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市場調査レポート - 235147

インドのベーカリー/シリアル市場における消費者動向

Consumer Trends in the Bakery & Cereals Market in India

発行 Canadean
出版日 ページ情報 英文 nfo Pages
価格
インドのベーカリー/シリアル市場における消費者動向 Consumer Trends in the Bakery & Cereals Market in India
出版日: 2012年03月29日 ページ情報: 英文 nfo Pages
概要

市場評価によると、インドでは、パン/ロールパンがベーカリー/シリアル市場の三分の一を占めており、その規模は次に多い製品カテゴリーであるクッキー(スイート・ビスケット)の倍以上です。プライベートブランドの浸透率は朝食用食品で突出して高く、販売量ベースで市場の約三分の二を占めます。インドの小売市場が断片化した未発達な状態にあることを考えると、ベーカリー/シリアルにおけるプライベートブランド浸透率は非常に高いといえます。一般には、プライベートブランドの成功率は、成熟し、集約化された小売環境において最も高いからです。消費活動が流行に左右されていると答えた消費者のシェアと、これら流行の影響下にある市場販売額の実際のシェアの間には、「意見-行動」のギャップが存在します。消費者がつねに流行に従うとは限らないからです。結果的に、流行の全体的影響は限られたものになりますが、それが拡大する可能性もあるのです。

当レポートでは、インドにおけるベーカリー/シリアルの消費者の動向を製品カテゴリー別に調査し、各種グループ(年齢・性別など)ごとの市場規模、年齢・性別ごとの消費行動・動向、製品選択行動、全体的な傾向が消費者行動に及ぼす影響、市場規模(販売量)と市場価値(販売額)、小売店舗の選択・切り替えの状況などの項目について詳細に分析し、その結果を概略以下の構成でお届けします。

目次

1. イントロダクション

  • 1.1 このレポートについて
  • 1.2 定義
    • 1.2.1 消費者動向
    • 1.2.2 消費者集団および法定飲酒年齢における消費 (アルコール飲料に関する調査の場合)
    • 1.2.3 最終消費者
    • 1.2.4 容積単位および集約単位
    • 1.2.5 為替相場
    • 1.2.6 集団プロファイル (図表解釈用)
  • 1.3 調査方法
    • 1.3.1 イントロダクション
    • 1.3.2 大規模かつ国際的な消費者オンライン調査プログラム
    • 1.3.3 信頼性ある国別(年齢層別、性別)の調査結果
    • 1.3.4 児童への質問には親が代理で回答
    • 1.3.5 アルコール飲料カテゴリーでは回答者を年齢により制限
    • 1.3.6 業界への調査および二次調査を加えた総合的調査

2. 消費者区分、消費額および動向の影響

  • 2.1 コホート集団およびベーカリー/シリアルの市場価値
    • 2.1.1 年齢集団
    • 2.1.2 性別集団
    • 2.1.3 地域別集団
    • 2.1.4 学歴別集団
    • 2.1.5 資産別集団
    • 2.1.6 生活パターン別集団
  • 2.2 コホート集団および市場価値 カテゴリー別
    • 2.2.1 製パン・製菓材料
    • 2.2.2 ベーキングミックス
    • 2.2.3 パン
    • 2.2.4 ケーキ, ペストリー & スイートパイ
    • 2.2.5 シリアルバー
    • 2.2.6 シリアル
    • 2.2.7 クッキー (スイート・ビスケット)
    • 2.2.8 ドウ製品
    • 2.2.9 エナジー・バー
    • 2.2.10 朝食用食品
    • 2.2.11 セイボリー・ビスケット
  • 2.3 行動の傾向と市場価値
    • 2.3.1 製パン・製菓材料
    • 2.3.2 ベーキングミックス
    • 2.3.3 パン
    • 2.3.4 ケーキ, ペストリー & スイートパイ
    • 2.3.5 シリアルバー
    • 2.3.6 シリアル
    • 2.3.7 クッキー (スイート・ビスケット)
    • 2.3.8 ドウ製品
    • 2.3.9 エナジー・バー
    • 2.3.10 朝食用食品
    • 2.3.11 セイボリー・ビスケット

