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表紙
市場調査レポート - 244498

消費者のライフスタイル:香港

Consumer Lifestyles in Hong Kong, China

発行 Euromonitor International
出版日 ページ情報 英文 61 Pages
価格
消費者のライフスタイル:香港 Consumer Lifestyles in Hong Kong, China
出版日: 2013年12月11日 ページ情報: 英文 61 Pages
担当者のコメント
このシリーズは、他にも調査対象国がございます。詳細はお問合せください。
概要

香港では現在、所得の不均衡が大きな社会問題となっています。特に、香港の高齢者は先進国で最も貧困な生活水準にあります。それでも、中国本土からの観光客の流入に支えられて、香港経済は今後も成長し続けるものと思われます。持続的な経済成長や、それと表裏一体のストレスの増加に伴い、様々なレジャー・娯楽用品およびサービスに対する需要が拡大しています。

当レポートでは、香港における消費者のライフスタイルについて分析し、消費者の構造・特性や、各部門(住宅・健康・教育・食習慣・ショッピング・美容・ファッション・レジャー・資産運用・メディア・交通・旅行など)への支出額(実績値・予測値)や市場シェア、流通構造などを調査して、その結果を概略以下の構成でお届けいたします。

消費者の主な傾向

  • 所得の不均衡
  • 仮想の、しかし必ずしも実際的ではない現実逃避
  • 地域主義とポスト消費主義の開花
  • オンライン/ソーシャル消費者運動
  • 香港人のアイデンティティ vs. 中国人のアイデンティティ

消費者の分類

  • 乳幼児
  • 辰年のベビーブーム
  • キッズ
  • 「ハイテク生徒」
  • 「トレンディな子供」
  • ティーンエイジャー
  • キャンプ・夏季学校ブーム
  • グローバル化したティーン
  • ティーン
  • モバイルインターネットの新たなマスター
  • 若い世代の虚栄心と自己愛
  • ヤングアダルト
  • ミドルユース
  • 中年層
  • 高齢者

住宅と世帯

  • 持ち家
  • 世帯のプロファイル
  • ランニングコスト

マネー・貯蓄

  • 決済手段に関する考え方
  • 貯蓄
  • ローンおよび不動産抵当ローン

飲食

  • 食習慣
  • 飲酒週間

身だしなみ・ファッション

  • 美容に対する考え方
  • 女性の身だしなみ
  • 男性の身だしなみ
  • ファッションの傾向

健康・ウェルネス

  • 健康・ウェルネスに対する考え方
  • 肥満
  • 喫煙に対する考え方

ショッピングの習慣

  • 日常品の主な購入場所
  • 高額商品のショッピング
  • 個人的なショッピング
  • オンラインショッピング

レジャー・娯楽

  • 在宅
  • 外出
  • スポーツ・フィットネス
  • 休暇
  • 公休日・祝い事・贈答の機会

移動

  • 私的な交通手段
  • 公共交通機関
  • 通勤
  • 航空旅行

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目次

In Hong Kong, the rise in income disparity has become a key concern to consumers. Indeed, the elderly in Hong Kong are among the poorest in the developed world. Regardless, Hong Kong continues to see growth, driven in large part by Chinese mainland tourists. Continued growth and the stress that accompanies it has led a growing number of consumers to seek out a wide range of leisure and recreation products and services. Generally, when consumers shop they prefer products under the banner of "Bran...

Euromonitor's Consumer Lifestyles in Hong Kong, China report analyses factors influencing national consumer expenditure. Consumer lifestyles reports include coverage of: population, urban development, home ownership, household profiles, labour, income, consumer and family expenditure, health, education, eating habits, drinking habits, shopping habits, personal grooming, clothing, leisure habits, savings and investments, media, communication, transport and travel and tourism. Use this report to understand the factors influencing a nation's lifestyle choices.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Consumer Lifestyles market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

Euromonitor International

December 2013

LIST OF CONTENTS AND TABLES

Top Five Consumer Trends

Income Disparity

Virtual But Always Real Escapism

Localisation and the Blossoming of Post-consumerism

the Online Social Consumer Movement

Hong Kong Identity Versus Chinese Identity

Consumer Segmentation

Babies and Infants

Chinese Dragon Babies

Educated in Diapers

Kids

High-tech Students

Trendy Kids

Tweenagers

Camps for All Tastes

Globalised Tweens

Teens

Mobile Internet's New Masters

Vanity and Narcissism Amongst the New Youth

Young Adults

Middle Youth

Mid-lifers

Late-lifers

  • Table 1 Consumer Segmentation and Population Data 2000, 2005, 2010, 2011, 2012, 2015
    • Chart 1 Population Aged 15-64 Compared with Old-Age Dependency Ratio 2000-2020

Housing and Households

Home Ownership

Household Profiles

Running Costs

  • Table 2 Housing and Households Data 2000, 2005, 2010, 2011, 2012, 2015
    • Chart 2 Number of Households by Disposable Income Bracket 2005, 2010, 2015

Money and Savings

Attitudes Toward Payment Methods

Savings

Loans and Mortgages

  • Table 3 Money and Savings Data 2000, 2005, 2010, 2011, 2012, 2015
    • Chart 3 Consumer Lending Compared with Annual Savings and Savings Ratio 2000-2015

Eating and Drinking

Eating Habits

Drinking Habits

  • Table 4 Eating and Drinking Data 2000, 2005, 2010, 2011, 2012, 2015
    • Chart 4 Real Growth in Consumer Expenditure Compared with Real Growth in Consumer Expenditure on Food and Alcoholic Drinks 2000-2015

Grooming and Fashion

Perceptions of Beauty

Female Grooming

Male Grooming

Fashion Trends

  • Table 5 Grooming and Fashion Data 2000, 2005, 2010, 2011, 2012, 2015
    • Chart 5 Real Growth in Consumer Expenditure Compared with Real Growth in Consumer Expenditure on Clothing, Footwear and Personal Care 2000-2015

Health and Wellness

Attitudes To Health and Well-being

Obesity

Attitudes To Smoking

  • Table 6 Health and Wellness Data 2000, 2005, 2010, 2011, 2012, 2015
    • Chart 6 Real Growth in Public and Private Expenditure on Health Compared with Healthy Life Expectancy at Birth 2000-2015

Shopping Habits

Main Household Shop

Shopping for Big-ticket Items

Personal Shopping

Shopping Online

  • Table 7 Shopping Data 2000, 2005, 2010, 2011, 2012, 2015
    • Chart 7 Index of Retail Sales Compared with Real Growth in Retail Sales through Supermarkets and Internet Retailing 2000-2015

Leisure and Recreation

Staying in

Going Out

Sport and Fitness

Vacations

Public Holidays, Celebrations and Gift-giving

  • Table 8 Leisure and Recreation Data 2000, 2005, 2010, 2011, 2012, 2015
    • Chart 8 Percentage of Households in Possession of Cable TV; Satellite TV System; Internet Enabled Computer; Mobile Telephone; Video Games Console 2000-2015

Getting Around

Private Transport

Public Transport

Commuting

Air Travel

  • Table 9 Transport Data: 2000, 2005, 2010, 2011, 2012, 2015
    • Chart 9 Real Growth in Consumer Expenditure Compared with Real Growth in Consumer Expenditure on Transport Services and Purchase of Cars, Motorcycles and other Vehicles 2000-2015
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