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市場調査レポート - 235180

米国の調味料、ドレッシングおよびソース市場における消費者動向

Consumer Trends in the Seasonings, Dressings & Sauces Market in the US

発行 Canadean
出版日 ページ情報 英文 109 Pages
価格
米国の調味料、ドレッシングおよびソース市場における消費者動向 Consumer Trends in the Seasonings, Dressings & Sauces Market in the US
出版日: 2012年03月29日 ページ情報: 英文 109 Pages
概要

ブイヨンおよびストックの購入頻度について、「高い」あるいは「中程度」と回答した消費者の割合は、男女間で差がありませんが、「低い」と回答した消費者は女性が47%であるのに対し、男性では35%に過ぎません。マーケターはこの数の多い、女性の不定期購買層をターゲットに、購入頻度の増加をはかる必要があります。米国の調味料、ドレッシングおよびソース市場において最大のカテゴリーは液状クッキングソースで、販売額ベースで28%のシェアを占めており、その後にドレッシング、香辛料と続きます。チャツネおよびレリッシュの市場は小さく、販売額ベースのシェアはわずか1%です。中年層(45〜54歳)やそれより上の年齢層では、チャツネおよびレリッシュを購入する消費者の割合が若い層に比べかなり高いのですが、ほとんどの場合、その購入頻度は低くなっています。マーケターは、売上および市場規模を拡大をはかるにあたって、これらのライトユーザーの購入頻度を引き上げる必要があります。

当レポートでは、米国における調味料、ドレッシングおよびソースの消費者動向を製品カテゴリー別に調査し、各種グループ(年齢・性別など)ごとの市場規模、年齢・性別ごとの消費行動・動向、製品選択行動、全体的な傾向が消費者行動に及ぼす影響、市場規模(販売量)と市場価値(販売額)、小売店舗の選択・切り替えの状況などの項目について詳細に分析し、その結果を概略以下の構成でお届けします。

目次

1. イントロダクション

  • 1.1 このレポートについて
  • 1.2 定義
    • 1.2.1 消費者動向
    • 1.2.2 消費者集団および法定飲酒年齢における消費 (アルコール飲料に関する調査の場合)
    • 1.2.3 最終消費者
    • 1.2.4 容積単位および集約単位
    • 1.2.5 集団プロファイル (図表解釈用)
  • 1.3 調査方法
    • 1.3.1 イントロダクション
    • 1.3.2 大規模かつ国際的な消費者オンライン調査プログラム
    • 1.3.3 信頼性ある国別(年齢層別、性別)の調査結果
    • 1.3.4 児童への質問には親が代理で回答
    • 1.3.5 アルコール飲料カテゴリーでは回答者を年齢により制限
    • 1.3.6 業界への調査および二次調査を加えた総合的調査

2. 消費者区分、消費額および動向の影響

  • 2.1 コホート集団と調味料、ドレッシングおよびソースの市場価値
    • 2.1.1 年齢集団
    • 2.1.2 性別集団
    • 2.1.3 地域別集団
    • 2.1.4 学歴別集団
    • 2.1.5 資産別集団
    • 2.1.6 生活パターン別集団
  • 2.2 コホート集団および市場価値、カテゴリー別
    • 2.2.1 ブイヨン/ストック
    • 2.2.2 チャツネ/レリッシュ
    • 2.2.3 香辛料
    • 2.2.4 ディップ
    • 2.2.5 ドレッシング
    • 2.2.6 乾燥クッキングソース
    • 2.2.7 ハーブ, スパイスおよび調味料
    • 2.2.8 液状クッキングソース
  • 2.3 行動の傾向と市場価値
    • 2.3.1 ブイヨン/ストック
    • 2.3.2 チャツネ/レリッシュ
    • 2.3.3 香辛料
    • 2.3.4 ディップ
    • 2.3.5 ドレッシング
    • 2.3.6 乾燥クッキングソース
    • 2.3.7 ハーブ, スパイスおよび調味料
    • 2.3.8 液状クッキングソース

