年間契約型情報サービス

アジア太平洋地域の通信市場

Asia-Pacific

発行 Analysys Mason 商品コード 219630
出版日 年間契約型情報サービス ページ情報 英文 Subscription Program
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.18円で換算しております。
Back to Top
アジア太平洋地域の通信市場 Asia-Pacific
出版日: 年間契約型情報サービス ページ情報: 英文 Subscription Program
概要

Analysys Masonのアジア太平洋地域調査プログラムは、重要なデータと、この通信市場における市場機会および課題に関する洞察をクライアントに提供します。

当プログラムは、シンガポールおよびニューデリーにおける弊社支社の現地資源に支えられた、同地域の通信市場動態に関する深い理解を活用しています。プログラムの調査は、急激に変化するこれらの市場において、地域内外のクライアントにとっての成長機会の最大化を助けることを目標としています。

調査対象範囲

  • サービス、加入者数、売上、投資機会およびネットワーク技術戦略を含む、アジア太平洋の通信市場
  • 調査対象地域:先進APACおよび新興APAC地域、その内訳としての13カ国(リストは次のスライド参照)

主なテーマ

アジア太平洋におけるネットワークについての理解を、以下を通じて深めます

  • サービス計画 ? 消費者サービスの理解を通じて、どのサービスがクライアントのネットワークに対する需要を促進し、それが重要な事業上の意思決定にいかに影響を及ぼすかを理解することができます。
  • 技術計画 ? 競合技術および補完的技術の具体的な機能の分析は、クライアントが最高の技術ソリューションによってネットワーク要件に対応することを可能にします。
  • 投資計画 ? 弊社が有するネットワーク展開に関連したコストの知識により、クライアントは財政面を考慮してネットワークの運用開始およびアップグレードを計画できます。
プログラムの成果物:アジア太平洋地域通信市場レポート
成果物のタイプ発行回数(12カ月間)
レポート:予測・調査および詳細分析地域市場予測(年2回のアップデート)
戦略レポート:2回
ビューポイント:業界内の個別の問題と企業に焦点を絞り込んだ分析(ケーススタディ、ベスプラクティス、各種サービスの予測)6〜8回
国別レポート:通信およびメディアの現状、企業、規制の概要と市場見通し14回
解説:業界の最新動向に関する十分な情報に裏打ちされた見解10〜12回

成果物の主な内容

データレポートおよび追跡調査取り上げる予定のトピック

予測(動向分析と成長因子の検討)

  • アジア太平洋地域の先進市場
  • アジア太平洋地域の新興市場
  • アジア太平洋地域の新興市場におけるモバイルペイメント:ビジネスモデル、ケーススタディおよび予測

国別レポート

  • 先進市場:オーストラリア、香港、日本、シンガポール、韓国、台湾
  • 新興市場:バングラデシュ、中国、インド、インドネシア、マレーシア、パキスタン、タイ、ベトナム

国別レポートには、国家レベルのKPI、固定およびモバイルサービスにおけるオペレーターの市場シェアが含まれています。

  • APACワイヤレスネットワークデータ予測: 主要なAPAC諸国の詳細な国別データ、オペレーターが経験しているセルラーデータの実質成長に関する非ベンダーの視点を提供
  • タイ、マレーシア、インドネシアおよびインドなど、新興APAC諸国にとってのNGA/ブロードバンドアクセスへの最適な取り組み方: APACの急速に発展している経済においてブロードバンドサービスを提供するための、同地域における弊社のコスト・需要モデルから引き出した、最も効果的な方法に関する詳細な検討
  • APACにおけるLTEおよびスモールセルインフラ予測: APAC市場においてデータ利用がいかにネットワークアーキテクチャーの発展を促進するかを理解
  • 域内におけるインフラ共有イニシアチブおよび将来動向
  • アジアにおけるMVNOの設立: 戦略および市場機会の分析

アジア太平洋地域における国内ブロードバンドイニシアチブと官民パートナーシップ

目次

The telecoms landscape in emerging Asia-Pacific markets is changing quickly and dramatically. In urban areas and more-mature markets, operators must innovate in order to foster greater usage and extension of advanced data and content services among an already sophisticated user base. Increasing coverage in rural areas will be a challenge, and may require operators to consider new business models.

