• English
  • Korean
  • Chinese
市場調査レポート - 195861

世界の銀行業務分析

Methods and Practices: IDC Financial Insights' Global Banking Taxonomy, 2012

発行 IDC Financial Insights
出版日 ページ情報 英文 fo Pages
価格
世界の銀行業務分析 Methods and Practices: IDC Financial Insights' Global Banking Taxonomy, 2012
出版日: 2012年07月23日 ページ情報: 英文 fo Pages
概要

当レポートは世界の銀行業について、その構造の機能分析を行っています。特に技術面への支出拡大を要する銀行業務に焦点を当て、それら事業分野と機能とを精査しており、この分析がIDCによる将来のIT支出予測の基礎となっています。当レポートは概略以下の構成でお届けします。

第1章 IDC Financial Insightsの見解

第2章 当調査報告について

第3章 概要

  • 調査手法

第4章 業務手法詳細

  • レベル1:金融機関
  • レベル2:銀行業務
    • 消費者向け銀行業務
      • 消費者向け融資
      • ローン開設処理手続き
      • ローン返済金回収業務
    • 業務チャネル
      • ATM
      • 支店および窓口
      • インターネットバンキング
      • コールセンター
    • 企業/団体向け銀行業務
      • 企業向け融資
      • 融資手続き処理
      • 返済金回収
      • 預金とコアバンキング
      • 現金、基金、取引、および投資
        • 総合的資金管理
        • 回収(受取勘定)商品
        • 支払(支払勘定)商品
        • 証券取引サービス
    • シェアードサービス
    • コアバンキングシステム
      • 支払い
      • カード処理
      • 自動決済処理
      • 銀行間支払決済処理
      • 小切手/アイテム処理
    • 企業ユーティリティ
      • アプリケーション
      • アプリケーション開発および配備
      • システム・インフラストラクチャ
    • 企業管理
      • 資産負債管理
      • 業績管理および財務分析アプリケーション
      • 企業リスク管理
      • 財務アプリケーション
      • 人的資産管理
      • 給与
      • 調達
      • セキュリティ

第5章 今後の展望

第6章 最重要提言

  • 考慮すべきアクション

付表・付図

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

This IDC Financial Insights report provides a functional structure of the global banking industry. It focuses on the business lines and functions within banking that drive technology spending. It provides the fundamental organization behind IDC Financial Insights' IT spending forecasts, as well as a means of organizing ongoing research.

According to Jeanne Capachin, research vice president, Corporate Treasury and Spending Guides, "This report serves as the foundation document in terms of technology and business processes for both vendors and financial institutions alike to understand IDC Financial Insights' perspective as it develops research and markets forecasts."

Table of Contents


IDC Financial Insights Opinion


In This Study


Situation Overview


  • Methodology

Method Specifics

  • Level One - The Financial Institution

  • Level Two - Banking

    • Consumer Banking

      • Consumer Lending

      • Origination

      • Servicing Activities

    • Channels

      • ATM

      • Branch and Teller

      • Internet Banking

      • Call Center

    • Corporate/Institutional Banking

      • Commercial Finance

      • Origination

      • Servicing

      • Deposits and Core Banking

      • Cash, Treasury, Trade, and Investing

        • Cash Management

        • Collection (Accounts Receivable) Products

        • Disbursement (Accounts Payable) Products

        • Trade Services

      Shared Services

    • Core Banking System

      • Payments

      • Card Processing

      • Automated Clearinghouse Processing

      • High-Value Payment Processing

      • Check/Item Processing

    • Enterprise Utilities

      • Applications

      • Application Development and Deployment

      • System Infrastructure

    • Corporate Administration

      • Liquidity and Asset Liability Management

      • Business Performance Management and Financial Analytic Applications

      • Enterprise Risk Management

      • Financial Applications

      • Human Capital Management

      • Payroll

      • Procurement

      • Financial Crimes

      • Compliance and Controls

      • Credit Risk

      • Information Security

Future Outlook

Essential Guidance


  • Actions to Consider

Learn More

  • Related Research

  • Synopsis

Table: Global Banking Functional Taxonomy Segments

Table: The Financial Institution


Table: Consumer Banking Definitions


Table: Commercial/Institutional Bank Categories


Table: Shared Services Categories


Table: Enterprise Utilities Categories


Table: Corporate Administration Categories


Figure: Banking Taxonomy


Back to Top