3. 消費分析

  • 3.1 年齢別・性別の消費頻度
    • 3.1.1 ブイヨン/ストック
    • 3.1.2 チャツネ/レリッシュ
    • 3.1.3 香辛料
    • 3.1.4 ディップ
    • 3.1.5 ドレッシング
    • 3.1.6 乾燥クッキングソース
    • 3.1.7 ハーブ, スパイスおよび調味料
    • 3.1.8 液状クッキングソース
  • 3.2 消費者プロファイル:製品カテゴリー別
    • 3.2.1 ブイヨン/ストック
    • 3.2.2 チャツネ/レリッシュ
    • 3.2.3 香辛料
    • 3.2.4 ディップ
    • 3.2.5 ドレッシング
    • 3.2.6 乾燥クッキングソース
    • 3.2.7 ハーブ, スパイスおよび調味料
    • 3.2.8 液状クッキングソース

4. ブランドか、プライベートブランドかの選択

  • 4.1 ブランドとプライベートブランドの販売量シェア
    • 4.1.1 カテゴリー別
  • 4.2 調味料、ドレッシングおよびソース ブランドの選択とプライベートブランドのシェア
    • 4.2.1 ブイヨン/ストック
    • 4.2.2 チャツネ/レリッシュ
    • 4.2.3 香辛料
    • 4.2.4 ディップ
    • 4.2.5 ドレッシング
    • 4.2.6 乾燥クッキングソース
    • 4.2.7 ハーブ, スパイスおよび調味料
    • 4.2.8 液状クッキングソース

5. 流行の影響を受ける消費者の割合

  • 5.1 消費者の製品選択における流行の促進要因
    • 5.1.1 調味料、ドレッシングおよびソース全般
    • 5.1.2 ブイヨン/ストック
    • 5.1.3 チャツネ/レリッシュ
    • 5.1.4 香辛料
    • 5.1.5 ディップ
    • 5.1.6 ドレッシング
    • 5.1.7 乾燥クッキングソース
    • 5.1.8 ハーブ, スパイスおよび調味料
    • 5.1.9 液状クッキングソース

6. 消費のインパクト: 市場評価

  • 6.1 調味料、ドレッシングおよびソースの市場価値に対する消費活動の影響
    • 6.1.1 市場価値、カテゴリー別
    • 6.1.2 市場販売量、カテゴリー別
  • 6.2 調味料、ドレッシングおよびソースの市場価値分析、カテゴリー別
    • 6.2.1 シェア、カテゴリー別
    • 6.2.2 1人あたり消費額、カテゴリー別
    • 6.2.3 1世帯あたり消費額、カテゴリー別
  • 6.3 調味料、ドレッシングおよびソースの市場価値に対する消費者行動の影響
    • 6.3.1 シェア、カテゴリー別
    • 6.3.2 1人あたり消費量、カテゴリー別
    • 6.3.3 1世帯あたり消費量、カテゴリー別

7. 小売業者の選択、切替およびカテゴリーシェア

  • 7.1 小売業者の販売量シェア
    • 7.1.1 調味料、ドレッシングおよびソースにおける小売業者の販売量シェア
  • 7.2 小売業者の販売量シェア、カテゴリー別
    • 7.2.1 小売販売量シェア - ブイヨン/ストック
    • 7.2.2 小売販売量シェア - チャツネ/レリッシュ
    • 7.2.3 小売販売量シェア - 香辛料
    • 7.2.4 小売販売量シェア - ディップ
    • 7.2.5 小売販売量シェア - ドレッシング
    • 7.2.6 小売販売量シェア - 乾燥クッキングソース
    • 7.2.7 小売販売量シェア - ハーブ, スパイスおよび調味料
    • 7.2.8 小売販売量シェア - 液状クッキングソース
  • 7.3 過去6ヶ月間の小売業者切り替えの水準
    • 7.3.1 過去6ヶ月間の切り替え行動のマトリックス
    • 7.3.2 C&S Wholesale Grocers 切り替え分析
    • 7.3.3 Costco 切り替え分析
    • 7.3.4 Kroger 切り替え分析
    • 7.3.5 Publix 切り替え分析
    • 7.3.6 Safeway 切り替え分析
    • 7.3.7 Supervalu 切り替え分析
    • 7.3.8 Wal-Mart 切り替え分析
    • 7.3.9 その他の切り替え分析
  • 7.4 調味料、ドレッシングおよびソースの最終消費者プロファイル:利用した小売業者別
    • 7.4.1 Costco
    • 7.4.2 Kroger
    • 7.4.3 Publix
    • 7.4.4 Safeway
    • 7.4.5 Wal-Mart
    • 7.4.6 その他

