• Korean
  • Chinese
企業レポート - 247433

IDCベンダープロファイル:Oracle(最新版)

IDC Competitive Market Insight: Oracle Fiscal 2Q13 Update

発行 IDC
出版日 ページ情報 英文 41 Pages
価格
IDCベンダープロファイル:Oracle(最新版) IDC Competitive Market Insight: Oracle Fiscal 2Q13 Update
出版日: 2013年02月20日 ページ情報: 英文 41 Pages
概要

当レポートでは、Oracleの最新の事業展開状況について調査し、全体的な戦略設定や財務状況、代表的な製品の最新動向や将来見通し、Oracle PartnerNetwork(OPN)の詳細情報などを盛り込んで、その結果を概略以下の構成でお届けします。

IDCの見解

調査概要

  • 調査手法

概況

  • 企業戦略と今期中の見通し
  • 財務概要
    • 財務実績
    • 近年の注目すべき顧客・契約
  • アプリケーション:CRM戦略
    • 概要
    • ソーシャル機能強化アプリケーションとSocial Media Manager
    • CRM関連企業の買収
    • その他のCRM構想
  • アプリケーション:販売戦略
    • 概要
    • 直前の四半期のハイライト
    • 将来見通しと提言
    • 追加情報
  • アプリケーション:ERP戦略
    • 概要
    • 直前の四半期のハイライト
    • 将来見通しと提言
    • 追加情報
  • アプリケーション:Oracle Fusionアプリケーション
    • 概要
    • 直前の四半期のハイライト
    • 将来見通しと提言
    • 追加情報
  • アプリケーション:企業向けソーシャルソフトウェア
    • Oracle Social Network
  • アプリケーション:PPM戦略
    • 背景事情(概要)
    • 直前の四半期のハイライト
    • 将来見通しと提言
    • 追加情報
  • アプリケーション:SaaS戦略
  • チャネル戦略
    • 概要
    • パートナー・プログラム
    • パートナー・プログラムの概要
    • パートナーの階層とメンバーシップ
    • メンバーシップの利点
    • パートナー・コミュニティ

将来の展望

IDCの提言

参考資料

  • 関連調査
  • 要約

図表一覧

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

This IDC study provides market intelligence details for Oracle's FY 2Q13. Detailed descriptions of select products and the Oracle PartnerNetwork (OPN) are also included.

"According to Oracle President Mark Hurd, applications, middleware, and database all had double-digit growth in new software license and cloud subscriptions, with applications leading the pack with growth of over 30% [year over year]. Continuing investments in vertical market-specific applications helped to grow the applications revenue, as did the addition of over 3,000 quota-carrying sales resources over the past six months. Cloud computing generated $230 million in quarterly revenue, leading to a $1 billion annual run rate, if sustained throughout the fiscal year." - Mike Fauscette, group vice president, Software Business Solutions

Table of Contents


IDC Opinion


In This Study


  • Methodology

Situation Overview

  • Company Strategy and FY 2Q13 Financial Overview*

    • Financial Performance

    • Recent and Notable Customers and Contracts*

  • Applications - CRM Strategy*

    • Overview

      • Oracle E-Business Suite 12.1

      • PeopleSoft Enterprise Customer Relationship Management

      • Siebel CRM

      • Oracle CRM On Demand Product Line*

      • Oracle Social CRM Applications

      • Fusion CRM*

    • Socially Enhanced Applications and Social Relationship Management Suite*

      • Sales On Demand

    • Oracle Social Relationship Management Suite*

    • Oracle Social Marketing and Oracle Social Engagement and Monitoring Cloud Service*

    • CRM Acquisitions

      • RightNow Technologies

    • Other CRM Initiatives*

      • Mobility

    Customer Experience*

  • Applications - Commerce Strategy*

    • Overview

    • Fiscal 2Q13 Highlights*

    • Fiscal 1Q13 Highlights

    • Outlook and Guidance

    • Additional Information

  • Applications - ERP Strategy*

    • Overview

    • Fiscal 2Q13 Highlights*

    • Fiscal 1Q13 Highlights

    • Outlook and Guidance*

    • Additional Information

      • Oracle E-Business Suite

      • PeopleSoft

      • JD Edwards

      • Taleo

      • Fusion Applications*

    Applications - Oracle Fusion Applications*

    • Overview

    • Fiscal 2Q13 Highlights*

    • Fiscal 1Q13 Highlights

    • Outlook and Guidance

    • Additional Information

      • Fusion Applications Functional Solution

        • Human Capital Management

        • Financials and Governance, Risk, and Compliance

        • Project Portfolio Management

        • Supply Chain Management and Sourcing

        • Customer Relationship Management

    Applications - Enterprise Social Software

    • Oracle Social Network

  • Applications - PPM Strategy*

    • Background Overview

    • Fiscal 2Q13 Highlights*

    • Fiscal 1Q13 Highlights

    • Outlook and Guidance

    • Additional Information

  • Applications - SaaS Strategy*

  • Channel Strategy*

    • Recent Updates*

      • Oracle PartnerNetwork Exchange*

      • FY13 Kickoff*

    • Channel Strategy Overview

    • Partner Programs*

    • Partner Tiers and Membership*

      • Remarketer

      • Silver

      • Gold

      • Platinum*

      • Diamond*

    • Specializations*

    • Cloud Programs*

      • Cloud Builder Specialization

      • New Specializations for Cloud Services

      • Cloud Resale Program

      • Cloud Referral Program

      • Platform as a Service for ISVs

    • Membership Benefits*

      • Partner Enablement*

      • Partner Marketing*

      • Marketplaces*

      • Social Media

    • Partner Communities

      • Oracle Knowledge Zones

      • Oracle Technology Network

Future Outlook

Essential Guidance


Learn More


  • Related Research

  • Synopsis

Table: Oracle Revenue by Functional Market, 2008-2011 ($M)

Back to Top