3. 消費分析

  • 3.1 年齢別・性別の消費頻度
    • 3.1.1 製パン・製菓材料
    • 3.1.2 ベーキングミックス
    • 3.1.3 パン
    • 3.1.4 ケーキ, ペストリー & スイートパイ
    • 3.1.5 シリアルバー
    • 3.1.6 シリアル
    • 3.1.7 クッキー (スイート・ビスケット)
    • 3.1.8 ドウ製品
    • 3.1.9 エナジー・バー
    • 3.1.10 朝食用食品
    • 3.1.11 セイボリー・ビスケット
  • 3.2 消費者プロファイル:製品カテゴリー別
    • 3.2.1 製パン・製菓材料
    • 3.2.2 ベーキングミックス
    • 3.2.3 パン
    • 3.2.4 ケーキ, ペストリー & スイートパイ
    • 3.2.5 シリアルバー
    • 3.2.6 シリアル
    • 3.2.7 クッキー (スイート・ビスケット)
    • 3.2.8 ドウ製品
    • 3.2.9 エナジー・バー
    • 3.2.10 朝食用食品
    • 3.2.11 セイボリー・ビスケット

4. ブランドかプライベートブランドかの選択

  • 4.1 ブランドとプライベートブランドの販売量シェア
    • 4.1.1 カテゴリー別
  • 4.2 ベーカリー/シリアル ブランドの選択とプライベートブランドのシェア
    • 4.2.1 製パン・製菓材料
    • 4.2.2 ベーキングミックス
    • 4.2.3 パン
    • 4.2.4 ケーキ, ペストリー & スイートパイ
    • 4.2.5 シリアルバー
    • 4.2.6 シリアル
    • 4.2.7 クッキー (スイート・ビスケット)
    • 4.2.8 ドウ製品
    • 4.2.9 エナジー・バー
    • 4.2.10 朝食用食品
    • 4.2.11 セイボリー・ビスケット

5. 流行の影響を受ける消費者の割合

  • 5.1 消費者の製品選択における流行の促進要因
    • 5.1.1 全ての ベーカリー/シリアル
    • 5.1.2 製パン・製菓材料
    • 5.1.3 ベーキングミックス
    • 5.1.4 パン
    • 5.1.5 ケーキ, ペストリー & スイートパイ
    • 5.1.6 シリアルバー
    • 5.1.7 シリアル
    • 5.1.8 クッキー (スイート・ビスケット)
    • 5.1.9 ドウ製品
    • 5.1.10 エナジー・バー
    • 5.1.11 朝食用食品
    • 5.1.12 セイボリー・ビスケット

6. 消費のインパクト: 市場評価

  • 6.1 ベーカリー/シリアル市場価値に対する消費活動の影響
    • 6.1.1 市場価値 カテゴリー別
    • 6.1.2 市場販売量 カテゴリー別
  • 6.2 ベーカリー/シリアルの市場価値分析 カテゴリー別
    • 6.2.1 シェア カテゴリー別
    • 6.2.2 1人あたり消費額 カテゴリー別
    • 6.2.3 1世帯あたり消費額 カテゴリー別
  • 6.3 ベーカリー/シリアルの市場価値に対する消費者行動の影響
    • 6.3.1 シェア カテゴリー別
    • 6.3.2 1人あたり消費量 カテゴリー別
    • 6.3.3 1世帯あたり消費量 カテゴリー別