8. 付録

  • 8.1 Canadeanについて
  • 8.2 免責事項

表一覧

  • 表 1: 調味料、ドレッシングおよびソースの容積単位
  • 表 2: 米国 調査回答者のプロファイル (ウェイト調整済)
  • 表 3: 米国 調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 年代別
  • 表 4: 米国 調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 性別
  • 表 5: 米国 調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 表 6: 米国 調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 学歴別
  • 表 7: 米国 調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 資産別
  • 表 8: 米国 調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 生活パターン別
  • 表 9: 米国 ブイヨン/ストック 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 10: 米国 チャツネ/レリッシュ 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 11: 米国 香辛料 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 12: 米国 ディップ 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 13: 米国 ドレッシング 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 14: 米国 乾燥クッキングソース 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 15: 米国 ハーブ, スパイスおよび調味料 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 16: 米国 液状クッキングソース 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 17: 米国 ブイヨン/ストックの総販売額 (100万US$) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 18: 米国 チャツネ/レリッシュの総販売額 (100万US$) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 19: 米国 香辛料の総販売額 (100万US$) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 20: 米国 ディップの総販売額 (100万US$) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 21: 米国 ドレッシングの総販売額 (100万US$) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 22: 米国 乾燥クッキングソースの総販売額 (100万US$) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 23: 米国 ハーブ, スパイスおよび調味料の総販売額 (100万US$) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 24: 米国 液状クッキングソースの総販売額 (100万US$) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 25: 米国 ブイヨン/ストック 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 26: 米国 ブイヨン/ストック 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 27: 米国 チャツネ/レリッシュ 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 28: 米国 チャツネ/レリッシュ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 29: 米国 香辛料 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 30: 米国 香辛料 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 31: 米国 ディップ 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 32: 米国 ディップ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 33: 米国 ドレッシング 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 34: 米国 ドレッシング 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 35: 米国 乾燥クッキングソース 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 36: 米国 乾燥クッキングソース 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 37: 米国 ハーブ, スパイスおよび調味料 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 38: 米国 ハーブ, スパイスおよび調味料 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 39: 米国 液状クッキングソース 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 40: 米国 液状クッキングソース 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 41: 米国 ブイヨン/ストック 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 42: 米国 チャツネ/レリッシュ 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 43: 米国 香辛料 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 44: 米国 ディップ 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 45: 米国 ドレッシング 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 46: 米国 乾燥クッキングソース 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 47: 米国 ハーブ, スパイスおよび調味料 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 48: 米国 液状クッキングソース 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 49: 米国 調味料、ドレッシングおよびソース PB浸透率(% Vol)、カテゴリー別
  • 表 50: 米国 ブイヨン/ストック ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 51: 米国 チャツネ/レリッシュ ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 52: 米国 香辛料 ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 53: 米国 ディップ ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 54: 米国 ドレッシング ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 55: 米国 乾燥クッキングソース ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 56: 米国 ハーブ, スパイスおよび調味料 ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 57: 米国 液状クッキングソース ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 58: 米国 調味料、ドレッシングおよびソース全般: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 59: 米国 ブイヨン/ストック: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 60: 米国 チャツネ/レリッシュ: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 61: 米国 香辛料: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 62: 米国 ディップ: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 63: 米国 ドレッシング: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 64: 米国 乾燥クッキングソース: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 65: 米国 ハーブ, スパイスおよび調味料: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 66: 米国 液状クッキングソース: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 67: 米国 調味料、ドレッシングおよびソースの市場価値 (100万US$)、カテゴリー別
  • 表 68: 米国 調味料、ドレッシングおよびソース 市場販売量 (100万Kg)、カテゴリー別
  • 表 69: 米国 調味料、ドレッシングおよびソース 市場シェア (100万US$)、カテゴリー別
  • 表 70: 米国 調味料、ドレッシングおよびソース 1人あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 表 71: 米国 調味料、ドレッシングおよびソース 1世帯あたり消費額 (US Dollar)、カテゴリー別
  • 表 72: 米国 調味料、ドレッシングおよびソース 市場販売量 シェア (100万Kg)、カテゴリー別
  • 表 73: 米国 調味料、ドレッシングおよびソース 1人あたり消費量 (100万Kg / 100万人)、カテゴリー別
  • 表 74: 米国 調味料、ドレッシングおよびソース 1世帯あたり消費量 (100万Kg / 100万世帯)、カテゴリー別
  • 表 75: 米国 調味料、ドレッシングおよびソース 小売業者シェア (販売量、100万Kg、%)
  • 表 76: 米国 ブイヨン/ストック 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 表 77: 米国 チャツネ/レリッシュ 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 表 78: 米国 香辛料 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 表 79: 米国 ディップ 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 表 80: 米国 ドレッシング 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 表 81: 米国 乾燥クッキングソース 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 表 82: 米国 ハーブ, スパイスおよび調味料 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 表 83: 米国 液状クッキングソース 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 表 84-98: 米国の調味料、ドレッシングおよびソース :過去6ヶ月以内に購入先を切り替えた回答者 (小売業者別、調整済み調査結果、千人)
  • 表 99-104: 米国の調味料、ドレッシングおよびソース :購入者のプロファイル (小売業者別、サブグループの割合、%)

