• English
  • Korean
  • Chinese
市場調査レポート - 228570

中国のアイスクリーム市場における消費者動向

Consumer Trends in the Ice Cream Market in China

発行 Canadean
出版日 ページ情報 英文 73 Pages
価格
中国のアイスクリーム市場における消費者動向 Consumer Trends in the Ice Cream Market in China
出版日: 2012年03月29日 ページ情報: 英文 73 Pages
概要

中国におけるアイスクリーム市場額のシェアは、すべての年齢層で大きくなっています。このことは、アイスクリームはすべての年齢層の消費者にとって魅力的であり、潜在市場は巨大であることを示唆しています。 中国における消費者の大部分だけではなく、彼らの消費に影響を及ぼす特定の消費者動向を明らかにしています。このことはまた、直接の影響を受ける実質価値にかなり高い割合で転換されます。適切な分類において、これらの動向に沿った消費者をターゲットとすることは、成功にとって不可欠です。 ブランド製品は、テイクアウトおよびインパルスアイスクリーム分類の双方において市場額の大きなシェアを占めています。アルチザンアイスクリームは、小規模の地元の生産者によって生産され普及するブランドと定義されます。これは、消費者の大部分は有名なブランドを好むものの、プライベートブランド製品が持つ、金額に見合う価値に満足する消費者も多くいるということを示唆しています。このため、市場の同分野には大きな成長の機会があります。

当レポートでは、中国におけるアイスクリームの消費者の動向を製品カテゴリー別に調査し、各種グループ(年齢・性別など)ごとの市場規模、年齢・性別ごとの消費行動・動向、製品選択行動、全体的な傾向が消費者行動に及ぼす影響、市場規模(販売量)と市場価値(販売額)、小売店舗の選択・切り替えの状況などの項目について詳細に分析し、その結果を概略以下の構成でお届けします。

目次

1 イントロダクション

  • 1.1 このレポートについて
  • 1.2 定義
    • 1.2.1 消費者動向
    • 1.2.2 消費者集団および法定飲酒年齢における消費 (アルコール飲料に関する調査の場合)
    • 1.2.3 最終消費者
    • 1.2.4 容積単位および集約単位
    • 1.2.5 為替相場
    • 1.2.6 集団プロファイル (図表解釈用)
  • 1.3 調査方法
    • 1.3.1 イントロダクション
    • 1.3.2 大規模かつ国際的な消費者オンライン調査プログラム
    • 1.3.3 信頼性ある国別(年齢層別、性別)の調査結果
    • 1.3.4 児童への質問には親が代理で回答
    • 1.3.5 アルコール飲料カテゴリーでは回答者を年齢により制限
    • 1.3.6 業界への調査および二次調査を加えた総合的調査

2 消費者区分、消費額および動向の影響

  • 2.1 コホート集団およびアイスクリームの市場価値
    • 2.1.1 年齢集団
    • 2.1.2 性別集団
    • 2.1.3 地域別集団
    • 2.1.4 学歴別集団
    • 2.1.5 資産別集団
    • 2.1.6 生活パターン別集団
  • 2.2 コホート集団およびカテゴリー別市場価値
    • 2.2.1 アルチザン・アイスクリーム
    • 2.2.2 インパルス・アイスクリーム
    • 2.2.3 テイクアウト用アイスクリーム
  • 2.3 行動の傾向と市場価値
    • 2.3.1 アルチザン・アイスクリーム
    • 2.3.2 インパルス・アイスクリーム
    • 2.3.3 テイクアウト用アイスクリーム

3 消費分析

  • 3.1 年齢別・性別の消費頻度
    • 3.1.1 アルチザン・アイスクリーム
    • 3.1.2 インパルス・アイスクリーム
    • 3.1.3 テイクアウト用アイスクリーム
  • 3.2 消費者プロファイル:製品カテゴリー別
    • 3.2.1 アルチザン・アイスクリーム
    • 3.2.2 インパルス・アイスクリーム
    • 3.2.3 テイクアウト用アイスクリーム