7. 付録

  • 7.1 Canadeanについて
  • 7.2 免責事項

表一覧

  • 表 1: ベーカリー/シリアル市場の容積単位
  • 表 2: 外国為替レート- INR Vs. US$
  • 表 3: インド 調査回答者のプロファイル (ウェイト調整)
  • 表 4: インド ベーカリー/シリアル 販売額 シェア (%), 年代別
  • 表 5: インド ベーカリー/シリアル 販売額 シェア (%), 性別
  • 表 6: インド ベーカリー/シリアル 販売額 シェア (%), 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 表 7: インド ベーカリー/シリアル 販売額 シェア (%) 学歴別
  • 表 8: インド ベーカリー/シリアル 販売額 シェア (%) 資産別
  • 表 9: インド ベーカリー/シリアル 販売額 シェア (%) 生活パターン別
  • 表 10: インド 製パン・製菓材料 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 11: インド ベーキングミックス 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 12: インド パン 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 13: インド ケーキ, ペストリー & スイートパイ 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 14: インド シリアルバー 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 15: インド シリアル 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 16: インド クッキー (スイート・ビスケット) 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 17: インド ドウ製品 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 18: インド エナジー・バー 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 19: インド 朝食用食品 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 20: インド セイボリー・ビスケット 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 21: インド 製パン・製菓材料の総販売額 (100万インドルピー) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 22: インド ベーキングミックスの総販売額 (100万インドルピー) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 23: インド パンの総販売額 (100万インドルピー) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 24: インド ケーキ, ペストリー & スイートパイの総販売額 (100万インドルピー) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 25: インド シリアルバーの総販売額 (100万インドルピー) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 26: インド シリアルの総販売額 (100万インドルピー) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 27: インド クッキーの総販売額 (スイート・ビスケット) 販売額 (100万インドルピー) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 28: インド ドウ製品の総販売額 (100万インドルピー) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 29: インド エナジー・バーの総販売額 (100万インドルピー) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 30: インド 朝食用食品の総販売額 (100万インドルピー) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 31: インド セイボリー・ビスケットの総販売額 (100万インドルピー) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 32: インド 製パン・製菓材料 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 33: インド 製パン・製菓材料 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 34: インド ベーキングミックス 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 35: インド ベーキングミックス 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 36: インド パン 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 37: インド パン 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 38: インド ケーキ, ペストリー & スイートパイ 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 39: インド ケーキ, ペストリー & スイートパイ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 40: インド シリアルバー 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 41: インド シリアルバー 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 42: インド シリアル 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 43: インド シリアル 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 44: インド クッキー (スイート・ビスケット) 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 45: インド クッキー (スイート・ビスケット) 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 46: インド ドウ製品 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 47: インド ドウ製品 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 48: インド エナジー・バー 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 49: インド エナジー・バー 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 50: インド 朝食用食品 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 51: インド 朝食用食品 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 52: インド セイボリー・ビスケット 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 53: インド セイボリー・ビスケット 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 54: インド 製パン・製菓材料 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 55: インド ベーキングミックス 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 56: インド パン 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 57: インド ケーキ, ペストリー & スイートパイ 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 58: インド シリアルバー 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 59: インド シリアル 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 60: インド クッキー (スイート・ビスケット) 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 61: インド ドウ製品 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 62: インド エナジー・バー 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 63: インド 朝食用食品 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 64: インド セイボリー・ビスケット 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 65: インド ベーカリー/シリアル PB浸透率(% Vol), カテゴリー別
  • 表 66: インド 製パン・製菓材料 ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 67: インド ベーキングミックス ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 68: インド パン ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 69: インド ケーキ, ペストリー & スイートパイ ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 70: インド シリアルバー ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 71: インド シリアル ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 72: インド クッキー (スイート・ビスケット) ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 73: インド ドウ製品 ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 74: インド エナジー・バー ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 75: インド 朝食用食品 ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 76: インド セイボリー・ビスケット ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 77: インド, 全ての ベーカリー/シリアル: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 78: インド, 製パン・製菓材料: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 79: インド, ベーキングミックス: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 80: インド, パン: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 81: インド, ケーキ, ペストリー & スイートパイ: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 82: インド, シリアルバー: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 83: インド, シリアル: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 84: インド, クッキー (スイート・ビスケット): 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 85: インド, ドウ製品: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 86: インド, エナジー・バー: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 87: インド, 朝食用食品: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 88: インド, セイボリー・ビスケット: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 89: インド ベーカリー/シリアルの市場価値 (100万インドルピー), カテゴリー別
  • 表 90: インド ベーカリー/シリアルの市場価値 (100万US$ ), カテゴリー別
  • 表 91: インド ベーカリー/シリアル 市場販売量 (100万Kg), カテゴリー別
  • 表 92: インド ベーカリー/シリアル 市場シェア (100万US$ ), カテゴリー別
  • 表 93: インド ベーカリー/シリアル 1人あたり消費額 (インドルピー), カテゴリー別
  • 表 94: インド ベーカリー/シリアル 1人あたり消費額 (US$), カテゴリー別
  • 表 95: インド ベーカリー/シリアル 1世帯あたり消費額 (インドルピー), カテゴリー別
  • 表 96: インド ベーカリー/シリアル 1世帯あたり消費額 (US$), カテゴリー別
  • 表 97: インド ベーカリー/シリアル 市場販売量 シェア (100万Kg), カテゴリー別
  • 表 98: インド ベーカリー/シリアル 1人あたり消費量 (100万Kg / 100万人), カテゴリー別
  • 表 99: インド ベーカリー/シリアル 1世帯あたり消費量 (100万Kg / 100万世帯), カテゴリー別

