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表紙
市場調査レポート - 235155

インドの菓子市場における消費者動向

Consumer Trends in the Confectionery Market in India

発行 Canadean
出版日 ページ情報 英文 48 Pages
電子版即納可
価格
インドの菓子市場における消費者動向 Consumer Trends in the Confectionery Market in India
出版日: 2012年03月29日 ページ情報: 英文 48 Pages
概要

市場全体の中で最大なのは砂糖菓子のカテゴリーで、売上の半分以上を占めています。若者志向であるこの巨大な市場に、人口増加という状況が加わって、重要な成長機会が生まれています。ブランド分析によると、インドの砂糖菓子市場はナショナルブランドの製品が優位を占めており、プライベートブランドの浸透率は微々たるものです。現況はナショナルブランドにとって非常に好ましいものですが、今後は小売業者も市場における存在感を示すべく努力するようになるでしょう。おそらく当然のことながら、インドにおけるパッケージ入り菓子の市場価値は、資産別集団によるシェアの大部分を占める、富裕層集団によって推進されているようです。この集団は「毎日のぜいたく」を購入する余裕に最も恵まれており、 重要なターゲット市場を構成するにふさわしいといえます。

当レポートでは、インドにおける菓子の消費者の動向を製品カテゴリー別に調査し、各種グループ(年齢・性別など)ごとの市場規模、年齢・性別ごとの消費行動・動向、製品選択行動、全体的な傾向が消費者行動に及ぼす影響、市場規模(販売量)と市場価値(販売額)、小売店舗の選択・切り替えの状況などの項目について詳細に分析し、その結果を概略以下の構成でお届けします。

目次

1. イントロダクション

  • 1.1 このレポートについて
  • 1.2 定義
    • 1.2.1 消費者動向
    • 1.2.2 消費者集団および法定飲酒年齢における消費 (アルコール飲料に関する調査の場合)
    • 1.2.3 最終消費者
    • 1.2.4 容積単位および集約単位
    • 1.2.5 為替相場
    • 1.2.6 集団プロファイル (図表解釈用)
  • 1.3 調査方法
    • 1.3.1 イントロダクション
    • 1.3.2 大規模かつ国際的な消費者オンライン調査プログラム
    • 1.3.3 信頼性ある国別(年齢層別、性別)の調査結果
    • 1.3.4 児童への質問には親が代理で回答
    • 1.3.5 アルコール飲料カテゴリーでは回答者を年齢により制限
    • 1.3.6 業界への調査および二次調査を加えた総合的調査

2. 消費者区分、消費額および動向の影響

  • 2.1 コホート集団および菓子の市場価値
    • 2.1.1 年齢集団
    • 2.1.2 性別集団
    • 2.1.3 地域別集団
    • 2.1.4 学歴別集団
    • 2.1.5 資産別集団
    • 2.1.6 生活パターン別集団
  • 2.2 コホート集団および市場価値 カテゴリー別
    • 2.2.1 チョコレート
    • 2.2.2 ガム
    • 2.2.3 砂糖菓子
  • 2.3 行動の傾向と市場価値
    • 2.3.1 チョコレート
    • 2.3.2 ガム
    • 2.3.3 砂糖菓子

3. 消費分析

  • 3.1 年齢別・性別の消費頻度
    • 3.1.1 チョコレート
    • 3.1.2 ガム
    • 3.1.3 砂糖菓子
  • 3.2 消費者プロファイル:製品カテゴリー別
    • 3.2.1 チョコレート
    • 3.2.2 ガム
    • 3.2.3 砂糖菓子

4. ブランドかプライベートブランドかの選択

  • 4.1 ブランドとプライベートブランドの販売量シェア
    • 4.1.1 カテゴリー別
  • 4.2 菓子 ブランドの選択とプライベートブランドのシェア
    • 4.2.1 チョコレート
    • 4.2.2 ガム
    • 4.2.3 砂糖菓子

5. 流行の影響を受ける消費者の割合

  • 5.1 消費者の製品選択における流行の促進要因
    • 5.1.1 全ての菓子
    • 5.1.2 チョコレート
    • 5.1.3 ガム
    • 5.1.4 砂糖菓子