4 ブランドか、プライベートブランドかの選択

  • 4.1 ブランドとプライベートブランドの販売量シェア
    • 4.1.1 カテゴリー別
  • 4.2 アイスクリーム ブランドの選択とプライベートブランドのシェア
    • 4.2.1 インパルス・アイスクリーム
    • 4.2.2 テイクアウト用アイスクリーム

5 流行の影響を受ける消費者の割合

  • 5.1 消費者の製品選択における流行の促進要因
    • 5.1.1 アイスクリーム全般
    • 5.1.2 アルチザン・アイスクリーム
    • 5.1.3 インパルス・アイスクリーム
    • 5.1.4 テイクアウト用アイスクリーム

6 消費のインパクト: 市場評価

  • 6.1 アイスクリーム市場価値に対する消費活動の影響
    • 6.1.1 市場価値 カテゴリー別
    • 6.1.2 市場販売量 カテゴリー別
  • 6.2 アイスクリーム 市場価値分析 カテゴリー別
    • 6.2.1 シェア カテゴリー別
    • 6.2.2 1人あたり消費額 カテゴリー別
    • 6.2.3 1世帯あたり消費額 カテゴリー別
  • 6.3 アイスクリーム 市場価値に対する消費者行動の影響
    • 6.3.1 シェア カテゴリー別
    • 6.3.2 1人あたり消費量 カテゴリー別
    • 6.3.3 1世帯あたり消費量 カテゴリー別

7 小売業者の選択、切替および組織小売のカテゴリーシェア

  • 7.1 組織小売の販売量シェア
    • 7.1.1 アイスクリームの組織小売における販売量シェア
  • 7.2 組織小売の販売量シェア カテゴリー別
    • 7.2.1 組織小売の販売量シェア - インパルス・アイスクリーム
    • 7.2.2 組織小売の販売量シェア - テイクアウト用アイスクリーム
  • 7.3 過去6ヶ月間の小売業者切り替えの水準
    • 7.3.1 過去6ヶ月間の切り替え行動のマトリックス
    • 7.3.2 A-Best Supermarket Co., Ltd 切り替え分析
    • 7.3.3 Carrefour China 切り替え分析
    • 7.3.4 Dashang Group 切り替え分析
    • 7.3.5 Metro Cash & Carry 切り替え分析
    • 7.3.6 New Cooperation Joint-stock trade chain CO., Ltd. 切り替え分析
    • 7.3.7 Tesco China 切り替え分析
    • 7.3.8 Trust Mart 切り替え分析
    • 7.3.9 Wal-Mart Super center, China 切り替え分析
    • 7.3.10 Wuhan Zhongbai Group Co., Ltd. 切り替え分析
    • 7.3.11 Wumart Stores. Group 切り替え分析
    • 7.3.12 その他の切り替え分析
  • 7.4 アイスクリームの最終消費者プロファイル:利用した小売業者別
    • 7.4.1 Carrefour China
    • 7.4.2 Dashang Group
    • 7.4.3 Metro Cash & Carry
    • 7.4.4 New Cooperation Joint-stock trade chain CO., Ltd.
    • 7.4.5 Tesco China
    • 7.4.6 Trust Mart
    • 7.4.7 Wal-Mart Super center, China
    • 7.4.8 Wumart Stores. Group
    • 7.4.9 その他