図一覧

  • 図 1: 消費者パネルレポート 調査方法
  • 図 2: インド ベーカリー/シリアル 販売額 シェア (%), 年代別
  • 図 3: インド ベーカリー/シリアル 販売額 シェア (%), 性別
  • 図 4: インド ベーカリー/シリアル 販売額 シェア (%), 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 図 5: インド ベーカリー/シリアル 販売額 シェア (%) 学歴別
  • 図 6: インド ベーカリー/シリアル 販売額 シェア (%) 資産別
  • 図 7: インド ベーカリー/シリアル 販売額 シェア (%) 生活パターン別
  • 図 8: インド 製パン・製菓材料 消費頻度分析(年齢、消費集団別、%)
  • 図 9: インド 製パン・製菓材料 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 10: インド ベーキングミックス 消費頻度分析(年齢、消費集団別、%)
  • 図 11: インド ベーキングミックス 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 12: インド パン 消費頻度分析(年齢、消費集団別、%)
  • 図 13: インド パン 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 14: インド ケーキ, ペストリー & スイートパイ 消費頻度分析(年齢、消費集団別、%)
  • 図 15: インド ケーキ, ペストリー & スイートパイ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 16: インド シリアルバー 消費頻度分析(年齢、消費集団別、%)
  • 図 17: インド シリアルバー 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 18: インド シリアル 消費頻度分析(年齢、消費集団別、%)
  • 図 19: インド シリアル 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 20: インド クッキー (スイート・ビスケット) 消費頻度分析(年齢、消費集団別、%)
  • 図 21: インド クッキー (スイート・ビスケット) 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 22: インド ドウ製品 消費頻度分析(年齢、消費集団別、%)
  • 図 23: インド ドウ製品 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 24: インド エナジー・バー 消費頻度分析(年齢、消費集団別、%)
  • 図 25: インド エナジー・バー 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 26: インド 朝食用食品 消費頻度分析(年齢、消費集団別、%)
  • 図 27: インド 朝食用食品 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 28: インド セイボリー・ビスケット 消費頻度分析(年齢、消費集団別、%)
  • 図 29: インド セイボリー・ビスケット 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 30: インド ベーカリー/シリアル PB浸透率(% Vol), カテゴリー別
  • 図 31: インド ベーカリー/シリアル 市場シェア (100万US$ ), カテゴリー別
  • 図 32: インド ベーカリー/シリアル 1人あたり消費額 (US$), カテゴリー別
  • 図 33: インド ベーカリー/シリアル 1世帯あたり消費額 (US$), カテゴリー別

目次

Abstract

Summary

Why was the report written?

Marketers in the Bakery & Cereals market face a major challenge. Understanding market size and segmentation is valuable, but the keys to effective targeting is knowing just how valuable specific consumer groups are, and being able to quantify the impact of consumer trends.This report solves these problems by providing integrated survey-based data on consumer trends, consumer groups and market data which show exactly the size of consumer groups, how much of the Bakery & Cereals market they account for and which consumer trends drive their behavior.

What is the current market landscape and what is changing?

As India undergoes rapid development and population dynamics start to take effect, being able to capitalize early on the new emerging consumer behaviors will be fundamental to future growth. This makes early identification of the consumer groups and trends driving market behavior essential.

What are the key drivers behind recent market changes?

Consumers' uptake of products and the influence of consumer trends are fundamental causes of change in markets - making knowing what these trends are and the extent of their influence crucial.The survey-based data provided in this report examines over 20 consumer trends that affect the market and examines the share of sales across 26 consumer groups - providing through the data a detailed insight into exactly who the consumer is and just how much impact the latest consumer trends are having.

What makes this report unique and essential to read?

The data provided is unique in the market as it tracks consumer behavior through to its actual value impact on a product market. This provides readers with a unique data analysis of the market allowing marketing tactics and strategy to be updated in line with the very latest consumer behaviors.

