市場調査レポート - 176200

コネクテッドTVの将来

The Future of Connected TV

発行 Business Insights
出版日 ページ情報 英文 118 Pages
価格
コネクテッドTVの将来 The Future of Connected TV
出版日: 2011年02月18日 ページ情報: 英文 118 Pages
概要

世界におけるコネクテッドTVの出荷は今後数年で大幅に拡大すると予測されており、2009-14年のCAGRは58.3%で推移すると推計されています。アジア太平洋地域が60%を超えるCAGRで市場をリードし、2014年には世界の出荷台数の約半分を占める見通しです。また現在は依然として小規模な中東・アフリカ市場は、予測期間中、最速の成長を遂げる見通しです。

当レポートでは、世界のコネクテッドTV市場の動向と見通しについて調査分析し、市場力学と関連各社(TV局、インターネット企業、TV・STBメーカーなど)の位置づけ、主要企業のSWOT分析、競合状況、各種マネタイズ化戦略、市場成長牽引因子・阻害因子、コネクテッドTVおよびセットトップボックスの出荷台数の推移と予測(〜2014年)、今後主流となる技術・サービス・コンテンツの見通しなどをまとめ、概略以下の構成でお届けいたします。

エグゼクティブサマリー

イントロダクション

イントロダクション:コネクテッドTV

  • サマリー
  • イントロダクション
    • 市場シェアの争奪戦
    • Microsoft:すでに数100台のTVと接続を持つ
    • CES 2011でのコネクテッドTVの新たな推進力

市場力学

  • サマリー
  • イントロダクション
  • マネタイズ化戦略
    • 潜在的収益ソース
    • 「囲い込み(walled garden)」
  • 将来の成長
    • コネクテッドTVの出荷量の成長
    • 世界の成長推進因子・阻害因子
  • オンラインビデオの成長
    • 産業予測
  • TVとブロードバンドのパイプの広がり
    • 世界のブロードバンド導入
    • 英国のブロードバンド導入
    • コードカッティング
  • ゲーム・ショッピング・アダルトコンテンツが収益を牽引
    • ゲームと小売
    • アダルト視聴
  • 「つるはしとショベル」
    • バリューチェーン下位のステーホルダーがコネクテッドTVを最大限に活用
    • 欧州のソフトウェアディベロッパー

主要企業:競合環境の変化

  • サマリー
  • イントロダクション
    • 主要企業
  • Sky vs BT:コンテンツの争い
    • BT:ソーシャルネットワーク分野に参入
    • Sky:既存サービスを改善
    • Sky 3D
    • SkyのSWOT分析
    • BTのSWOT分析
  • Virginのテリトリー
    • Virgin MediaのSWOT分析
  • Google TV vs Yahoo:コネクテッドTV
    • YahooのコネクテッドTV:商業サービスを開始
    • YahooのコネクテッドTVのSWOT分析
  • Facebookの参加
    • FacebookのSWOT分析

新しい競合企業:競合環境の変化

  • サマリー
  • イントロダクション
  • 厳しい姿勢のGoogle
    • 違法の可能性のあるコンテンツのサーチ結果に対する取り締まり
    • ファイル共有者の反撃
  • BitTorrent vs Google
    • Google:政府承認シールを持つBitTorrentをブロック
    • Googleの禁止措置は戦略的であり、利他的でない
    • BitTorrentの位置づけ:ネットの中立性の議論の結果による
    • BitTorrentのエクスクルーシブQ&A:コネクテッドTVの中心に
    • BitTorrentのSWOT分析
    • GoogleのSWOT分析
  • 新たな競合企業のSWOT分析
    • YouViewのSWOT分析
    • NetflixのSWOT分析
    • HuluのSWOT分析

