無料セミナー : 2018年10月23日『5G、OTTがもたらすデジタルトランスフォーメーション2025年までの展望』 IDATE DigiWorld共同開催

株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
年間契約型情報サービス

M2M, IOT & IOE

発行 ABI Research 商品コード 487391
出版日 年間契約型情報サービス ページ情報 英文
価格
詳細については [見積・お問合せ] ボタンよりお問い合わせ下さい。
Back to Top
M2M, IOT & IOE M2M, IOT & IOE
出版日: 年間契約型情報サービス ページ情報: 英文
担当者のコメント
当サービスは、ABI Research社が発行するIoT分野市場の既刊レポート及びご契約後一年間に発行されるレポートを全てご利用いただけます。また内容について直接質問できるアナリストサービスもついており、充実したコンサルティングサービスをお受けいただくことが可能です。
概要

ABI Researchが提供するM2M、IoT、IoEの市場に関するこの年間契約型情報サービスは、各種のデバイスや接続技術、サービスを含むIoTのバリューチェーンをあらゆる角度から分析するもので、データ、トレンド、予測レポートなど多彩な情報を網羅しながら、IoTデータの取り込み、ストリーミング、保存、統合、可視化などに関わるクラウドサービスや分析サービスとしてのIoTプラットフォームにおけるビッグデータと分析法の市場の新たなトレンドや成長の見通しなどを示します。また、IoT関連の製品やサービスの消費のあり方、組織内部の構造、提携相手との関係などを大きく変えると予想される市場開拓戦略や主なビジネスモデルについても分析し、これらの技術を導入する企業がネットワーク接続可能な機器で構成される新たな世界でしっかりとした舵取りができるよう支援します。

先進的な技術の早期導入を検討している企業から寄せられる質問

  • IoEに関する構想の実現に向け市場開拓戦略をどのように改善していくことができるのか。
  • IoTのバリューチェーンでサプライヤーによって生み出される関係や収益の全体像とはどのようなものなのか。
  • IoTのバリューチェーンのなかで自社に適した分野はどこなのか。
  • 自社のIoTソリューションにより運用技術 (OT) と情報技術 (IT) の溝をより良い形で埋めることは可能なのか。
  • ビッグデータや分析サービスをどのような形で利用すればよいのか。どこに改善の余地があるのか。
  • 自社の既存製品や今後開発する製品はIoEのエコシステムに適合するのか。
  • IoT分野の提携プログラムに加わるべきなのか。
  • IoE関連の優れた技術や補完的な技術を入手するためどの企業の買収を検討すればよいのか。
  • IoT分野の提携プログラムで最大の利益をもたらす可能性があるのはどの企業か。
  • 現時点でIoT分野の提携プログラムのエコシステムに合わせるにはどうすれば良いのか。
  • IoTプラットフォームを利用して各種の応用技術を開発するべきなのか、それとも国内のシステムインテグレーター (SI) と予想最大損失額 (VaR) の手法を用いて独自に開発すべきなのか。
  • IoTの分析サービスを提供している企業にとって、差別化のための重要な要因とは何か。
  • 製品主導のモデルからサービス主導のモデルに切り替える際に直面すると思われる組織面の課題とはどのようなものか。
  • 自社がターゲットとすべきIoTの応用分野は何か。
  • IoTのビジネスチャンスを評価し、組織内のリソースやサプライヤー、顧客に合わせたIoT戦略を構築するにはどうすれば良いのか。
  • セルラー通信技術やLoRa方式の無線接続技術を使うべきか、それとも5Gのサービスが始まるまで待つべきか。

本サービスで扱う領域

  • IoT市場のこれまでの動き
  • IoTのゲートウェイ
  • IoTのエコシステム
  • IoT関連のデータサービス
  • IoTデータのガバナンス
  • IoT関連の市場
  • IoTセルラーモジュールベンダー
  • ビッグデータとIoTの分析法
  • クラウドサービス
  • インダストリアルインターネット
  • システムインテグレーター
  • IoT関連の提携プログラム
  • センサーネットワークプラットフォームとサービス
  • M2M
  • 機械学習アズアサービス
  • IoT関連の応用技術市場

発行予定新刊レポート例(変更になる場合もございます)

  • IoT Business Models: Assessing New IoT Revenue Models and Offers for Impact on Organizations and Work Practices
  • The Role of Open Source for IoT Platform Success
  • APIs and Internet of Things
  • Machine Learning and AI as a Service in IoT
  • Latin American Mobile Operator M2M Analysis
  • M2M Services in Manufacturing and the Role of IoT Platforms

調査レポート例

目次

ABI Research's M2M, IoT & IoE market intelligence provides a 360-degree view of the IoT value chain across devices, connectivity, and services. Our extensive research, which includes data, trend, and forecast reports, uncovers emerging trends and predictions for market growth across big data and analytics in IoT platforms as cloud and analytics services relate to IoT data ingestion and streaming, storage, integration, and visualization. We explore go-to-market strategies and leading business models expected to transform IoT product and service consumptions, as well as internal organizational structures and partner relationships, to help technology implementers best navigate the connected world.

TOP QUESTIONS WE RECEIVE FROM INDUSTRY INNOVATORS:

  • How can we improve our go-to-market plan for our IoE intiatives?
  • What is the end-to-end view of the connections and revenues generated by suppliers in the IoT value chain?
  • Where does my company fit on the IoT value chain?
  • How can my company better bridge the OT/IT divide with our IoT solutions?
  • How does my company utilize big data and analytics services? Where is there room for improvement?
  • Do my company's current and upcoming products fit into the IoE ecosystem?
  • Should my company be engaging in an IoT partner program?
  • What companies should we consider acquiring with superior or complementary IoE technologies?
  • Which companies would offer my organization the best benefits in an IoT partner program?
  • How does my company currently fit into the IoT partner program ecosystem?
  • Should my company use an IoT platform to build applications, or should my company DIY the applications by leveraging our local system integrators (Sis) and values at risk (VARs)?
  • What are the key differentiators for suppliers offering IoT analytics services?
  • What organizational challenges should my company expect when switching from a product-led to a service-led model?
  • What IoT application segments should my company target?
  • How should my organization assess IoT opportunities? How can we build an IoT strategy aligning internal resources, suppliers, and customers?
  • Should my company use cellular or LoRA wireless connectivity, or should we wait until 5G instead?

COVERAGE AREAS:

  • IoT Market Tracker
  • IoT gateways
  • IoT ecosystem
  • IoT data services
  • IoT data governance
  • IoT marketplaces
  • IoT cellular module vendors
  • Big data and IoT analytics
  • Cloud services
  • Industrial Internet
  • System integrators
  • IoT partner programs
  • Sensor network platforms and services
  • M2M
  • Machine Learning as a Service
  • IoT application markets
Back to Top