6. 消費のインパクト: 市場評価

  • 6.1 菓子市場価値に対する消費活動の影響
    • 6.1.1 市場価値 カテゴリー別
    • 6.1.2 市場販売量 カテゴリー別
  • 6.2 菓子の市場価値分析 カテゴリー別
    • 6.2.1 シェア カテゴリー別
    • 6.2.2 1人あたり消費額 カテゴリー別
    • 6.2.3 1世帯あたり消費額 カテゴリー別
  • 6.3 菓子の市場価値に対する消費者行動の影響
    • 6.3.1 シェア カテゴリー別
    • 6.3.2 1人あたり消費量 カテゴリー別
    • 6.3.3 1世帯あたり消費量 カテゴリー別

7. 付録

  • 7.1 Canadeanについて
  • 7.2 免責事項

表一覧

  • 表 1: 菓子市場の容積単位
  • 表 2: 外国為替レート- INR Vs. US$
  • 表 3: インド 調査回答者のプロファイル (ウェイト調整)
  • 表 4: インド 菓子 販売額 シェア (%), 年齢集団別
  • 表 5: インド 菓子 販売額 シェア (%), 性別
  • 表 6: インド 菓子 販売額 シェア (%), 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 表 7: インド 菓子 販売額 シェア (%) 学歴別
  • 表 8: インド 菓子 販売額 シェア (%) 資産別
  • 表 9: インド 菓子 販売額 シェア (%) 生活パターン別
  • 表 10: インド チョコレート 消費者集団シェア(%の市場価値)
  • 表 11: インド ガム 消費者集団シェア(%の市場価値)
  • 表 12: インド 砂糖菓子 消費者集団シェア(%の市場価値)
  • 表 13: インド チョコレートの総販売額(100万インドルピー) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 14: インド ガムの総販売額 (100万インドルピー) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 15: インド 砂糖菓子の総販売額 販売額 (100万インドルピー) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 16: インド チョコレート 消費頻度分析(年代別・消費集団別、%)
  • 表 17: インド チョコレート 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 18: インド ガム 消費頻度分析(年代別・消費集団別、%)
  • 表 19: インド ガム 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 20: インド 砂糖菓子 消費頻度分析(年代別・消費集団別、%)
  • 表 21: インド 砂糖菓子 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 22: インド チョコレート 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 23: インド ガム 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 24: インド 砂糖菓子 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 25: インド 菓子 PB浸透率(% Vol), カテゴリー別
  • 表 26: インド チョコレート ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 27: インド ガム ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 28: インド 砂糖菓子 ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 29: インド, 菓子全体: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 30: インド, チョコレート: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 31: インド, ガム: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 32: インド, 砂糖菓子: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 33: インド 菓子の市場価値 (100万インドルピー), カテゴリー別
  • 表 34: インド 菓子の市場価値 (100万US$ ), カテゴリー別
  • 表 35: インド 菓子 市場販売量 (100万Kg), カテゴリー別
  • 表 36: インド 菓子 市場シェア (100万US$ ), カテゴリー別
  • 表 37: インド 菓子 1人あたり消費額 (インドルピー), カテゴリー別
  • 表 38: インド 菓子 1人あたり消費額 (US$), カテゴリー別
  • 表 39: インド 菓子 1世帯あたり消費額 (インドルピー), カテゴリー別
  • 表 40: インド 菓子 1世帯あたり消費額 (US$), カテゴリー別
  • 表 41: インド 菓子 市場販売量 シェア (100万Kg), カテゴリー別
  • 表 42: インド 菓子 1人あたり消費量 (100万Kg / 100万人), カテゴリー別
  • 表 43: インド 菓子 1世帯あたり消費量 (100万Kg / 100万世帯), カテゴリー別

図一覧

  • 図 1: 消費者パネルレポート 調査方法
  • 図 2: インド 菓子 販売額 シェア (%), 年齢集団別
  • 図 3: インド 菓子 販売額 シェア (%), 性別
  • 図 4: インド 菓子 販売額 シェア (%), 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 図 5: インド 菓子 販売額 シェア (%) 学歴別
  • 図 6: インド 菓子 販売額 シェア (%) 資産別
  • 図 7: インド 菓子 販売額 シェア (%) 生活パターン別
  • 図 8: インド チョコレート 消費頻度分析(年齢、消費集団別、%)
  • 図 9: インド チョコレート 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 10: インド ガム 消費頻度分析(年齢、消費集団別、%)
  • 図 11: インド ガム 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 12: インド 砂糖菓子 消費頻度分析(年齢、消費集団別、%)
  • 図 13: インド 砂糖菓子 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 14: インド 菓子 PB浸透率(% Vol), カテゴリー別
  • 図 15: インド 菓子 市場シェア (100万US$ ), カテゴリー別
  • 図 16: インド 菓子 1人あたり消費額 (US$), カテゴリー別
  • 図 17: インド 菓子 1世帯あたり消費額 (US$), カテゴリー別

目次

Abstract

Summary

Why was the report written?