セットトップボックス市場における発展

  • サマリー
  • イントロダクション
  • コネクテッドTVセットのメリット
  • セットトップボックスの市場成長
    • 総出荷量
    • コネクテッドセットトップボックスの出荷量
    • コンソールの出荷量
  • Apple以上にセットトップボックスを売るMicrosoft
    • Apple TV
    • AppleのSWOT分析
    • MicrosoftのSWOT分析
  • Apple・Microsoftを超えて
    • Paceの大幅成長
    • 競合を奨励するモバイルコンバージェンス
    • Apple TVの宣伝活動から得られるRoku、Boxeeなどのライバルのメリット
  • セットトップボックスミドルウェア市場
    • Microsoftが市場をリード、その他企業も提携などにより反撃
    • 低コストのアジアのディベロッパーが西欧の既存企業を脅かす

3DコネクテッドTVの市場機会と課題

  • サマリー
  • イントロダクション
  • 新しい3D TV(2011年)
  • 健康への恐れ
  • 3D TVへの投資の推進因子・阻害因子

コネクテッドTVの将来

図表

目次

Abstract

Introduction

This report examines the market around the new medium of Connected TV. It looks at the role of established TV broadcasters, Internet companies, TV and set top box makers, and niche players in the new industry aiming to take market share from the incumbents. It examines the birth pangs of Connected TV and includes detailed analyses of each of the main players' strategies for gaining market share.

Features and benefits

  • Understand why the Internet TV market is about to become the biggest new entertainment medium since the advent of broadcast TV.
  • Identify the key players in the market and how they are positioned to take full commercial advantage of Connected TV.
  • Establish successful monetization strategies to take advantage of the new medium.
  • Analyze the current and future state of the Internet TV market, focusing on Connected TV.
  • Examine the way in which social networking, 3DTV and other innovations are set to accelerate the adoption of Internet TV.

Highlights

Global Connected TV shipments are set to see huge growth over the coming years, at a CAGR of 58.3% between 2009-14. The Asia-Pacific region is the driving force, with CAGR of over 60% and representing almost half of global shipments by 2014. Although still a small market, the Middle East and Africa will see the fastest growth over the period.

Global total set top box shipments (including DTT, IPTV, Cable, and Satellite connections) are set to grow from around 177m in 2009 to over 207m in 2014. Global IPTV set top box shipments are expected to grow from 19.4m to 57.5m between 2009-14.

The battle to win a big slice of the global connected TV pie has already attracted companies which are not traditionally associated with living room TV. Google TV, Yahoo Connected TV, Apple TV and even Microsoft are now all hotly competing for TV viewers in the era of Connected TV.

Your key questions answered

  • What is the scale of the Connected TV and set top box market?
  • Will Internet TV replace traditional broadcasting?
  • Who will be the winners and losers in the Connected TV market?
  • What technologies/services/content will come to dominate the new medium?
  • How will the new medium develop over the next five years?

Table of Contents

Tony Glover

  • Disclaimer

EXECUTIVE SUMMARY

  • Introduction to Connected TV
  • Market dynamics
  • The main players - changing competitive landscape
  • New players - changing competitive landscape
  • Developments in the set top box market
  • Opportunities and challenges in 3D Connected TV
  • The Future of Connected TV

Introduction

  • Scope and interested parties
  • Methodology
    • Primary research
    • Secondary research
  • Glossary/Abbreviations

Introduction to Connected TV

  • Summary
  • Introduction
    • The battle for market share
    • Microsoft already connects to millions of TVs
    • New impetus for connected TV at CES 2011

Market dynamics

  • Summary
  • Introduction
  • Monetization strategies
    • Potential revenue sources:
    • The ‘Walled Garden’
  • Future growth
    • Connected TV shipment growth
    • Global growth drivers
    • Global growth inhibitors
  • Growth in online video
    • Industry forecasts
  • Widening the TV broadband pipe
    • Global broadband adoption
    • UK broadband adoption
    • Cutting the cord
  • Gaming, shopping and adult content to drive revenues
    • Gaming and retailing
    • Adult viewing
  • ‘Picks and shovels’
    • Stakeholders further down the value chain make the most of Connected TV
    • European software developers

