市場調査レポート - 203098

マレーシアにおける乗用車市場の戦略的分析

Strategic Analysis of Passenger Vehicle Market in Malaysia

発行 Frost & Sullivan
出版日 ページ情報 英文 144 Pages
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マレーシアにおける乗用車市場の戦略的分析 Strategic Analysis of Passenger Vehicle Market in Malaysia
出版日: 2011年06月24日 ページ情報: 英文 144 Pages
概要

当レポートでは、マレーシアにおける乗用車市場の現状と将来展望について分析し、同国内の自動車産業とサプライチェーンの概況、2010年段階の自動車市場の状況(全体および各セグメント別)、今後の成長機会、価格設定、主な自動車メーカー・サプライヤーのプロファイルなどに関する分析結果を盛り込み、さらにマレーシアのマクロ経済指標とモビリティの現状に関する情報をも加えて、概略以下の構成でお届けします。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

第2章 マレーシアのマクロ経済指標とモビリティ:概要

  • マレーシアのマクロ経済指標とモビリティ:概要
    • マレーシアのマクロ経済指標
    • PESTLE分析
    • 人口構成
    • マレーシアにおける利用可能な交通モード
    • 交通モード:マレーシアにおける様々な交通モード
    • 交通インフラ:現在の道路網
    • 公共交通の料金体系
    • 有料通行システム
    • モビリティ・システム

第3章 マレーシアにおける自動車産業とサプライチェーンの概要

  • 自動車産業とサプライチェーンの概要
    • 産業上の主な課題
    • 市場促進・抑制要因
    • 製造クラスター
    • 自動車部品市場
    • 自動車輸入:CBU vs CKD
    • 流通・アフターセールス網の概要
    • マレーシアにおける投資

第4章 国家の自動車産業政策と願望

  • マレーシアの自動車産業政策
    • 自動車産業政策
    • 租税・関税構造
    • 排出基準
    • マレーシアの自動車市場の重要課題

第5章 マレーシアの自動車市場の総括:2010年

  • マレーシアの自動車市場の総括:2010年
    • 全体的な車両販売状況
    • 総生産・販売台数
    • 乗用車の市場規模:メーカー別
    • 乗用車の市場規模:車種別
    • 月別乗用車販売台数
    • 乗用車の市場規模:燃料の種類別
    • 乗用車の市場規模:車体の種類別
    • ハイブリッドカーの市場規模
    • 月別商用車販売台数
    • 乗用車の市場シェア:メーカー別
    • 商用車の市場シェア:メーカー別
    • 主な新モデルの発売:2010年
    • 販売台数上位10モデル
    • 主な発展と傾向

第6章 マレーシアの2010年以降の成長機会

  • マレーシアにおける成長機会
    • 2010年以降の主な成長促進要因
    • 車両販売実績
    • 自動車産業とGDP成長
    • シナリオ分析
    • 自動車生産総数予測
    • 自動車販売総数予測
    • 乗用車市場の予測
    • 2011年における製品発売見込み

第7章 主な乗用車モデルの価格設定

  • 主な乗用車モデルの価格設定
    • Aセグメント分析
    • Bセグメント分析
    • Cセグメント分析
    • Dセグメント分析
    • Eセグメント分析
    • Fセグメント分析
    • 多目的車(MPV)セグメント分析
    • ユーティリティ・ビークル(UV)セグメント分析
    • ピックアップトラック・セグメント分析

第8章 主要メーカーのプロファイル

  • 主要メーカーのプロファイル
    • Proton Holdings Bhd.
    • Perodua Auto Corporation Sdn Bhd
    • UMW Toyota Motor Sdn Bhd
    • Honda Malaysia Sdn Bhd
    • Nissan Malaysia
    • Hyundai-Berjaya Sdn Bhd
    • Mazda Malaysia
    • Volkswagen Group Malaysia Sdn Bhd

第9章 主要サプライヤーのプロファイル

  • 主要サプライヤーのプロファイル
    • Hicom Die Casting
    • Auto V Corporation
    • Ingress Corporation
    • Hicom Teck See
    • Delloyd Venture
    • 略語集

第10章 FROST & SULLIVANについて

目次

Abstract

This research service covers in detail the passenger vehicle market in Malaysia. It covers Malaysia' s macro economic indicators and demographic overview, mobility trends, market drivers and restraints, structure of Malaysia Automotive industry, automotive cluster in Malaysia that includes OEMs, tier1, tier2 suppliers. This research service also includes in detail Automotive recap 2009, automotive market outlook, OEM and supplier profiles, price positioning of different segment vehicles and their volume sales in 2009. Malaysia macro economic indicators include population, GDP growth, interest rates, exchange rates, population indicators.