Key questions for emerging and developed Asia-Pacific markets include:

  • how can service providers apply more-sophisticated customer segmentation, bundling and pricing models, to maximise customer value?
  • what types of new mobile application and service are providers rolling out to consumers, and how are these differentiated?
  • how can network operators time infrastructure investments and upgrades appropriately and extend networks cost-effectively?

Analysys Mason's Asia-Pacific regional research programme offers clients critical data and insight into the opportunities and challenges in the Asia-Pacific telecoms market. The programme benefits from our deep understanding of telecoms market dynamics in the region, supported by the on-the-ground resources in our regional offices in Singapore and New Delhi. The programme's research aims to help clients both within and outside the region to maximise growth opportunities in these rapidly changing markets.

Market commentary by lead analyst

“The growth of mobile penetration in Asia-Pacific's emerging markets, such as China and India, is extending the market for telecoms services and applications well beyond the urban market. More-mature markets, such as Japan and South Korea, continue to be leaders in cutting-edge consumer services delivered via high-speed mobile or fixed broadband networks.” Tom Mowat, Principal Analyst.

The service in detail

For a typical 12-month subscription, our clients can expect:

  • strategic impact reports and regular market commentary: thought leadership delivered via in-depth reports and regular commentary on market developments and innovative strategies for success in the Asia-Pacific region
  • five-year forecasts for key regional telecoms markets: mobile and fixed KPIs for the developed Asia-Pacific region, emerging Asia-Pacific region, and 14 individual countries (listed below). Forecast KPIs include connections, ARPU and revenue, technology, usage and traffic
  • country reports: 14 detailed profiles that identify key market issues, discuss the strategies and market shares of major players, evaluate the regulatory environment, and provide comprehensive market KPIs
  • comments: informed opinion on the latest industry developments
  • quarterly regional CEO digest: a summary of the most important developments in the region and their impact, focusing on innovation, competition, finance/investment and regulatory issues
  • access to experts: unmetered access to our subject matter experts and thought leaders for additional insight and opinion, in answer to ad hoc questions relating to our research.

Programme highlights

Analysys Mason provides comprehensive analysis of the key issues affecting all parts of the telecoms value chain in Asia-Pacific. We will be covering critical industry issues, including:

  • five-year forecasts of the developed and emerging Asia-Pacific telecoms markets
  • online consumer media and telecoms behaviour, preferences and spending, via our Asia-Pacific Connected Consumer Survey
  • mobile innovation and best practice: pricing and loyalty schemes, mobile data services and device strategies for low-income markets
  • emerging services markets: m-health, M2M, m-payments and cloud services
  • building MVNOs in Asia: strategies and market opportunity analysis
  • LTE roll-out and service strategies in the region
  • extending connectivity: wireless access network strategies
  • national broadband initiative and public-private partnerships.

Programme deliverables

Geographical coverage

Analysys Mason's Asia-Pacific regional research programme provides operational KPIs for fixed, mobile and broadband players in, as well as country reports for 14 key markets:

  • Australia
  • Bangladesh
  • China
  • Hong Kong
  • India
  • Indonesia
  • Japan
  • Malaysia
  • Pakistan
  • Singapore
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Vietnam.

Regional-level forecasts are provided for two sub-regions:

  • developed Asia-Pacific (DVAP)
  • emerging Asia-Pacific (EMAP).

Market data

Analysys Mason's Asia-Pacific regional research programme provides the following key data and five-year market forecasts, which are updated on an annual basis:

MobileBroadbandFixed
  • Subscribers and mobile penetration split by:
    • contract type (prepaid/contract) and technology generation
    • connection type (handset, mobile broadband and M2M).
  • Handsets:
    • split by type (smartphone and non-smartphone)
    • penetration rate.
  • Service and retail revenue:
    • split by contract type (prepaid/contract)
    • split by service type (voice, messaging data, mobile broadband, M2M, handset data and interconnect)
    • as a percentage of GDP
    • per capita.
  • Service ARPU split by:
    • contract type
    • service type (handset voice and handset non-voice).
  • Traffic:
    • total network voice traffic
    • outgoing voice traffic.
  • Connections by technology (DSL, cable, fibre and other)
  • Retail revenue by technology (DSL, cable, fibre and other).
  • Connections by service type (voice, dial-up and IPTV)
  • Service and retail revenue by service type (voice, dial-up, broadband, IPTV and business network services)
  • Outgoing voice traffic.
Back to Top