Scope

  • Consumer survey data for the following specific categories: Baking Ingredients, Baking Mixes, Bread & RollsCakes, Pastries & Sweet Pies, Cereal Bars, Cereals, Cookies (Sweet Biscuits), Dough Products, Energy Bars, Morning Goods and Savory Biscuits.
  • Detailed consumer segmentation based on survey data covering over 26 consumer groups, 20 consumer trends and consumption frequency for each product category.
  • Volume shares in 2011 for brands and private label sales tracked by the survey.

Reasons To Buy

  • Unique proprietary data that sizes and segments consumers, tracks their behavior and shows the impact of this on their markets
  • Results also cover over 20 consumer trends, showing exactly to what extent these trends have a direct influence on a market. As this impact assessment is based not only on how many consumers act on these trends, but also how often they act on this it provides unique insight into the "size of the prize" when targeting these consumer trends in each category covered.

Key Highlights

  • Market valuation shows Bread & Rolls account for one-third of the Bakery & Cereals market in India, over twice the size of the second-largest product category, Cookies (sweet Biscuits).
  • Private label penetration is extremely high in Morning Goods, accounting for approximately two-thirds of the market by volume. Bakery & Cereals tend to record a very high private label penetration rate given the undeveloped and fragmented state of the Indian retail market, as private labels are typically most successful in mature and concentrated retail environments.
  • A significant "attitude-behavior" gaps exist between the share of consumers citing that a trend affects their consumption and the actual share of the market value these trends influence. This is because consumers don't always act on these trends - the result is that overall trend influence is limited, but has the potential to grow.

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1 What is this Report About?
  • 1.2 Definitions
    • 1.2.1 Consumer Trends
    • 1.2.2 Consumer Groups and Legal Drinking Age Consumption (for Alcoholic Drinks coverage)
    • 1.2.3 End Consumers
    • 1.2.4 Volume Units and Aggregations
    • 1.2.5 Exchange Rates
    • 1.2.6 Population Profiles (for interpretation of tables and charts)
  • 1.3 Methodology
    • 1.3.1 Introduction
    • 1.3.2 Large scale, international, program of online consumer surveys
    • 1.3.3 Nationally Representative results (age, gender)
    • 1.3.4 Parents answered on their children's behalf
    • 1.3.5 Legal Drinking Age exclusions for alcoholic drinks categories
    • 1.3.6 Integrated with industry calling and secondary research

2. Consumer Segmentation, Group Value and Trend Influence

  • 2.1 Cohort Groups and Bakery & Cereals Market Value
    • 2.1.1 Age Groups
    • 2.1.2 Gender Groups
    • 2.1.3 Location Groups
    • 2.1.4 Education Achieved Groups
    • 2.1.5 Wealth Groups
    • 2.1.6 Busy Lives Groups
  • 2.2 Cohort Groups and Market Value by Category
    • 2.2.1 Baking Ingredients
    • 2.2.2 Baking Mixes
    • 2.2.3 Bread & Rolls
    • 2.2.4 Cakes, Pastries & Sweet Pies
    • 2.2.5 Cereal Bars
    • 2.2.6 Cereals
    • 2.2.7 Cookies (sweet Biscuits)
    • 2.2.8 Dough Products
    • 2.2.9 Energy Bars
    • 2.2.10 Morning Goods
    • 2.2.11 Savory Biscuits
  • 2.3 Behavioral Trends and Market Value
    • 2.3.1 Baking Ingredients
    • 2.3.2 Baking Mixes
    • 2.3.3 Bread & Rolls
    • 2.3.4 Cakes, Pastries & Sweet Pies
    • 2.3.5 Cereal Bars
    • 2.3.6 Cereals
    • 2.3.7 Cookies (sweet Biscuits)
    • 2.3.8 Dough Products
    • 2.3.9 Energy Bars
    • 2.3.10 Morning Goods
    • 2.3.11 Savory Biscuits