8 付録

  • 8.1 Canadeanについて
  • 8.2 免責事項

表一覧

  • 表 1: アイスクリーム市場の容積単位
  • 表 2: 外国為替レート- CNY Vs. US$
  • 表 3: 中国 調査回答者のプロファイル (ウェイト調整)
  • 表 4: 中国 アイスクリーム 販売額シェア (%), 年代別
  • 表 5: 中国 アイスクリーム 販売額シェア (%), 性別
  • 表 6: 中国 アイスクリーム 販売額シェア (%), 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 表 7: 中国 アイスクリーム 販売額シェア (%) 学歴別
  • 表 8: 中国 アイスクリーム 販売額シェア (%) 資産別
  • 表 9: 中国 アイスクリーム 販売額シェア (%) 生活パターン別
  • 表 10: 中国 アルチザン・アイスクリーム 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 11: 中国 インパルス・アイスクリーム 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 12: 中国 テイクアウト用アイスクリーム 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 13: 中国 アルチザン・アイスクリーム全般 販売額 (100万人民元) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 14: 中国 インパルス・アイスクリーム全般 販売額 (100万人民元) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 15: 中国 テイクアウト用アイスクリーム全般 販売額 (100万人民元) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 16: 中国 アルチザン・アイスクリーム 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 17: 中国 アルチザン・アイスクリーム 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 18: 中国 インパルス・アイスクリーム 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 19: 中国 インパルス・アイスクリーム 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 20: 中国 テイクアウト用アイスクリーム 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 21: 中国 テイクアウト用アイスクリーム 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 22: 中国 アルチザン・アイスクリーム 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 23: 中国 インパルス・アイスクリーム 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 24: 中国 テイクアウト用アイスクリーム 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 25: 中国 アイスクリーム 本調査におけるPB浸透率(% Vol), カテゴリー別
  • 表 26: 中国 インパルス・アイスクリーム 本調査によるブランドシェア (販売量) (% Vol)
  • 表 27: 中国 テイクアウト用アイスクリーム 本調査によるブランドシェア (販売量) (% Vol)
  • 表 28: 中国, アイスクリーム全般: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 29: 中国, アルチザン・アイスクリーム: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 30: 中国, インパルス・アイスクリーム: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 31: 中国, テイクアウト用アイスクリーム: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 32: 中国 アイスクリーム 市場価値 (100万人民元), カテゴリー別
  • 表 33: 中国 アイスクリーム 市場価値 (100万US$), カテゴリー別
  • 表 34: 中国 アイスクリーム 市場販売量 (100万Kg), カテゴリー別
  • 表 35: 中国 アイスクリーム 市場シェア (100万US$), カテゴリー別
  • 表 36: 中国 アイスクリーム 1人あたり消費額 (人民元), カテゴリー別
  • 表 37: 中国 アイスクリーム 1人あたり消費額 (US$), カテゴリー別
  • 表 38: 中国 アイスクリーム 1世帯あたり消費額 (人民元), カテゴリー別
  • 表 39: 中国 アイスクリーム 1世帯あたり消費額 (US$), カテゴリー別
  • 表 40: 中国 アイスクリーム 市場販売量 シェア (100万Kg), カテゴリー別
  • 表 41: 中国 アイスクリーム 1人あたり消費量 (100万Kg/ 100万人), カテゴリー別
  • 表 42: 中国 アイスクリーム 1世帯あたり消費量 (100万Kg/ 100万世帯), カテゴリー別
  • 表 43: 中国 アイスクリーム 組織小売による販売量シェア (% of 100万Kg)
  • 表 44: 中国 インパルス・アイスクリーム 組織小売による販売量シェア (100万Kg)
  • 表 45: 中国 テイクアウト用アイスクリーム 組織小売による販売量シェア (100万Kg)
  • 表 46: 中国 アイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先をA-Best Supermarket Co., Ltdに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 47: 中国 アイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先をA-Best Supermarket Co., Ltdから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 48: 中国 アイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先をCarrefour Chinaに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 49: 中国 アイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先をCarrefour Chinaから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 50: 中国 アイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先をDashang Groupに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 51: 中国 アイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先をDashang Groupから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 52: 中国 アイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先をMetro Cash & Carryに 切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 53: 中国 アイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先をMetro Cash & Carryから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 54: 中国 アイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先をNew Cooperation Joint-stock trade chain CO., Ltd.に切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 55: 中国 アイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先をNew Cooperation Joint-stock trade chain CO., Ltd.から切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 56: 中国 アイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先をTesco Chinaに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 57: 中国 アイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先をTesco Chinaから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 58: 中国 アイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先をTrust Martに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 59: 中国 アイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先をTrust Martから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 60: 中国 アイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先をWal-Mart Super center, Chinaに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 61: 中国 アイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先をWal-Mart Super center, Chinaから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 62: 中国 アイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先をWuhan Zhongbai Group Co., Ltd.に切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 63: 中国 アイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先をWuhan Zhongbai Group Co., Ltd.から切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 64: 中国 アイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先をWumart Stores. Groupに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 65: 中国 アイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先をWumart Stores. Groupから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 66: 中国 アイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先をその他の小売店に切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 67: 中国 アイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先をその他の小売店から切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 68: 中国 アイスクリーム 主にCarrefour Chinaで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの割合、%)
  • 表 69: 中国 アイスクリーム 主にDashang Groupで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの割合、%)
  • 表 70: 中国 アイスクリーム 主にMetro Cash & Carryで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの割合、%)
  • 表 71: 中国 アイスクリーム 主にNew Cooperation Joint-stock trade chain CO., Ltd.で商品を購入している消費者のプロファイル(サブグループの割合、%)
  • 表 72: 中国 アイスクリーム 主にTescoで商品を購入すると答えた回答者中国 (サブグループの割合、%)
  • 表 73: 中国 アイスクリーム 主にTrust Martで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの割合、%)
  • 表 74: 中国 アイスクリーム 主にWal-Mart Super center, Chinaで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの割合、%)
  • 表 75: 中国 アイスクリーム 主にWumart Stores. Groupで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの割合、%)
  • 表 76: 中国 アイスクリーム 主にその他の小売店で商品を購入している消費者のプロファイル(サブグループの割合、%)