図一覧

  • 図 1: 消費者パネルレポート調査方法
  • 図 2: 米国 調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 年代別
  • 図 3: 米国 調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 性別
  • 図 4: 米国 調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 図 5: 米国 調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 学歴別
  • 図 6: 米国 調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 資産別
  • 図 7: 米国 調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 生活パターン別
  • 図 8: 米国 ブイヨン/ストック 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 9: 米国 ブイヨン/ストック 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 10: 米国 チャツネ/レリッシュ 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 11: 米国 チャツネ/レリッシュ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 12: 米国 香辛料 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 13: 米国 香辛料 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 14: 米国 ディップ 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 15: 米国 ディップ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 16: 米国 ドレッシング 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 17: 米国 ドレッシング 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 18: 米国 乾燥クッキングソース 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 19: 米国 乾燥クッキングソース 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 20: 米国 ハーブ, スパイスおよび調味料 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 21: 米国 ハーブ, スパイスおよび調味料 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 22: 米国 液状クッキングソース 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 23: 米国 液状クッキングソース 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 24: 米国 調味料、ドレッシングおよびソース PB浸透率(% Vol)、カテゴリー別
  • 図 25: 米国 調味料、ドレッシングおよびソース 市場シェア (100万US$)、カテゴリー別
  • 図 26: 米国 調味料、ドレッシングおよびソース 1人あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 図 27: 米国 調味料、ドレッシングおよびソース 1世帯あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 図 28: 米国 調味料、ドレッシングおよびソース 小売業者シェア (販売量、100万Kg、%)
  • 図 29: 米国 ブイヨン/ストック 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 図 30: 米国 チャツネ/レリッシュ 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 図 31: 米国 香辛料 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 図 32: 米国 ディップ 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 図 33: 米国 ドレッシング 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 図 34: 米国 乾燥クッキングソース 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 図 35: 米国 ハーブ, スパイスおよび調味料 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 図 36: 米国 液状クッキングソース 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 図 37: 米国 調味料、ドレッシングおよびソース :過去6ヶ月以内に購入先を切り替えた回答者 (小売業者別、調整済み調査結果、千人)

目次

Abstract

Summary

Why was the report written?

Marketers in the Seasonings, Dressings & Sauces market face a major challenge. Understanding market size and segmentation is valuable, but the keys to effective targeting is knowing just how valuable specific consumer groups are, and being able to quantify the impact of consumer trends.This report solves these problems by providing integrated survey-based data on consumer trends, consumer groups and market data which show exactly the size of consumer groups, how much of the Seasonings, Dressings & Sauces market they account for and which consumer trends drive their behavior.