3. Consumption Analysis

  • 3.1 Consumption Frequencies by Age and Gender
    • 3.1.1 Baking Ingredients
    • 3.1.2 Baking Mixes
    • 3.1.3 Bread & Rolls
    • 3.1.4 Cakes, Pastries & Sweet Pies
    • 3.1.5 Cereal Bars
    • 3.1.6 Cereals
    • 3.1.7 Cookies (sweet Biscuits)
    • 3.1.8 Dough Products
    • 3.1.9 Energy Bars
    • 3.1.10 Morning Goods
    • 3.1.11 Savory Biscuits
  • 3.2 Consumer Profiles by Product Category
    • 3.2.1 Baking Ingredients
    • 3.2.2 Baking Mixes
    • 3.2.3 Bread & Rolls
    • 3.2.4 Cakes, Pastries & Sweet Pies
    • 3.2.5 Cereal Bars
    • 3.2.6 Cereals
    • 3.2.7 Cookies (sweet Biscuits)
    • 3.2.8 Dough Products
    • 3.2.9 Energy Bars
    • 3.2.10 Morning Goods
    • 3.2.11 Savory Biscuits

4. Brand vs. Private Label Choices

  • 4.1 Brand vs. Private Label Volume Share
    • 4.1.1 By Category
  • 4.2 Bakery & Cereals Brand Choice and Private Label Shares
    • 4.2.1 Baking Ingredients
    • 4.2.2 Baking Mixes
    • 4.2.3 Bread & Rolls
    • 4.2.4 Cakes, Pastries & Sweet Pies
    • 4.2.5 Cereal Bars
    • 4.2.6 Cereals
    • 4.2.7 Cookies (sweet Biscuits)
    • 4.2.8 Dough Products
    • 4.2.9 Energy Bars
    • 4.2.10 Morning Goods
    • 4.2.11 Savory Biscuits

5. The Share of Consumers Influenced by Trends

  • 5.1 Trend Drivers of Consumers' Product Choices
    • 5.1.1 Overall Bakery & Cereals
    • 5.1.2 Baking Ingredients
    • 5.1.3 Baking Mixes
    • 5.1.4 Bread & Rolls
    • 5.1.5 Cakes, Pastries & Sweet Pies
    • 5.1.6 Cereal Bars
    • 5.1.7 Cereals
    • 5.1.8 Cookies (sweet Biscuits)
    • 5.1.9 Dough Products
    • 5.1.10 Energy Bars
    • 5.1.11 Morning Goods
    • 5.1.12 Savory Biscuits

6. Consumption Impact: Market Valuation

  • 6.1 Bakery & Cereals Value Impact of Consumer Consumption Behavior
    • 6.1.1 Market Value by Category
    • 6.1.2 Market Volume by Category
  • 6.2 Bakery & Cereals Value Analysis by Category
    • 6.2.1 Share by Category
    • 6.2.2 Expenditure per Capita by Category
    • 6.2.3 Expenditure per Household by Category
  • 6.3 Bakery & Cereals Volume Impact of Consumer Behavior Trends
    • 6.3.1 Share by Category
    • 6.3.2 Consumption per Capita by Category
    • 6.3.3 Consumption per Household by Category