図一覧

  • 図 1: 消費者パネルレポート調査方法
  • 図 2: 中国 アイスクリーム 販売額シェア (%), 年代別
  • 図 3: 中国 アイスクリーム 販売額シェア (%), 性別
  • 図 4: 中国 アイスクリーム 販売額シェア (%), 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 図 5: 中国 アイスクリーム 販売額シェア (%) 学歴別
  • 図 6: 中国 アイスクリーム 販売額シェア (%) 資産別
  • 図 7: 中国 アイスクリーム 販売額シェア (%) 生活パターン別
  • 図 8: 中国 アルチザン・アイスクリーム 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 9: 中国 アルチザン・アイスクリーム 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 10: 中国 インパルス・アイスクリーム 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 11: 中国 インパルス・アイスクリーム 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 12: 中国 テイクアウト用アイスクリーム 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 13: 中国 テイクアウト用アイスクリーム 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 14: 中国 アイスクリーム 本調査におけるPB浸透率(% Vol), カテゴリー別
  • 図 15: 中国 アイスクリーム 市場シェア (100万US$), カテゴリー別
  • 図 16: 中国 アイスクリーム 1人あたり消費額 (US$), カテゴリー別
  • 図 17: 中国 アイスクリーム 1世帯あたり消費額 (US$), カテゴリー別
  • 図 18: 中国 アイスクリーム 組織小売による販売量シェア (% of 100万Kg)
  • 図 19: 中国 インパルス・アイスクリーム 組織小売による販売量シェア (100万Kg)
  • 図 20: 中国 テイクアウト用アイスクリーム 組織小売による販売量シェア (100万Kg)
  • 図 21: 中国 アイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先を切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)

目次

Summary

Why was the report written?

Marketers in the Ice Cream market in China face a major challenge. Understanding market size and segmentation is valuable, but the keys to effective targeting is knowing just how valuable specific consumer groups are, and being able to quantify the impact of consumer trends.This report solves these problems by providing integrated survey based data on consumer trends, consumer groups and market data which show exactly the size of consumer groups, how much of the Ice-cream market they account for and which consumer trends drive their behavior.

What is the current market landscape and what is changing?

As China undergoes rapid development and population dynamics start to take effect, being able to capitalize early on the new emerging consumer behaviors will be fundamental to future growth. This makes early identification of the consumer groups and trends driving market behavior essential.

What are the key drivers behind recent market changes?

Consumers' uptake of products and the influence of consumer trends are fundamental causes of change in markets - making knowing what these trends are and the extent of their influence crucial.The survey-based data provided in this report examines over 20 consumer trends that affect the market and examines the share of sales across 26 consumer groups - providing through the data a detailed insight into exactly who the consumer is and just how much impact the latest consumer trends are having.

What makes this report unique and essential to read?

The data provided is unique in the market as it tracks consumer behavior through to its actual value impact on a product market. This provides readers with a unique data analysis of the market allowing marketing tactics and strategy to be updated in line with the very latest consumer behaviors.