The main players - changing competitive landscape

  • Summary
  • Introduction
    • Major players
  • Sky versus BT - a dispute over content
    • BT enters the social networking arena
    • Sky improves existing service
    • Sky 3D
    • Sky SWOT analysis
    • BT SWOT analysis
  • Virgin territory
    • Virgin Media SWOT analysis
  • Google TV versus Yahoo Connected TV
    • Yahoo Connected TV to monetize its offering
    • Yahoo Connected TV SWOT analysis
  • Facebook weighs in
    • Facebook SWOT analysis

New competitors - changing competitive landscape

  • Summary
  • Introduction
  • Google gets tough
    • Clampdown on search results for potentially illegal content
    • File sharers fight back
  • BitTorrent versus Google
    • Google blocks BitTorrent, but BitTorrent has governmental seal of approval
    • Google' s ban is strategic, not altruistic
    • BitTorrent' s position depends on the outcome of the net neutrality debate
    • BitTorrent exclusive Q&A - becoming a central pillar of connected TV
    • BitTorrent SWOT analysis
    • Google SWOT analysis
  • New competitor SWOT analyses
    • YouView SWOT analysis
    • Netflix SWOT analysis
    • Hulu SWOT analysis

Developments in the set top box market

  • Summary
  • Introduction
  • Advantages over connected TV sets
  • Set top box market growth
    • Total shipments
    • Connected set top box shipments
    • Console shipments
  • Microsoft sell more set top boxes than Apple
    • Apple TV
    • Apple SWOT analysis
    • Microsoft SWOT analysis
  • Beyond Apple and Microsoft
    • Pace shows strong growth
    • Mobile convergence encourages competition
    • Rivals such as Roku and Boxee benefit from Apple TV' s publicity
  • The set top box middleware market
    • Microsoft leads the market but competitors form partnerships to fight back
    • Low cost Asian developers threaten western incumbents

Opportunities and challenges in 3D Connected TV

  • Summary
  • Introduction
  • New 3D TVs in 2011
    • New 3D TVs rolled out but uncertain to make an impression
    • Consumer attention, equipment, cost and content all provide challenges
    • Walled garden approach counteracts piracy
  • Health fears
  • Drivers and inhibitors to investing in 3D TV
    • Drivers
    • Inhibitors

The future of Connected TV

  • Summary
  • The shape of things to come
    • Social networking and interaction with content
    • Mobile services combine with the TV to create disruption
    • Increasingly interactive services
  • Consumer meta-themes driving adoption of Connected TV
    • Convergence
    • Personalization
    • Social networking
  • Conclusion

TABLES

  • Table: IPTV subscriber share by region, 2010
  • Table: Connected TV shipments by region (m), 2009-2013
  • Table: Internet video users by region (m), 2009-2014
  • Table: Top 10 broadband countries by fixed lines (m), Q3' 09-Q3' 10
  • Table: Global broadband technology market share (%), Q3' 10
  • Table: Global total set top box shipments (m), 2009-14
  • Table: Global connected set top box shipments (m), 2009-14
  • Table: Global connected set top box shipments as % of total, 2009-14
  • Table: Global fixed console shipments (m), 2009-14

FIGURES

  • Figure: IPTV subscriber share by region, 2010
  • Figure: Connected TV shipments by region (m), 2009-2013
  • Figure: Internet video users by region (m), 2009-2014
  • Figure: Top 10 broadband countries by fixed lines (m), Q3' 09-Q3' 10
  • Figure: Global broadband technology market share (%), Q3' 10
  • Figure: Global total set top box shipments (m), 2009-14
  • Figure: Global connected set top box shipments (m), 2009-14
  • Figure: Global connected set top box shipments as % of total, 2009-14
  • Figure: Global fixed console shipments (m), 2009-14
  • Figure: Consumer meta-themes shaping the Connected TV market
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