What is the current market landscape and what is changing?

Consumption patterns of Seasonings, Dressings & Sauces have been affected by the weak economy in the US. Since the global financial crisis of 2008-2009 the retail market has been characterized by an increased amount of discount and own-brand products. However, consumption patterns are changing as the US economy recovers, making early identification of the consumer groups and trends driving new market behavior essential.

What are the key drivers behind recent market changes?

Consumers' uptake of products and the influence of consumer trends are fundamental causes of change in markets - making knowing what these trends are and the extent of their influence crucial.The survey-based data provided in this report examines over 20 consumer trends that affect the market and examines the share of sales across 26 consumer groups - providing through the data a detailed insight into exactly who the consumer is and just how much impact the latest consumer trends are having.

What makes this report unique and essential to read?

The data provided is unique in the market as it tracks consumer behavior through to its actual value impact on a product market. This provides readers with a unique data analysis of the market allowing marketing tactics and strategy to be updated in line with the very latest consumer behaviors.

Scope

  • Consumer survey data for the following specific categories: Boullions & Stocks, Chutneys & Relishes,Condiments, Dips, Dressings, Dry cooking sauces, Herbs, Spices & Seasonings and Wet Cooking Sauces.
  • Detailed consumer segmentation based on survey data covering over 26 consumer groups, 20 consumer trends and consumption frequency for each product category.
  • Volume shares in 2011 for brands and private label sales tracked by the survey.
  • Unique retailer choice and switching data as tracked by the survey are provided at the product category level for 2011.

Reasons To Buy

  • Unique proprietary data that sizes and segments consumers, tracks their behavior and shows the impact of this on their markets
  • Results also cover over 20 consumer trends, showing exactly to what extent these trends have a direct influence on a market. As this impact assessment is based not only on how many consumers act on these trends, but also how often they act on this it provides unique insight into the "size of the prize" when targeting these consumer trends in each category covered.

Key Highlights

  • While similar percentages of males and females record Heavy and Medium frequency consumption of Bouillons & Stocks, 47% of females record Light frequency consumption, as opposed to only 35% of males. Marketers should target this large population of female occasional consumers with strategies to increase their consumption frequency.
  • The Wet Cooking Sauces category is the most valuable in the US Seasonings, Dressings & Sauces market, accounting for 28% of the market by value. Dressings and Condiments are the second and third-largest categories in the market. The market for Chutneys & Relishes is small, with a value market share of only 1%.
  • Substantially higher percentages of Mid-Lifers and Older Consumers consume Chutneys & Relishes than consumers in younger age groups, though most of this consumption is of a Light consumption frequency. Marketers need to transition some of these Light users into Medium and Heavy frequency consumption in order to increase the value and volume size of the market.

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1 What is this Report About?
  • 1.2 Definitions
    • 1.2.1 Consumer Trends
    • 1.2.2 Consumer Groups and Legal Drinking Age Consumption (for Alcoholic Drinks coverage)
    • 1.2.3 End Consumers
    • 1.2.4 Volume Units and Aggregations
    • 1.2.5 Population Profiles (for interpretation of tables and charts)
  • 1.3 Methodology
    • 1.3.1 Introduction
    • 1.3.2 Large scale, international, program of online consumer surveys
    • 1.3.3 Nationally Representative results (age, gender)
    • 1.3.4 Parents answered on their children's behalf
    • 1.3.5 Legal Drinking Age exclusions for alcoholic drinks categories
    • 1.3.6 Integrated with industry calling and secondary research