Scope

Consumer survey data for the following specific categories: Artisanal Ice Cream, Impulse Ice Cream and Take-home Ice Cream.

Detailed consumer segmentation based on survey data covering over 26 consumer groups, 20 consumer trends and consumption frequency for each product category.

Volume shares in 2011 for brands and private label sales tracked by the survey.

Unique retailer choice and switching data as tracked by the survey are provided at the product category level for 2011.

Reasons To Buy

Unique proprietary data that sizes and segments consumers, tracks their behavior and shows the impact of this on their markets

Results also cover over 20 consumer trends, showing exactly to what extent these trends have a direct influence on a market. As this impact assessment is based not only on how many consumers act on these trends, but also how often they act on this it provides unique insight into the "size of the prize" when targeting these consumer trends in each category covered.

Key Highlights

Value share of the Ice Cream Market in China is significant for all age groups. This indicates that Ice Cream appeals to users of all age groups so the potential market is huge.

Not only do a large proportion of Chinese consumers, highlight that a specific consumer trend has an influence on their consumption; this translates into a significant proportion of actual value being directly influenced as well. Consumers are therefore acting on this trend enough to ensure that targeting them, in the right categories, is essential to success.

Private Label products have a significant value share of the Take-home and Impulse Ice Cream markets - branding for Artisanal Ice Cream is diffuse as it is produced by small local manufacturers by definition. This indicates that, although the majority of consumers prefer known brands there are many who are happy to benefit from the value for money afforded by Private Label variations. This part of the market therefore has a large growth opportunity.

Table of Contents

1 Introduction

  • 1.1 What is this Report About?
  • 1.2 Definitions
    • 1.2.1 Consumer Trends
    • 1.2.2 Consumer Groups and Legal Drinking Age Consumption (for Alcoholic Drinks coverage)
    • 1.2.3 End Consumers
    • 1.2.4 Volume Units and Aggregations
    • 1.2.5 Exchange Rates
    • 1.2.6 Population Profiles (for interpretation of tables and charts)
  • 1.3 Methodology
    • 1.3.1 Introduction
    • 1.3.2 Large scale, international, program of online consumer surveys
    • 1.3.3 Nationally Representative results (age, gender)
    • 1.3.4 Parents answered on their children's behalf
    • 1.3.5 Legal Drinking Age exclusions for alcoholic drinks categories
    • 1.3.6 Integrated with industry calling and secondary research

2 Consumer Segmentation, Group Value and Trend Influence

  • 2.1 Cohort Groups and Ice Cream Market Value
    • 2.1.1 Age Groups
    • 2.1.2 Gender Groups
    • 2.1.3 Location Groups
    • 2.1.4 Education Achieved Groups
    • 2.1.5 Wealth Groups
    • 2.1.6 Busy Lives Groups
  • 2.2 Cohort Groups and Market Value by Category
    • 2.2.1 Artisanal Ice Cream
    • 2.2.2 Impulse Ice Cream
    • 2.2.3 Take-home Ice Cream
  • 2.3 Behavioral Trends and Market Value
    • 2.3.1 Artisanal Ice Cream
    • 2.3.2 Impulse Ice Cream
    • 2.3.3 Take-home Ice Cream

3 Consumption Analysis

  • 3.1 Consumption Frequencies by Age and Gender
    • 3.1.1 Artisanal Ice Cream
    • 3.1.2 Impulse Ice Cream
    • 3.1.3 Take-home Ice Cream
  • 3.2 Consumer Profiles by Product Category
    • 3.2.1 Artisanal Ice Cream
    • 3.2.2 Impulse Ice Cream
    • 3.2.3 Take-home Ice Cream

4 Brand vs. Private Label Choices

  • 4.1 Brand vs. Private Label Volume Share
    • 4.1.1 By Category
  • 4.2 Ice Cream Brand Choice and Private Label Shares
    • 4.2.1 Impulse Ice Cream
    • 4.2.2 Take-home Ice Cream

5 The Share of Consumers Influenced by Trends

  • 5.1 Trend Drivers of Consumers' Product Choices
    • 5.1.1 Overall Ice Cream
    • 5.1.2 Artisanal Ice Cream
    • 5.1.3 Impulse Ice Cream
    • 5.1.4 Take-home Ice Cream