Marketers in the Sugar Confectionery market face a major challenge. Understanding market size and segmentation is valuable, but the keys to effective targeting is knowing just how valuable specific consumer groups are, and being able to quantify the impact of consumer trends.This report solves these problems by providing integrated survey-based data on consumer trends, consumer groups and market data which show exactly the size of consumer groups, how much of the Sugar Confectionery market they account for and which consumer trends drive their behavior.

What is the current market landscape and what is changing?

While product penetration levels are already high the fast-pace of growth in the Indian market will most likely offer both volume and value growth opportunities. Marketers seeking to target this growth should aim to target the specific groups which offer the most value, as well as the most important consumer trends in order to position their products effectively.

What are the key drivers behind recent market changes?

Consumers' uptake of products and the influence of consumer trends are fundamental causes of change in markets - making knowing what these trends are and the extent of their influence crucial.The survey-based data provided in this report examines over 20 consumer trends that affect the market and examines the share of sales across 26 consumer groups - providing through the data a detailed insight into exactly who the consumer is and just how much impact the latest consumer trends are having.

What makes this report unique and essential to read?

The data provided is unique in the market as it tracks consumer behavior through to its actual value impact on a product market. This provides readers with a unique data analysis of the market allowing marketing tactics and strategy to be updated in line with the very latest consumer behaviors.

Scope

  • Consumer survey data for the following specific categories: the chocolate, gum and sugar confectionery markets.
  • Detailed consumer segmentation based on survey data covering over 26 consumer groups, 20 consumer trends and consumption frequency for each product category.
  • Volume shares in 2011 for brands and private label sales tracked by the survey.

Reasons To Buy

  • Unique proprietary data that sizes and segments consumers, tracks their behavior and shows the impact of this on their markets
  • Results also cover over 20 consumer trends, showing exactly to what extent these trends have a direct influence on a market. As this impact assessment is based not only on how many consumers act on these trends, but also how often they act on this it provides unique insight into the "size of the prize" when targeting these consumer trends in each category covered.

Key Highlights

  • Across the whole market Sugar Confectionery is the leading category by some margin, accounting for over half of sales. In this large market, its youth orientation combines with a context of population growth to make this a key growth opportunity.
  • Brand analysis reveals that the Sugar Confectionery market of India is dominated by branded products, while private label penetration is almost insignificant. While at present this situation is very favorable for branded products it might be that in the future retailers might start to seek to develop their presence in the market.
  • Perhaps unsurprisingly, market value for packaged Confectionery appears to be driven by the more affluent consumer groups in India, which account for a majority of market share of all wealth groups covered. This group is most able to afford these "everyday luxuries" and represent a key target market.

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1 What is this Report About?
  • 1.2 Definitions
    • 1.2.1 Consumer Trends
    • 1.2.2 Consumer Groups and Legal Drinking Age Consumption (for Alcoholic Drinks coverage)
    • 1.2.3 End Consumers
    • 1.2.4 Volume Units and Aggregations
    • 1.2.5 Exchange Rates
    • 1.2.6 Population Profiles (for interpretation of tables and charts)
  • 1.3 Methodology
    • 1.3.1 Introduction
    • 1.3.2 Large scale, international, program of online consumer surveys
    • 1.3.3 Nationally Representative results (age, gender)
    • 1.3.4 Parents answered on their children's behalf
    • 1.3.5 Legal Drinking Age exclusions for alcoholic drinks categories
    • 1.3.6 Integrated with industry calling and secondary research

2. Consumer Segmentation, Group Value and Trend Influence

  • 2.1 Cohort Groups and Confectionery Market Value
    • 2.1.1 Age Groups
    • 2.1.2 Gender Groups
    • 2.1.3 Location Groups
    • 2.1.4 Education Achieved Groups
    • 2.1.5 Wealth Groups
    • 2.1.6 Busy Lives Groups
  • 2.2 Cohort Groups and Market Value by Category
    • 2.2.1 Chocolate
    • 2.2.2 Gum
    • 2.2.3 Sugar Confectionery
  • 2.3 Behavioral Trends and Market Value
    • 2.3.1 Chocolate
    • 2.3.2 Gum
    • 2.3.3 Sugar Confectionery

