• English
  • Korean
  • Chinese
市場調査レポート - 229239

インドの生命保険・年金市場(2011年):消費者が求めるもの

What Consumers Want: Life and Pensions in India 2011

発行 Datamonitor
出版日 ページ情報 英文 74 Pages
価格
インドの生命保険・年金市場(2011年):消費者が求めるもの What Consumers Want: Life and Pensions in India 2011
出版日: 2011年12月02日 ページ情報: 英文 74 Pages
担当者のコメント
このシリーズは、他にも調査対象国がございます。詳細はお問合せください。
概要

当レポートでは、インドにおける生命保険および年金に対する消費者の姿勢の調査し、各市場の特徴や消費者のニーズ、市場機会などを分析しており、概略以下の構成でお届けします。

分析サマリー:インドにおける生命保険

  • 商品保有および商品の種類
    • 商品保有
      • 年齢層別
      • 所得層別
    • 商品の種類(年齢層別・所得層別)
      • 年齢層別
      • 所得層別
  • 調査情報源
    • 調査
      • 年齢層別
      • 所得層別
  • チャネルの選定
    • 選定チャネル
      • 年齢層別
      • 所得層別
  • 競合環境
    • 競合の種類
      • 年齢層別
      • 所得層別
  • 商品選定の促進要因
    • 求められている商品の特徴
      • 年齢層別
      • 所得層別
  • プロバイダー選定の促進要因
    • プロバイダー選定の促進要因
      • 年齢層別
      • 所得層別
  • 採用における障害
    • 採用における障害
      • 年齢層別
      • 所得層別

分析サマリー:インドにおける年金

  • 商品保有および商品の種類
    • 商品保有
      • 年齢層別
      • 所得層別
    • 商品の種類
      • 年齢層別
      • 所得層別
  • 調査情報源
    • 調査
      • 年齢層別
      • 所得層別
  • チャネルの選定
    • 選定チャネル
      • 年齢層別
      • 所得層別
  • 競合環境
    • 競合の種類
      • 年齢層別
      • 所得層別
  • 商品選定の促進要因
    • 求められている商品の特徴
      • 年齢層別
      • 所得層別
  • プロバイダー選定の促進要因
    • プロバイダー選定の促進要因
      • 年齢層別
      • 所得層別
  • 採用における障害
    • 採用における障害
      • 年齢層別
      • 所得層別
  • 付録
  • 分析手法
  • 関連調査

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

Abstract

INTRODUCTION

This slide deck focuses on the important questions concerning consumers' behavior regarding life insurance and pensions. Product penetration, choice of channel, the drivers of product and provider choice, and the barriers to adoption are all covered in this deck to ensure that the reader knows What Consumers Want from life and pension products in their country of interest.

FEATURES AND BENEFITS

  • Build a customer-centric strategy by learning what consumers want and need from life insurance and pension products.
  • Identify new opportunities in the life and pensions markets through a better understanding of what consumers demand from these products.
  • Gain a deeper insight into the life insurance and pensions markets through country-level data across income and age groups.

HIGHLIGHTS

  • Channel of opening and competitor type.
  • Essential product and provider features.
  • Barriers to adoption of these products.

YOUR KEY QUESTIONS ANSWERED

  • What features do consumers demand from life insurance and pension products?
  • What channels do consumers use for researching and purchasing life insurance and pensions?
  • Why do consumers decide not to have a life insurance policy or a pension product?

Table of Contents

The What Consumers Want series

  • Summary of analysis: Life insurance
  • Product holding and type of product
  • Product holding
  • Product holding: by age
  • Product holding: by income
  • Type of product
  • Type of product: by age
  • Type of product: by income
  • Research sources
  • Research
  • Research: by age
  • Research: by income
  • Channel choice
  • Channel of opening
  • Channel of opening: by age
  • Channel of opening: by income
  • Competitive environment
  • Competitor type
  • Competitor type: by age
  • Competitor type: by income
  • Drivers of product choice
  • Desired product features
  • Desired product features: by age
  • Desired product features: by income
  • Drivers of provider choice
  • Drivers of provider choice
  • Drivers of provider choice: by age
  • Drivers of provider choice: by income
  • Barriers to adoption
  • Barriers to adoption
  • Barriers to adoption: by age
  • Barriers to adoption: by income
  • Summary of analysis: Pensions
  • Product holding and type of product
  • Product holding
  • Product holding: by age
  • Product holding: by income
  • Type of product
  • Type of product: by age
  • Type of product: by income
  • Research sources
  • Research
  • Research: by age
  • Research: by income
  • Channel choice
  • Channel of opening
  • Channel of opening: by age
  • Channel of opening: by income
  • Competitive environment
  • Competitor type
  • Competitor type: by age
  • Competitor type: by income
  • Drivers of product choice
  • Desired product features
  • Desired product features: by age
  • Desired product features: by income
  • Drivers of provider choice
  • Drivers of provider choice
  • Drivers of provider choice: by age
  • Drivers of provider choice: by income
  • Barriers to adoption
  • Barriers to adoption
  • Barriers to adoption: by age
  • Barriers to adoption: by income
  • Appendix
  • Methodology
  • Related reading
Back to Top