2. Consumer Segmentation, Group Value and Trend Influence

  • 2.1 Cohort Groups and Seasonings, Dressings & Sauces Market Value
    • 2.1.1 Age Groups
    • 2.1.2 Gender Groups
    • 2.1.3 Location Groups
    • 2.1.4 Education Achieved Groups
    • 2.1.5 Wealth Groups
    • 2.1.6 Busy Lives Groups
  • 2.2 Cohort Groups and Market Value by Category
    • 2.2.1 Bouillons & Stocks
    • 2.2.2 Chutneys & Relishes
    • 2.2.3 Condiments
    • 2.2.4 Dips
    • 2.2.5 Dressings
    • 2.2.6 Dry Cooking Sauces
    • 2.2.7 Herbs, Spices & Seasonings
    • 2.2.8 Wet Cooking Sauces
  • 2.3 Behavioral Trends and Market Value
    • 2.3.1 Bouillons & Stocks
    • 2.3.2 Chutneys & Relishes
    • 2.3.3 Condiments
    • 2.3.4 Dips
    • 2.3.5 Dressings
    • 2.3.6 Dry Cooking Sauces
    • 2.3.7 Herbs, Spices & Seasonings
    • 2.3.8 Wet Cooking Sauces

3. Consumption Analysis

  • 3.1 Consumption Frequencies by Age and Gender
    • 3.1.1 Bouillons & Stocks
    • 3.1.2 Chutneys & Relishes
    • 3.1.3 Condiments
    • 3.1.4 Dips
    • 3.1.5 Dressings
    • 3.1.6 Dry Cooking Sauces
    • 3.1.7 Herbs, Spices & Seasonings
    • 3.1.8 Wet Cooking Sauces
  • 3.2 Consumer Profiles by Product Category
    • 3.2.1 Bouillons & Stocks
    • 3.2.2 Chutneys & Relishes
    • 3.2.3 Condiments
    • 3.2.4 Dips
    • 3.2.5 Dressings
    • 3.2.6 Dry Cooking Sauces
    • 3.2.7 Herbs, Spices & Seasonings
    • 3.2.8 Wet Cooking Sauces

4. Brand vs. Private Label Choices

  • 4.1 Brand vs. Private Label Volume Share
    • 4.1.1 By Category
  • 4.2 Seasonings, Dressings & Sauces Brand Choice and Private Label Shares
    • 4.2.1 Bouillons & Stocks
    • 4.2.2 Chutneys & Relishes
    • 4.2.3 Condiments
    • 4.2.4 Dips
    • 4.2.5 Dressings
    • 4.2.6 Dry Cooking Sauces
    • 4.2.7 Herbs, Spices & Seasonings
    • 4.2.8 Wet Cooking Sauces

5. The Share of Consumers Influenced by Trends

  • 5.1 Trend Drivers of Consumers' Product Choices
    • 5.1.1 Overall Seasonings, Dressings & Sauces
    • 5.1.2 Bouillons & Stocks
    • 5.1.3 Chutneys & Relishes
    • 5.1.4 Condiments
    • 5.1.5 Dips
    • 5.1.6 Dressings
    • 5.1.7 Dry Cooking Sauces
    • 5.1.8 Herbs, Spices & Seasonings
    • 5.1.9 Wet Cooking Sauces

6. Consumption Impact: Market Valuation

  • 6.1 Seasonings, Dressings & Sauces Value Impact of Consumer Consumption Behavior
    • 6.1.1 Market Value by Category
    • 6.1.2 Market Volume by Category
  • 6.2 Seasonings, Dressings & Sauces Value Analysis by Category
    • 6.2.1 Share by Category
    • 6.2.2 Expenditure per Capita by Category
    • 6.2.3 Expenditure per Household by Category
  • 6.3 Seasonings, Dressings & Sauces Volume Impact of Consumer Behavior Trends
    • 6.3.1 Share by Category
    • 6.3.2 Consumption per Capita by Category
    • 6.3.3 Consumption per Household by Category