7. Appendix

  • 7.1 About Canadean
  • 7.2 Disclaimer

List of Tables

  • Table 1: Volume Units for the Bakery and Cereals Market
  • Table 2: Foreign Exchange Rate - INR Vs. US$, 2011
  • Table 3: India Survey Respondent Profile (weighted), 2011
  • Table 4: India Bakery & Cereals Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Table 5: India Bakery & Cereals Value Share (%), by Gender, 2011
  • Table 6: India Bakery & Cereals Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Table 7: India Bakery & Cereals Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Table 8: India Bakery & Cereals Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Table 9: India Bakery & Cereals Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Table 10: India Baking Ingredients Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 11: India Baking Mixes Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 12: India Bread & Rolls Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 13: India Cakes, Pastries & Sweet Pies Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 14: India Cereal Bars Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 15: India Cereals Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 16: India Cookies (sweet Biscuits) Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 17: India Dough Products Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 18: India Energy Bars Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 19: India Morning Goods Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 20: India Savory Biscuits Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 21: India Total Baking Ingredients Value (Indian Rupee millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 22: India Total Baking Mixes Value (Indian Rupee millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 23: India Total Bread & Rolls Value (Indian Rupee millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 24: India Total Cakes, Pastries & Sweet Pies Value (Indian Rupee millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 25: India Total Cereal Bars Value (Indian Rupee millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 26: India Total Cereals Value (Indian Rupee millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 27: India Total Cookies (sweet Biscuits) Value (Indian Rupee millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 28: India Total Dough Products Value (Indian Rupee millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 29: India Total Energy Bars Value (Indian Rupee millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 30: India Total Morning Goods Value (Indian Rupee millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 31: India Total Savory Biscuits Value (Indian Rupee millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 32: India Baking Ingredients Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 33: India Baking Ingredients Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 34: India Baking Mixes Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 35: India Baking Mixes Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 36: India Bread & Rolls Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 37: India Bread & Rolls Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 38: India Cakes, Pastries & Sweet Pies Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 39: India Cakes, Pastries & Sweet Pies Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 40: India Cereal Bars Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 41: India Cereal Bars Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 42: India Cereals Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 43: India Cereals Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 44: India Cookies (sweet Biscuits) Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 45: India Cookies (sweet Biscuits) Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 46: India Dough Products Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 47: India Dough Products Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 48: India Energy Bars Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 49: India Energy Bars Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 50: India Morning Goods Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 51: India Morning Goods Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 52: India Savory Biscuits Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 53: India Savory Biscuits Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 54: India Baking Ingredients Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 55: India Baking Mixes Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 56: India Bread & Rolls Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 57: India Cakes, Pastries & Sweet Pies Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 58: India Cereal Bars Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 59: India Cereals Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 60: India Cookies (sweet Biscuits) Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 61: India Dough Products Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 62: India Energy Bars Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 63: India Morning Goods Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 64: India Savory Biscuits Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 65: India Bakery & Cereals Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Table 66: India Baking Ingredients Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 67: India Baking Mixes Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 68: India Bread & Rolls Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 69: India Cakes, Pastries & Sweet Pies Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 70: India Cereal Bars Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 71: India Cereals Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 72: India Cookies (sweet Biscuits) Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 73: India Dough Products Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 74: India Energy Bars Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 75: India Morning Goods Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 76: India Savory Biscuits Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 77: India, Overall Bakery & Cereals: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 78: India, Baking Ingredients: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 79: India, Baking Mixes: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 80: India, Bread & Rolls: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 81: India, Cakes, Pastries & Sweet Pies: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 82: India, Cereal Bars: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 83: India, Cereals: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 84: India, Cookies (sweet Biscuits): Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 85: India, Dough Products: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 86: India, Energy Bars: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 87: India, Morning Goods: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 88: India, Savory Biscuits: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 89: India Bakery & Cereals Market Value (Indian Rupee million), by Category, 2011
  • Table 90: India Bakery & Cereals Market Value (US$ million), by Category, 2011
  • Table 91: India Bakery & Cereals Market Volume (Kg m), by Category, 2011
  • Table 92: India Bakery & Cereals Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Table 93: India Bakery & Cereals Expenditure Per Capita (Indian Rupee), by Category, 2011
  • Table 94: India Bakery & Cereals Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Table 95: India Bakery & Cereals Expenditure Per Household (Indian Rupee), by Category, 2011
  • Table 96: India Bakery & Cereals Expenditure Per Household (US$), by Category, 2011
  • Table 97: India Bakery & Cereals Market Volume Share (Kg m), by Category, 2011
  • Table 98: India Bakery & Cereals Consumption Per Capita (Kg m / Population m), by Category, 2011
  • Table 99: India Bakery & Cereals Consumption Per Household (Kg m / Households m), by Category, 2011

List of Figures

  • Figure 1: Consumer Panel Report Methodology
  • Figure 2: India Bakery & Cereals Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Figure 3: India Bakery & Cereals Value Share (%), by Gender, 2011
  • Figure 4: India Bakery & Cereals Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Figure 5: India Bakery & Cereals Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Figure 6: India Bakery & Cereals Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Figure 7: India Bakery & Cereals Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Figure 8: India Baking Ingredients Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 9: India Baking Ingredients Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 10: India Baking Mixes Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 11: India Baking Mixes Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 12: India Bread & Rolls Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 13: India Bread & Rolls Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 14: India Cakes, Pastries & Sweet Pies Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 15: India Cakes, Pastries & Sweet Pies Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 16: India Cereal Bars Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 17: India Cereal Bars Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 18: India Cereals Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 19: India Cereals Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 20: India Cookies (sweet Biscuits) Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 21: India Cookies (sweet Biscuits) Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 22: India Dough Products Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 23: India Dough Products Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 24: India Energy Bars Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 25: India Energy Bars Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 26: India Morning Goods Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 27: India Morning Goods Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 28: India Savory Biscuits Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 29: India Savory Biscuits Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 30: India Bakery & Cereals Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Figure 31: India Bakery & Cereals Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Figure 32: India Bakery & Cereals Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Figure 33: India Bakery & Cereals Expenditure Per Household (US$), by Category, 2011
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