (contract and prepaid).

Trackers

The Mobile Services programme's Mobile services quarterly metrics provide the following up-to-date KPIs for 30 European countries each quarter:

  • mobile active subscribers (prepaid and contract)
  • MVNO subscribers as a percentage of total
  • voice and messaging traffic
  • outgoing voice minutes
  • ARPU and average revenue per mobile minute and SMS message
  • mobile revenue and ARPU, split by service (voice, messaging and data)
  • mobile data revenue as a percentage of total.

Analysys Mason's Mobile broadband pricing benchmark is a survey of USB modem subscription services and SIM-only packages suitable for use with a USB modem or mobile Wi-Fi hotspot device. Data for 23 countries is provided in a fully searchable spreadsheet format, for use as a benchmarking and planning too.

The information for each country includes:

  • provider
  • service name
  • access technology
  • downstream bandwidth (Mbps)
  • upstream bandwidth (Mbps)
  • monthly access charge (in local currency unit and EUR)
  • activation fee (in local currency unit and EUR)
  • device bundle
  • minimum contract length (months)
  • broadband service type
  • subscription type
  • usage cap/fair-use policy limit (MB)
  • volume included (MB)
  • time included (hours)

Geographical coverage

Analysys Mason's Mobile Services research programme provides worldwide 5-year forecasts split into the following eight regions:

  • North America
  • Western Europe
  • Central and Eastern Europe
  • Developed Asia-Pacific
  • Emerging Asia-Pacific
  • Latin America
  • Middle East and North Africa
  • Sub-Saharan Africa.

The programme also provides five-year forecasts at country level for the following European countries:

  • Austria
  • Belgium
  • Bulgaria
  • Croatia
  • Czech Republic
  • Denmark
  • Estonia
  • Finland
  • France
  • Germany
  • Greece
  • Hungary
  • Ireland
  • Italy
  • Latvia
  • Lithuania
  • Netherlands
  • Norway
  • Poland
  • Portugal
  • Romania
  • Russia
  • Slovakia
  • Slovenia
  • Spain
  • Sweden
  • Switzerland
  • Turkey
  • UK
  • Ukraine.
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