7. Retailer Choice, Switching and Category Share

  • 7.1 Retailer Volume Share
    • 7.1.1 Retailer Volume Share in Seasonings, Dressings & Sauces
  • 7.2 Retailer Volume Share by Category
    • 7.2.1 Retail Share by Volume - Bouillons & Stocks
    • 7.2.2 Retail Share by Volume - Chutneys & Relishes
    • 7.2.3 Retail Share by Volume - Condiments
    • 7.2.4 Retail Share by Volume - Dips
    • 7.2.5 Retail Share by Volume - Dressings
    • 7.2.6 Retail Share by Volume - Dry Cooking Sauces
    • 7.2.7 Retail Share by Volume - Herbs, Spices & Seasonings
    • 7.2.8 Retail Share by Volume - Wet Cooking Sauces
  • 7.3 Levels of Retailer Switching in the Last Six Months
    • 7.3.1 Matrix of Switching Behavior in Last Six Months of 2011
    • 7.3.2 C&S Wholesale Grocers Switching Analysis
    • 7.3.3 Costco Switching Analysis
    • 7.3.4 Kroger Switching Analysis
    • 7.3.5 Publix Switching Analysis
    • 7.3.6 Safeway Switching Analysis
    • 7.3.7 Supervalu Switching Analysis
    • 7.3.8 Wal-Mart Switching Analysis
    • 7.3.9 Other Switching Analysis
  • 7.4 Profiles of End-Consumers of Seasonings, Dressings & Sauces, by Retailer Used
    • 7.4.1 Costco
    • 7.4.2 Kroger
    • 7.4.3 Publix
    • 7.4.4 Safeway
    • 7.4.5 Wal-Mart
    • 7.4.6 Other

8. Appendix

  • 8.1 About Canadean
  • 8.2 Disclaimer

List of Tables

  • Table 1: Volume Units for the Seasonings, Dressings & Sauces Market
  • Table 2: United States Survey Respondent Profile (weighted), 2011
  • Table 3: United States Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Table 4: United States Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%), by Gender, 2011
  • Table 5: United States Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Table 6: United States Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Table 7: United States Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Table 8: United States Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Table 9: United States Bouillons & Stocks Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 10: United States Chutneys & Relishes Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 11: United States Condiments Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 12: United States Dips Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 13: United States Dressings Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 14: United States Dry Cooking Sauces Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 15: United States Herbs, Spices & Seasonings Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 16: United States Wet Cooking Sauces Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 17: United States Total Bouillons & Stocks Value (US Dollar millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 18: United States Total Chutneys & Relishes Value (US Dollar millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 19: United States Total Condiments Value (US Dollar millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 20: United States Total Dips Value (US Dollar millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 21: United States Total Dressings Value (US Dollar millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 22: United States Total Dry Cooking Sauces Value (US Dollar millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 23: United States Total Herbs, Spices & Seasonings Value (US Dollar millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 24: United States Total Wet Cooking Sauces Value (US Dollar millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 25: United States Bouillons & Stocks Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 26: United States Bouillons & Stocks Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 27: United States Chutneys & Relishes Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 28: United States Chutneys & Relishes Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 29: United States Condiments Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 30: United States Condiments Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 31: United States Dips Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 32: United States Dips Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 33: United States Dressings Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 34: United States Dressings Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 35: United States Dry Cooking Sauces Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 36: United States Dry Cooking Sauces Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 37: United States Herbs, Spices & Seasonings Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 38: United States Herbs, Spices & Seasonings Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 39: United States Wet Cooking Sauces Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 40: United States Wet Cooking Sauces Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 41: United States Bouillons & Stocks Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 42: United States Chutneys & Relishes Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 43: United States Condiments Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 44: United States Dips Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 45: United States Dressings Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 46: United States Dry Cooking Sauces Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 47: United States Herbs, Spices & Seasonings Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 48: United States Wet Cooking Sauces Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 49: United States Seasonings, Dressings & Sauces Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Table 50: United States Bouillons & Stocks Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 51: United States Chutneys & Relishes Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 52: United States Condiments Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 53: United States Dips Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 54: United States Dressings Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 55: United States Dry Cooking Sauces Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 56: United States Herbs, Spices & Seasonings Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 57: United States Wet Cooking Sauces Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 58: United States, Overall Seasonings, Dressings & Sauces: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 59: United States, Bouillons & Stocks: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 60: United States, Chutneys & Relishes: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 61: United States, Condiments: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 62: United States, Dips: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 63: United States, Dressings: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 64: United States, Dry Cooking Sauces: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 65: United States, Herbs, Spices & Seasonings: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 66: United States, Wet Cooking Sauces: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 67: United States Seasonings, Dressings & Sauces Market Value (US$ million), by Category, 2011
  • Table 68: United States Seasonings, Dressings & Sauces Market Volume (Kg m), by Category, 2011
  • Table 69: United States Seasonings, Dressings & Sauces Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Table 70: United States Seasonings, Dressings & Sauces Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Table 71: United States Seasonings, Dressings & Sauces Expenditure Per Household (US Dollar), by Category
  • Table 72: United States Seasonings, Dressings & Sauces Market Volume Share (Kg m), by Category, 2011
  • Table 73: United States Seasonings, Dressings & Sauces Consumption Per Capita (Kg m / Population m), by Category, 2011
  • Table 74: United States Seasonings, Dressings & Sauces Consumption Per Household (Kg m / Households m), by Category, 2011
  • Table 75: United States Seasonings, Dressings & Sauces Survey-tracked Retailer Shares by Volume (% of Kg m), 2011
  • Table 76: United States Bouillons & Stocks Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 77: United States Chutneys & Relishes Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 78: United States Condiments Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 79: United States Dips Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 80: United States Dressings Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 81: United States Dry Cooking Sauces Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 82: United States Herbs, Spices & Seasonings Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 83: United States Wet Cooking Sauces Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 84: United States: Switchers to C&S Wholesale Grocers for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 85: United States: Switchers to Costco for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 86: United States: Switchers From Costco for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 87: United States: Switchers to Kroger for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 88: United States: Switchers From Kroger for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 89: United States: Switchers to Publix for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 90: United States: Switchers From Publix for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 91: United States: Switchers to Safeway for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 92: United States: Switchers From Safeway for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 93: United States: Switchers to Supervalu for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 94: United States: Switchers From Supervalu for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 95: United States: Switchers to Wal-Mart for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 96: United States: Switchers From Wal-Mart for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 97: United States: Switchers to Other for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 98: United States: Switchers From Other for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 99: United States: Profile of Seasonings, Dressings & Sauces Consumers Whose Goods Mainly Come From Costco (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 100: United States: Profile of Seasonings, Dressings & Sauces Consumers Whose Goods Mainly Come From Kroger (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 101: United States: Profile of Seasonings, Dressings & Sauces Consumers Whose Goods Mainly Come From Publix (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 102: United States: Profile of Seasonings, Dressings & Sauces Consumers Whose Goods Mainly Come From Safeway (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 103: United States: Profile of Seasonings, Dressings & Sauces Consumers Whose Goods Mainly Come From Wal-Mart (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 104: United States: Profile of Seasonings, Dressings & Sauces Consumers Whose Goods Mainly Come From Other (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011

