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年間契約型情報サービス

スマートリテール

Smart Retail

発行 ABI Research 商品コード 487778
出版日 年間契約型情報サービス ページ情報 英文
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スマートリテール Smart Retail
出版日: 年間契約型情報サービス ページ情報: 英文
概要

ABI Researchが提供するこの年間契約型情報サービスは、スマートリテールのエコシステムの全体的な見取り図を示すとともに、今後この分野で重要な役割を担うと思われる次世代の技術やベンダーをいち早く紹介するものです。スマートリテールに関連する分野を幅広く網羅するこのサービスでは、顧客分析や顧客エンゲージメント、モバイル広告、在庫管理、フルフィルメントと配送、従業員の業務効率、屋内測位技術、各種の販売方法など、市場における新たな技術の進歩について調査するほか、クラウドの影響についても分析します。

当サービスの狙いは、技術の実用化に取り組んでいる企業などに対し、小売業界に携わっているさまざまな組織が最新の技術や予想される課題を把握したうえで、新たな収入機会を創出し、顧客エクスペリエンスを改善し、店舗での顧客エンゲージメントを強化していくのに役立つ信頼性の高い情報を提供することにあります。

関連業界で革新的な取り組みを行っている企業などから寄せられる主な質問

  • 戦略的なインストアリテール技術のなかで今導入する必要があるものはどれか。
  • どのようにすれば、次世代の小売アプリを導入して顧客との摩擦を解消し、エンゲージメントを改善することができるのか。
  • インストア顧客分析技術、ブランドインタラクション、在庫管理の将来像はどのようなものか。
  • 新たなインストア技術を既存のインフラストラクチャに統合する際に採用すべき最良の手法はどれか。
  • どのようにすれば、屋内測位技術を導入することで生まれる新たなビジネスチャンスを自社の店舗で生かしていくことができるのか。
  • スマートリテールの新たな時代が訪れるなか、店舗で顧客のプライバシーを管理する際に直面する課題とはどのようなものなのか。
  • LEDは、未来の顧客エンゲージメントを実現する手段になるのか。
  • どのようにすれば、店舗の新たな収益源を創出し、顧客エンゲージメントを強化することができるのか。
  • 店舗での利用を検討すべき新たなスマートPOSソリューションやモバイルソリューションはどれか。それらは、どのような形で店舗の業績改善に貢献するのか。
  • どのようにすれば、個別化された顧客エクスペリエンスを提供しながら、店舗の営業経費を削減し、効率を高めていくことができるのか。
  • どのようにすれば、消費財のブランドが従来の小売チャネルを飛び越えられるようにしたり、店舗内で技術を活用できるようにしたりすることができるのか。また小売企業と連携し、店舗での顧客とブランドのインタラクションに関する新たな識見を得ることで、ブランドに対する判断に影響を及ぼしたり、宣伝を行ったりすることは可能なのか。

本サービスで扱う領域

  • 最新の戦略的なインストアリテール技術
  • 店舗の面積、客数などに基づくスマートリテールについての定量的なデータ
  • 次世代の小売アプリ
  • 店舗内測位技術、 広告のための顧客分析、ブランドインタラクション、未来の在庫管理
  • 店舗での動的価格設定と次世代のPOS/決済ソリューション
  • 小売業界の配送業者にとっての屋内測位技術の可能性
  • 小売業界での可視光通信
  • 小売業界での人工知能とロボティクス
  • 小売業界のサプライチェーンに対応する次世代のRTLS/資産管理技術
  • 小売業界と公共部門の市場における自動化技術
  • 小売業界におけるバーチャルリアリティの可能性
  • 小売業界向けのIoT分析技術とインストアプロセス自動化技術
  • 販売後の顧客エンゲージメントを支える技術
  • BLEビーコンを利用した広告配信ネットワーク
  • スマートリテールでの店舗内顧客プライバシー管理
  • 電子商取引の売上拡大に役立つインストア技術
  • 顧客の個人情報を含む小売Webサイトのデジタルセキュリティ

発行予定新刊レポート例(変更になる場合もございます)

  • Using in-store technology to drive eCommerce sales
  • In-store Retail Analytics Companies
  • In-store Inventory Management
  • Next generation POS / payments solutions and how they improve the bottom line
  • Managing Next Gen Fulfillment, Delivery and Returns
  • Retail IoT-Analytics Based In-Store Process Automation
  • Automation Technologies in Retail and Public Sector Markets: Kiosks, Digital Signage, Vending, Robotics
  • Understanding In-store Dynamic Pricing: Technologies, Strategies and ROI Analysis

調査レポート例

目次

ABI Research provides a holistic view of the Smart Retail ecosystem and strives to be the first to identify next-generation technologies and vendors shaping its future. Our extensive smart retail coverage examines new technological developments in the market, including customer analytics and engagement, mobile advertising, inventory management, fulfillment and delivery, employee efficiencies, indoor location technologies, point-of-sale methods, and the impact of the cloud. We aim to provide technology implementers with authoritative insight to help retail stakeholders identify new technologies and potential pain points so that they can then create new revenue opportunities, improve customer experiences, and drive in-store engagements.

TOP QUESTIONS WE RECEIVE FROM INDUSTRY INNOVATORS:

  • What are the strategic in-store retail technologies my company needs to have?
  • How can my company remove friction and improve customer engagements through next-generation retail apps?
  • What is the future of in-store customer analytics, brand interactions, and inventory management?
  • What is the best method to follow when integrating new in-store technology into my existing infrastructure?
  • How can my store capitalize on new opportunities by installing indoor location technologies?
  • What challenges will my company face when managing in-store customer privacy in the new age of smart retail?
  • Are LEDs the future of customer engagement?
  • How can my store create new revenue streams and increase customer engagement?
  • What new smart POS and mobile solutions should my store consider using, and how can they improve my store's bottom line?
  • How can my store reduce operating costs and increase efficiencies while providing a more personalized consumer experience?
  • How can CPG brands bypass traditional retail, put technology to work for them in-store, and work with retailers to gain new insights on in-store customer brand interactions to influence and advertise at point of brand decisions?

COVERAGE AREAS:

  • New and emerging strategic in-store retail technologies
  • Qualitative smart retail data based on store square footage, footfall, etc.
  • Next-generation retail apps
  • In-store location technology, advertising customer analytics, brand interactions, and inventory management of the future
  • In-store dynamic pricing and next-generation POS/payment solutions
  • Indoor location opportunities for carriers in retail
  • Visible light communications in retail
  • Artificial intelligence and robotics in retail
  • Next-generation RTLS/asset tracking technologies for the retail supply chain
  • Automation technologies in retail and public sector markets
  • The potential of VR in retail
  • Retail IoT analytics and in-store process automation
  • Post-sale engagement technologies
  • BLE beacon advertising networks
  • Managing in-store customer privacy in smart retail
  • How to rely on in-store technology to drive eCommerce sales
  • Digital security of retail websites, including customer PII
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