• English
  • Korean
  • Chinese
表紙
市場調査レポート - 235948

中国におけるIT市場

IT Market in China 2012-2016

発行 Infiniti Research Limited (Technavio)
出版日 ページ情報 英文 71 Pages
価格
中国におけるIT市場 IT Market in China 2012-2016
出版日: 2013年10月11日 ページ情報: 英文 71 Pages
担当者のコメント
このシリーズは、他にも調査対象国がございます。詳細はお問合せください。
概要

2012年から2016年の中国におけるIT市場は、11.91%の複合年間成長率(CAGR)で拡大する見込みです。また同国では、クラウドサービスの導入も進んでいます。しかし、ソフトウェア業界における著作権侵害の拡大が、この成長を阻害する要因となる可能性があります。

当レポートでは、中国におけるIT市場の現状と将来の見通し、成長因子と課題、主要ベンダーの分析などを提供しており、概略以下の構成でお届けします。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 調査範囲

  • 市場概要
  • 主な製品

第3章 市場調査手法

  • 市場調査プロセス
  • 調査設計
  • 調査手法

第4章 略語リスト

第5章 イントロダクション

第6章 市場情勢

  • 市場概要
  • 市場規模と予測
  • ファイブフォース分析

第7章 製品別の市場区分

  • 製品別市場
  • ITハードウェア
    • 市場規模と予測
    • 市場区分
  • ITサービス
    • 市場規模と予測
    • 市場区分
  • ITソフトウェア
    • 市場規模と予測
    • 市場区分

第8章 エンドユーザー別の市場区分

第9章 購入基準

第10章 市場成長因子

第11章 成長因子とその影響

第12章 市場の課題

第13章 成長因子と課題の影響

第14章 市場動向

第15章 動向とその影響

第16章 ベンダー情勢

  • 競合シナリオ
  • 市場シェア分析
  • その他の有望なベンダー

第17章 主要ベンダーの分析

  • Hewlett Packard Co.
  • IBM Corp.
  • Oracle Corp.
  • SAP AG.

第18章 関連レポート

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

TechNavio's analysts forecast the IT market in China to grow at a CAGR of 11.91 percent over the period 2012-2016. One of the key factors contributing to this market growth is the growing IT talent. The IT market in China has also been witnessing an increasing adoption of cloud- based services. However, increasing piracy in the Software industry could pose a challenge to the growth of this market.

TechNavio's report, the IT market in China 2012-2016 has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. The report covers the landscape of the IT market in China and its growth prospects in the coming years. The report also includes a discussion of the key vendors operating in this market.

The key vendors dominating this space include Digital China Holdings Ltd., Hewlett-Packard Co., IBM Corp., Lenovo Group Ltd., Oracle Corp., and SAP AG.

The other vendors mentioned in the report are Bloombase Technologies Ltd., CDC games, Doremisoft Studio, Founder Information Industry Group, Geomodeling, Inspur Group Co. Ltd., Kingdee International Software Group Co. Ltd., Kingsoft Corp. Ltd., NetEase, Neusoft, Perfect World Co. Ltd., RayooTech, Shanda Games Ltd., Shinetech Software Inc., Siloon Software Group Inc., Sohu Inc., Tencent, UFIDA Software Co. Ltd., YLMF Computer Technology Co. Ltd., Yongyou.

Key questions answered in this report:

  • What will the market size be in 2016 and what will be the growth rate?
  • What are key market trends?
  • What is driving this market?
  • What are the challenges to market growth?
  • Who are the key vendors in this market space?
  • What are the market opportunities and threats faced by key vendors?
  • What are the strengths and weaknesses of each of these key vendors?

You can request one free hour of our analyst's time when you purchase this market report. Details provided within the report.

Table of Contents

01. Executive Summary

02. Scope of the Report

  • 02.1. Market Overview
  • 02.2. Product Offerings

03. Market Research Methodology

  • 03.1. Market Research Process
  • 03.2. Research Design
  • 03.3. Research Methodology

04. List of Abbreviations

05. Introduction

06. Market Landscape

  • 06.1. Market Overview
  • 06.2. Market Size and Forecast
  • 06.3. Five Forces Analysis

07. Market Segmentation by Product

  • 07.1. IT Market in China by Product 2012-2016
  • 07.2. IT Market in China by Hardware
    • 07.2.1. Market Size and Forecast
    • 07.2.2. Market Segmentation
  • 07.3. IT Market in China by Services
    • 07.3.1. Market Size and Forecast
    • 07.3.2. Market Segmentation
  • 07.4. IT Market in China by Software
    • 07.4.1. Market Size and Forecast
    • 07.4.2. Market Segmentation

08. Market Segmentation by End-users

  • 08.1. IT Market in China by End-users 2012-2016

09. Buying Criteria

10. Market Growth Drivers

11. Drivers and their Impact

12. Market Challenges

13. Impact of Drivers and Challenges

14. Market Trends

15. Trends and their Impact

16. Vendor Landscape

  • 16.1. Competitive Scenario
  • 16.2. Market Share Analysis 2012
  • 16.3. Other Prominent Vendors

17. Key Vendor Analysis

  • 17.1. Hewlett Packard Co.
    • 17.1.1. Business Overview
    • 17.1.2. Business Segmentation
    • 17.1.3. Key Information
    • 17.1.4. SWOT Analysis
  • 17.2. IBM Corp.
    • 17.2.1. Business Overview
    • 17.2.2. Business Segmentation
    • 17.2.3. Key information
    • 17.2.4. SWOT Analysis
  • 17.3. Oracle Corp.
    • 17.3.1. Business Overview
    • 17.3.2. Business Segmentation
    • 17.3.3. Key Information
    • 17.3.4. SWOT Analysis
  • 17.4. SAP AG.
    • 17.4.1. Business Overview
    • 17.4.2.
    • 17.4.3. Key Information
    • 17.4.4. SWOT Analysis

18. Other Reports in this Series

List of Exhibits

  • Exhibit 1: Market Research Methodology
  • Exhibit 2: Scope of the Report
  • Exhibit 3: IT Market in China 2012-2016 (US$ billion)
  • Exhibit 4: IT Market in China by Category Segmentation 2012
  • Exhibit 5: IT Market in China by Product Segmentation 2012-2016
  • Exhibit 6: IT Market in China by Hardware 2012-2016 (US$ billion)
  • Exhibit 7: IT Hardware Market in China by Product Types 2012
  • Exhibit 8: IT Market in China by Services 2012-2016 (US$ billion)
  • Exhibit 9: IT Services Market in China by Product Types 2012
  • Exhibit 10: IT Market in China by Software 2012-2016 (US$ billion)
  • Exhibit 11: IT Software Market in Indonesia by Product Types 2012
  • Exhibit 12: IT Market in China by End-user Segmentation 2012
  • Exhibit 13: IT market in China by Vendor Segmentation 2012
  • Exhibit 14: Business segmentation of Hewlett-Packard Co.
  • Exhibit 15: Business Segmentation of IBM Corp.
  • Exhibit 16: Business Segmentation of Oracle Corp.
  • Exhibit 17: Business Segmentation of SAP AG.
Back to Top