6 Consumption Impact: Market Valuation

  • 6.1 Ice Cream Value Impact of Consumer Consumption Behavior
    • 6.1.1 Market Value by Category
    • 6.1.2 Market Volume by Category
  • 6.2 Ice Cream Value Analysis by Category
    • 6.2.1 Share by Category
    • 6.2.2 Expenditure per Capita by Category
    • 6.2.3 Expenditure per Household by Category
  • 6.3 Ice Cream Volume Impact of Consumer Behavior Trends
    • 6.3.1 Share by Category
    • 6.3.2 Consumption per Capita by Category
    • 6.3.3 Consumption per Household by Category

7 Retailer Choice, Switching and Category Share of Organized Retail

  • 7.1 Retailer Volume Share of Organized Retail
    • 7.1.1 Retailer Share by Volume of Organized Retail in Ice Cream
  • 7.2 Retailer Volume Share of Organized Retail by Category
    • 7.2.1 Retail Share by Volume of Organized Retail - Impulse Ice Cream
    • 7.2.2 Retail Share by Volume of Organized Retail - Take-home Ice Cream
  • 7.3 Levels of Retailer Switching in the Last Six Months
    • 7.3.1 Matrix of Switching Behavior in Last Six Months of 2011
    • 7.3.2 A-Best Supermarket Co., Ltd Switching Analysis
    • 7.3.3 Carrefour China Switching Analysis
    • 7.3.4 Dashang Group Switching Analysis
    • 7.3.5 Metro Cash & Carry Switching Analysis
    • 7.3.6 New Cooperation Joint-stock trade chain CO., Ltd. Switching Analysis
    • 7.3.7 Tesco China Switching Analysis
    • 7.3.8 Trust Mart Switching Analysis
    • 7.3.9 Wal-Mart Super center, China Switching Analysis
    • 7.3.10 Wuhan Zhongbai Group Co., Ltd. Switching Analysis
    • 7.3.11 Wumart Stores. Group Switching Analysis
    • 7.3.12 Other Switching Analysis
  • 7.4 Profiles of End-Consumers of Ice Cream, by Retailer Used
    • 7.4.1 Carrefour China
    • 7.4.2 Dashang Group
    • 7.4.3 Metro Cash & Carry
    • 7.4.4 New Cooperation Joint-stock trade chain CO., Ltd.
    • 7.4.5 Tesco China
    • 7.4.6 Trust Mart
    • 7.4.7 Wal-Mart Super center, China
    • 7.4.8 Wumart Stores. Group
    • 7.4.9 Other

