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市場調査レポート - 239924

米国の歯科材料エンドユーザー調査:2012年

U.S. End-User Dental Materials Survey Report 2012

発行 iData Research Inc.
出版日 ページ情報 英文 96 Pages
価格
米国の歯科材料エンドユーザー調査:2012年 U.S. End-User Dental Materials Survey Report 2012
出版日: 2012年05月01日 ページ情報: 英文 96 Pages
概要

当レポートでは、米国における歯科医の歯科材料に関する嗜好および、現在、米国で利用可能なさまざまな注入剤への態度について調査しており、注入物質・表面麻酔薬の利用、歯科材料ブランドの嗜好、購買習慣、販売業者の嗜好、およびデジタル印象の利用などについて取り上げ、概略以下の構成でお届けいたします。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 調査ハイライト

  • イントロダクション
  • 回答者の特徴
  • 回答のサマリー
    • 麻酔薬
    • 歯科材料
    • デジタル印象の利用

第3章 調査手法

  • 調査概要
  • 調査サービス
  • 調査手法
    • ステップ1:プロジェクトの開始・チームの選定
    • ステップ2:サンプル人口の準備
    • ステップ3:準備、アンケートの設計・管理
    • ステップ4:報告・分析
    • ステップ5:顧客フィードバック

第4章 調査結果

  • 回答者プロファイル
    • 専門
    • 診療の状況
    • 診療年
    • 診療回数
    • 回答者1人あたりが1週間に実施した処置のタイプ
  • 注入麻酔薬
    • 麻酔注射の利用
    • 注入麻酔薬ブランドの嗜好
    • 注入麻酔薬の利用:タイプ別
    • 注入麻酔薬選択の理由
  • 表面麻酔薬
    • ブランドの嗜好
    • 選択の理由
  • 複合材
    • ブランドの嗜好
    • 選択の理由
    • 複合材の好まれるデリバリー手段
  • アマルガム(水銀合金)
    • アマルガムの利用
    • アマルガムのブランド嗜好
  • ボンド
    • ブランドの嗜好
  • セメント
    • ブランドの嗜好
  • 暫間修復材
    • ブランドの嗜好
  • 販売業者
    • 販売業者の嗜好
    • 販売業者を通して購入を決定した割合
    • 通販業者の利用
    • 販売業者選択の理由
  • 印象材
    • ブランド嗜好
    • デジタル印象利用への転換
    • デジタル印象利用へ転換しない理由

付録:質問項目

目次

This survey report on dental materials examines practitioner preferences of dentists and attitudes towards the various injection products currently available across the United States.

The topics covered include:

  • Injectable and Topical Anesthetic Use
  • Dental Material Brand Preferences
  • Purchasing Habits
  • Distributor Preferences
  • Digital Impression Taking

Brand share for various products are determined through this report, including those for anesthetics, etches, bonds, dental cements and other products. For each product, the reasons driving purchasing decisions are also examined and discussed.

Table of Contents

TABLE OF CONTENTS

LIST OF FIGURES

LIST OF CHARTS

EXECUTIVE SUMMARY

  • 1.1. END-USER DENTAL MATERIALS SURVEY
  • 1.2. RESPONDENT GEOGRAPHY
  • 1.3. RESPONDENT PROFILE
  • 1.4. PURCHASING DECISION-MAKING
  • 1.5. BRAND PREFERENCES
  • 1.6. DIGITAL IMPRESSION TAKING

SURVEY HIGHLIGHTS

  • 2.1. OVERVIEW
  • 2.2. RESPONDENT CHARACTERISTICS
  • 2.3. RESPONSE SUMMARY
    • 2.3.1. Anesthetic
      • 2.3.1.1. Usage
      • 2.3.1.2. Brand Preferences
    • 2.3.2. Dental Materials
      • 2.3.2.1. Brand Share and Product Preferences
      • 2.3.2.2. Factors Affecting Purchasing Decisions
    • 2.3.3. Digital Impression Taking

RESEARCH METHODOLOGY

  • 3.1. RESEARCH OVERVIEW
  • 3.2. RESEARCH SERVICES
  • 3.3. SURVEY METHODOLOGY
    • Step 1: Project Initiation & Team Selection
    • Step 2: Sample Population Preparation
    • Step 3: Preparation, Questionnaire Design & Administration
    • Step 4: Reporting and Analysis
    • Step 5: Customer Feedback

SURVEY RESULTS

  • 4.1. RESPONDENT PROFILE
    • 4.1.1. Specialty
    • 4.1.2. State of Practice
    • 4.1.3. Years of Experience
    • 4.1.4. Practice Volume
    • 4.1.5. Types of Procedures Performed Weekly per Respondent
  • 4.2. INJECTABLE ANESTHETICS
    • 4.2.1. Anesthetic Injection Usage
      • 4.2.1.1. Injections Used per Procedure
      • 4.2.1.2. Injections Performed per Day
    • 4.2.2. Injectable Anesthetic Brand Preference
    • 4.2.3. Injectable Anesthetic Use by Type
    • 4.2.4. Reasons for Injectable Anesthetic Choice
  • 4.3. TOPICAL ANESTHETICS
    • 4.3.1. Topical Anesthetic Brand Preference
    • 4.3.2. Reasons for Topical Anesthetic Choice
  • 4.4. COMPOSITES
    • 4.4.1. Composite Brands Preference
    • 4.4.2. Reasons for Choosing Composite Brand
    • 4.4.3. Preferred Delivery Methods for Composites
  • 4.5. AMALGAMS
    • 4.5.1. Amalgam Usage
      • 4.5.1.1. Amalgam Usage
    • 4.5.1.2. Percentage of Use
    • 4.5.2. Amalgam Brand Preference
  • 4.6. BONDS
    • 4.6.1. Brand Preference
  • 4.7. ETCHES
    • 4.7.1. Brand Preference
  • 4.8. CEMENTS
    • 4.8.1. Brand Preference
  • 4.9. TEMPORARY RESTORATIONS
    • 4.9.1. Brand Preference
  • 4.10. DISTRIBUTORS
    • 4.10.1. Distributor Preference
    • 4.10.2. Percentage of Purchasing Conducted Through Distributors
    • 4.10.3. Use of Mail-In Distributors
    • 4.10.4. Reasons for Choosing a Distributor
  • 4.11. IMPRESSION MATERIALS
    • 4.11.1. Brand Preference
    • 4.11.2. Switch to Digital Impression Taking
      • 4.11.2.1. Willingness to Switch
      • 4.11.2.2. Willingness to Switch by Years of Practice Experience
      • 4.11.2.3. Projected Time to Switch to Digital Impression Taking
    • 4.11.3. Reasons for Not Switching to Digital Impression Taking

APPENDIX: SURVEY QUESTIONS

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