Table of Contents

1. Executive Summary

Executive Summary

  • Top Issues in Malaysian Automotive Market
  • Monthly Passenger Sales
  • Key Model Launch 2010
  • Scenario Analysis
  • Passenger Vehicle Sales Forecast

2. Overview of Malaysia' s Macro Economic Indicators and Mobility

Malaysia' s Macro Economic Indicators and Mobility Overview

  • Malaysia Macro Economic Indicators
  • PESTLE Analysis
  • Demographic Overview
  • Available Mode of Transport in Malaysia
  • Mode of Transport : Various Modes of Transport in Malaysia
  • Transport Infrastructure - Current Road Network
  • Fare Structure for Public Transport
  • Toll and Payment Systems
  • Mobility Systems

3. Overview of Automotive Industry and Supply Chain in Malaysia

Automotive Industry and Supply Chain Overview

  • Key Industry Challenges
  • Market Drivers and Restraints
  • Production Clusters
  • Auto Components Market
  • Vehicle Imports - CBU vs CKD
  • Overview of the Distribution and After Sales Network
  • Investments in Malaysia

4. National Automotive Policy and Aspiration

Automotive Policies in Malaysia

  • Automotive Policy
  • Tax and Duty Structure
  • Emission Standards
  • Top Issues in Malaysian Automotive Market

5. Malaysia Automotive Market Recap 2010

Automotive Market Recap 2010 in Malaysia

  • Total Vehicle Sales
  • Total Sales and Production
  • Market Size of Passenger Cars By OEMs
  • Market Size of Passenger Cars By Vehicle Segments
  • Monthly Passenger Sales
  • Market Size of Passenger Cars By Fuel Type
  • Market Size of Passenger Cars By Body Type
  • Market Size of Hybrid Vehicles
  • Monthly Commercial Vehicle Sales
  • Market Share of Passenger Vehicles By OEM
  • Market Share of Commercial Vehicles By OEM
  • Key Model Launch 2010
  • Top 10 Best Selling Models
  • Key Development and Trends

6. Growth Opportunities for Malaysia beyond 2010

Opportunities for Growth in Malaysia

  • Key Factors Driving Growth Beyond 2010
  • Vehicle Sales Performance
  • Automotive Industry and GDP Growth
  • Scenario Analysis
  • Total Automotive Production Forecast
  • Total Automotive Sales Forecast
  • Passenger Vehicle Market Forecast
  • Possible Product Launches in 2011

7. Price Positioning of Key Passenger Vehicle Models

Key Passenger Vehicle Models Price Positioning

  • A-Segment Analysis
  • B-Segment Analysis
  • C-Segment Analysis
  • D-Segment Analysis
  • E-Segment Analysis
  • F-Segment Analysis
  • MPV Segment Analysis
  • Utility Vehicle (UV) Segment Analysis
  • Pick-up trucks Segment Analysis

8. Profiles of Key OEMs

Key OEM Profiles

  • Proton Holdings Bhd.
  • Perodua Auto Corporation Sdn Bhd
  • UMW Toyota Motor Sdn Bhd
  • Honda Malaysia Sdn Bhd
  • Nissan Malaysia
  • Hyundai-Berjaya Sdn Bhd
  • Mazda Malaysia
  • Volkswagen Group Malaysia Sdn Bhd

9. Profiles of Key Suppliers

Key Suppliers Profiles

  • Hicom Die Casting
  • Auto V Corporation
  • Ingress Corporation
  • Hicom Teck See
  • Delloyd Venture
  • Key Acronyms and Abbreviations

10. About Frost & Sullivan

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