8 Appendix

  • 8.1 About Canadean
  • 8.2 Disclaimer

List of Tables

  • Table 1: Volume Units for the Ice Cream Market
  • Table 2: Foreign Exchange Rate - CNY Vs. US$, 2011
  • Table 3: China Survey Respondent Profile (weighted), 2011
  • Table 4: China Ice Cream Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Table 5: China Ice Cream Value Share (%), by Gender, 2011
  • Table 6: China Ice Cream Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Table 7: China Ice Cream Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Table 8: China Ice Cream Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Table 9: China Ice Cream Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Table 10: China Artisanal Ice Cream Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 11: China Impulse Ice Cream Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 12: China Take-home Ice Cream Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 13: China Total Artisanal Ice Cream Value (Yuan Renminbi millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 14: China Total Impulse Ice Cream Value (Yuan Renminbi millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 15: China Total Take-home Ice Cream Value (Yuan Renminbi millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 16: China Artisanal Ice Cream Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 17: China Artisanal Ice Cream Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 18: China Impulse Ice Cream Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 19: China Impulse Ice Cream Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 20: China Take-home Ice Cream Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 21: China Take-home Ice Cream Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 22: China Artisanal Ice Cream Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 23: China Impulse Ice Cream Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 24: China Take-home Ice Cream Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 25: China Ice Cream Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Table 26: China Impulse Ice Cream Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 27: China Take-home Ice Cream Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 28: China, Overall Ice Cream: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 29: China, Artisanal Ice Cream: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 30: China, Impulse Ice Cream: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 31: China, Take-home Ice Cream: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 32: China Ice Cream Market Value (Yuan Renminbi million), by Category, 2011
  • Table 33: China Ice Cream Market Value (US$ million), by Category, 2011
  • Table 34: China Ice Cream Market Volume (Kg m), by Category, 2011
  • Table 35: China Ice Cream Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Table 36: China Ice Cream Expenditure Per Capita (Yuan Renminbi), by Category, 2011
  • Table 37: China Ice Cream Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Table 38: China Ice Cream Expenditure Per Household (Yuan Renminbi), by Category
  • Table 39: China Ice Cream Expenditure Per Household (US$), by Category
  • Table 40: China Ice Cream Market Volume Share (Kg m), by Category, 2011
  • Table 41: China Ice Cream Consumption Per Capita (Kg m/ Population m), by Category, 2011
  • Table 42: China Ice Cream Consumption Per Household (Kg m/ Households m), by Category, 2011
  • Table 43: China Ice Cream Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (% of Kg m), 2011
  • Table 44: China Impulse Ice Cream Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 45: China Take-home Ice Cream Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 46: China Switchers to A-Best Supermarket Co., Ltd for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 47: China Switchers From A-Best Supermarket Co., Ltd for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 48: China Switchers to Carrefour China for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 49: China Switchers From Carrefour China for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 50: China Switchers to Dashang Group for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 51: China Switchers From Dashang Group for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 52: China Switchers to Metro Cash & Carry for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 53: China Switchers From Metro Cash & Carry for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 54: China Switchers to New Cooperation Joint-stock trade chain CO., Ltd. for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 55: China Switchers From New Cooperation Joint-stock trade chain CO., Ltd. for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 56: China Switchers to Tesco China for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 57: China Switchers From Tesco China for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 58: China Switchers to Trust Mart for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 59: China Switchers From Trust Mart for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 60: China Switchers to Wal-Mart Super center, China for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 61: China Switchers From Wal-Mart Super center, China for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 62: China Switchers to Wuhan Zhongbai Group Co., Ltd. for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 63: China Switchers From Wuhan Zhongbai Group Co., Ltd. for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 64: China Switchers to Wumart Stores. Group for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 65: China Switchers From Wumart Stores. Group for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 66: China Switchers to Other for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 67: China Switchers From Other for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 68: China Profile of Ice Cream Consumers Whose Goods Mainly Come From Carrefour China (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 69: China Profile of Ice Cream Consumers Whose Goods Mainly Come From Dashang Group (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 70: China Profile of Ice Cream Consumers Whose Goods Mainly Come From Metro Cash & Carry (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 71: China Profile of Ice Cream Consumers Whose Goods Mainly Come From New Cooperation Joint-stock trade chain CO., Ltd. (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 72: China Profile of Ice Cream Consumers Whose Goods Mainly Come From Tesco China (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 73: China Profile of Ice Cream Consumers Whose Goods Mainly Come From Trust Mart (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 74: China Profile of Ice Cream Consumers Whose Goods Mainly Come From Wal-Mart Super center, China (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 75: China Profile of Ice Cream Consumers Whose Goods Mainly Come From Wumart Stores. Group (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 76: China Profile of Ice Cream Consumers Whose Goods Mainly Come From Other (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011

List of Figures

  • Figure 1: Consumer Panel Report Methodology
  • Figure 2: China Ice Cream Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Figure 3: China Ice Cream Value Share (%), by Gender, 2011
  • Figure 4: China Ice Cream Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Figure 5: China Ice Cream Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Figure 6: China Ice Cream Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Figure 7: China Ice Cream Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Figure 8: China Artisanal Ice Cream Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 9: China Artisanal Ice Cream Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 10: China Impulse Ice Cream Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 11: China Impulse Ice Cream Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 12: China Take-home Ice Cream Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 13: China Take-home Ice Cream Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 14: China Ice Cream Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Figure 15: China Ice Cream Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Figure 16: China Ice Cream Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Figure 17: China Ice Cream Expenditure Per Household (US$), by Category
  • Figure 18: China Ice Cream Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (% of Kg m), 2011
  • Figure 19: China Impulse Ice Cream Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 20: China Take-home Ice Cream Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 21: China People Who Have Switched Retailer for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
Back to Top