3. Consumption Analysis

  • 3.1 Consumption Frequencies by Age and Gender
    • 3.1.1 Chocolate
    • 3.1.2 Gum
    • 3.1.3 Sugar Confectionery
  • 3.2 Consumer Profiles by Product Category
    • 3.2.1 Chocolate
    • 3.2.2 Gum
    • 3.2.3 Sugar Confectionery

4. Brand vs. Private Label Choices

  • 4.1 Brand vs. Private Label Volume Share
    • 4.1.1 By Category
  • 4.2 Confectionery Brand Choice and Private Label Shares
    • 4.2.1 Chocolate
    • 4.2.2 Gum
    • 4.2.3 Sugar Confectionery

5. The Share of Consumers Influenced by Trends

  • 5.1 Trend Drivers of Consumers' Product Choices
    • 5.1.1 Overall Confectionery
    • 5.1.2 Chocolate
    • 5.1.3 Gum
    • 5.1.4 Sugar Confectionery

6. Consumption Impact: Market Valuation

  • 6.1 Confectionery Value Impact of Consumer Consumption Behavior
    • 6.1.1 Market Value by Category
    • 6.1.2 Market Volume by Category
  • 6.2 Confectionery Value Analysis by Category
    • 6.2.1 Share by Category
    • 6.2.2 Expenditure per Capita by Category
    • 6.2.3 Expenditure per Household by Category
  • 6.3 Confectionery Volume Impact of Consumer Behavior Trends
    • 6.3.1 Share by Category
    • 6.3.2 Consumption per Capita by Category
    • 6.3.3 Consumption per Household by Category

7. Appendix

  • 7.1 About Canadean
  • 7.2 Disclaimer

List of Tables

  • Table 1: Volume Units for the Confectionery Market
  • Table 2: Foreign Exchange Rate - INR Vs. US$, 2011
  • Table 3: India Survey Respondent Profile (weighted), 2011
  • Table 4: India Confectionery Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Table 5: India Confectionery Value Share (%), by Gender, 2011
  • Table 6: India Confectionery Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Table 7: India Confectionery Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Table 8: India Confectionery Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Table 9: India Confectionery Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Table 10: India Chocolate Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 11: India Gum Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 12: India Sugar Confectionery Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 13: India Total Chocolate Value (Indian Rupee millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 14: India Total Gum Value (Indian Rupee millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 15: India Total Sugar Confectionery Value (Indian Rupee millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 16: India Chocolate Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 17: India Chocolate Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 18: India Gum Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 19: India Gum Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 20: India Sugar Confectionery Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 21: India Sugar Confectionery Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 22: India Chocolate Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 23: India Gum Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 24: India Sugar Confectionery Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 25: India Confectionery Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Table 26: India Chocolate Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 27: India Gum Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 28: India Sugar Confectionery Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 29: India, Overall Confectionery: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 30: India, Chocolate: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 31: India, Gum: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 32: India, Sugar Confectionery: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 33: India Confectionery Market Value (Indian Rupee million), by Category, 2011
  • Table 34: India Confectionery Market Value (US$ million), by Category, 2011
  • Table 35: India Confectionery Market Volume (Kg m), by Category, 2011
  • Table 36: India Confectionery Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Table 37: India Confectionery Expenditure Per Capita (Indian Rupee), by Category, 2011
  • Table 38: India Confectionery Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Table 39: India Confectionery Expenditure Per Household (Indian Rupee), by Category, 2011
  • Table 40: India Confectionery Expenditure Per Household (US$), by Category, 2011
  • Table 41: India Confectionery Market Volume Share (Kg m), by Category, 2011
  • Table 42: India Confectionery Consumption Per Capita (Kg m / Population m), by Category, 2011
  • Table 43: India Confectionery Consumption Per Household (Kg m / Households m), by Category, 2011

List of Figures

  • Figure 1: Consumer Panel Report Methodology
  • Figure 2: India Confectionery Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Figure 3: India Confectionery Value Share (%), by Gender, 2011
  • Figure 4: India Confectionery Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Figure 5: India Confectionery Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Figure 6: India Confectionery Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Figure 7: India Confectionery Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Figure 8: India Chocolate Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 9: India Chocolate Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 10: India Gum Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 11: India Gum Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 12: India Sugar Confectionery Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 13: India Sugar Confectionery Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 14: India Confectionery Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Figure 15: India Confectionery Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Figure 16: India Confectionery Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Figure 17: India Confectionery Expenditure Per Household (US$), by Category, 2011
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