List of Figures

  • Figure 1: Consumer Panel Report Methodology
  • Figure 2: United States Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Figure 3: United States Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%), by Gender, 2011
  • Figure 4: United States Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Figure 5: United States Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Figure 6: United States Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Figure 7: United States Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Figure 8: United States Bouillons & Stocks Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 9: United States Bouillons & Stocks Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 10: United States Chutneys & Relishes Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 11: United States Chutneys & Relishes Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 12: United States Condiments Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 13: United States Condiments Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 14: United States Dips Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 15: United States Dips Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 16: United States Dressings Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 17: United States Dressings Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 18: United States Dry Cooking Sauces Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 19: United States Dry Cooking Sauces Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 20: United States Herbs, Spices & Seasonings Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 21: United States Herbs, Spices & Seasonings Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 22: United States Wet Cooking Sauces Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 23: United States Wet Cooking Sauces Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 24: United States Seasonings, Dressings & Sauces Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Figure 25: United States Seasonings, Dressings & Sauces Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Figure 26: United States Seasonings, Dressings & Sauces Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Figure 27: United States Seasonings, Dressings & Sauces Expenditure Per Household (US$), by Category
  • Figure 28: United States Seasonings, Dressings & Sauces Survey-tracked Retailer Shares by Volume (% of Kg m), 2011
  • Figure 29: United States Bouillons & Stocks Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 30: United States Chutneys & Relishes Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 31: United States Condiments Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 32: United States Dips Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 33: United States Dressings Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 34: United States Dry Cooking Sauces Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 35: United States Herbs, Spices & Seasonings Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 36: United States Wet Cooking Sauces Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 37: United States: People Who Have Switched Retailer for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
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