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表紙
市場調査レポート - 228560

ブラジルのベーカリー/シリアル市場における消費者動向

Consumer Trends in the Bakery & Cereals Market in Brazil

発行 Canadean
出版日 ページ情報 英文 152 Pages
電子版即納可
価格
ブラジルのベーカリー/シリアル市場における消費者動向 Consumer Trends in the Bakery & Cereals Market in Brazil
出版日: 2012年03月29日 ページ情報: 英文 152 Pages
概要

市場評価によれば、パン/ロールパンは販売額ベースでブラジルのベーカリー/シリアル市場の三分の一を占めています。他のカテゴリーはそれぞれ3〜15%のシェアです。 一番シェアが低いのはベーキング用品です。ブラジルのドウ製品市場におけるプライベートブランドの販売額シェアは20%で、パン/ロールパン市場のそれよりやや高くなっています。発展途上にあるブラジルの小売環境を考えると、これは高い数字であり、小売業者にとっては、他国のベーカリー・シリアル市場でも同程度のシェアが期待できる要因かもしれません。消費活動が流行に左右されていると答えた消費者のシェアと、これら流行の影響下にある市場販売額の実際のシェアの間には、「意見-行動」のギャップが存在します。なぜかというと、消費者の行動は必ずしも流行に左右されないからです。つまり、流行の全体的影響には限りがあるものの、影響の拡大は起こりえるということです。

当レポートでは、ブラジルにおけるベーカリー/シリアルの消費者の動向を製品カテゴリー別に調査し、各種グループ(年齢・性別など)ごとの市場規模、年齢・性別ごとの消費行動・動向、製品選択行動、全体的な傾向が消費者行動に及ぼす影響、市場規模(販売量)と市場価値(販売額)、小売店舗の選択・切り替えの状況などの項目について詳細に分析し、その結果を概略以下の構成でお届けします。

目次

1 イントロダクション

  • 1.1 このレポートについて
  • 1.2 定義
    • 1.2.1 消費者動向
    • 1.2.2 消費者集団および法定飲酒年齢における消費 (アルコール飲料に関する調査の場合)
    • 1.2.3 最終消費者
    • 1.2.4 容積単位および集約単位
    • 1.2.5 為替相場
    • 1.2.6 集団プロファイル (図表解釈用)
  • 1.3 調査方法
    • 1.3.1 イントロダクション
    • 1.3.2 大規模かつ国際的な消費者オンライン調査プログラム
    • 1.3.3 信頼性ある国別(年齢層別、性別)の調査結果
    • 1.3.4 児童への質問には親が代理で回答
    • 1.3.5 アルコール飲料カテゴリーでは回答者を年齢により制限
    • 1.3.6 業界への調査および二次調査を加えた総合的調査

2 消費者区分、消費額および動向の影響

  • 2.1 コホート集団およびベーカリー/シリアルの市場価値
    • 2.1.1 年齢集団
    • 2.1.2 性別集団
    • 2.1.3 地域別集団
    • 2.1.4 学歴別集団
    • 2.1.5 資産別集団
    • 2.1.6 生活パターン別集団
  • 2.2 コホート集団および市場価値 カテゴリー別
    • 2.2.1 製パン・製菓材料
    • 2.2.2 ベーキングミックス
    • 2.2.3 パン
    • 2.2.4 ケーキ, ペストリー & スイートパイ
    • 2.2.5 シリアルバー
    • 2.2.6 シリアル
    • 2.2.7 クッキー (スイート・ビスケット)
    • 2.2.8 ドウ製品
    • 2.2.9 エナジー・バー
    • 2.2.10 朝食用食品
    • 2.2.11 セイボリー・ビスケット
  • 2.3 行動の傾向と市場価値
    • 2.3.1 製パン・製菓材料
    • 2.3.2 ベーキングミックス
    • 2.3.3 パン
    • 2.3.4 ケーキ, ペストリー & スイートパイ
    • 2.3.5 シリアルバー
    • 2.3.6 シリアル
    • 2.3.7 クッキー (スイート・ビスケット)
    • 2.3.8 ドウ製品
    • 2.3.9 エナジー・バー
    • 2.3.10 朝食用食品
    • 2.3.11 セイボリー・ビスケット

3 消費分析

  • 3.1 年齢別・性別の消費頻度
    • 3.1.1 製パン・製菓材料
    • 3.1.2 ベーキングミックス
    • 3.1.3 パン
    • 3.1.4 ケーキ, ペストリー & スイートパイ
    • 3.1.5 シリアルバー
    • 3.1.6 シリアル
    • 3.1.7 クッキー (スイート・ビスケット)
    • 3.1.8 ドウ製品
    • 3.1.9 エナジー・バー
    • 3.1.10 朝食用食品
    • 3.1.11 セイボリー・ビスケット
  • 3.2 消費者プロファイル:製品カテゴリー別
    • 3.2.1 製パン・製菓材料
    • 3.2.2 ベーキングミックス
    • 3.2.3 パン
    • 3.2.4 ケーキ, ペストリー & スイートパイ
    • 3.2.5 シリアルバー
    • 3.2.6 シリアル
    • 3.2.7 クッキー (スイート・ビスケット)
    • 3.2.8 ドウ製品
    • 3.2.9 エナジー・バー
    • 3.2.10 朝食用食品
    • 3.2.11 セイボリー・ビスケット

4 ブランドかプライベートブランドかの選択

  • 4.1 ブランドとプライベートブランドの販売量シェア
    • 4.1.1 カテゴリー別
  • 4.2 ベーカリー/シリアル ブランドの選択とプライベートブランドのシェア
    • 4.2.1 製パン・製菓材料
    • 4.2.2 ベーキングミックス
    • 4.2.3 パン
    • 4.2.4 ケーキ, ペストリー & スイートパイ
    • 4.2.5 シリアルバー
    • 4.2.6 シリアル
    • 4.2.7 クッキー (スイート・ビスケット)
    • 4.2.8 ドウ製品
    • 4.2.9 エナジー・バー
    • 4.2.10 朝食用食品
    • 4.2.11 セイボリー・ビスケット

5 流行の影響を受ける消費者の割合

  • 5.1 消費者の製品選択における流行の促進要因
    • 5.1.1 ベーカリー/シリアル全体
    • 5.1.2 製パン・製菓材料
    • 5.1.3 ベーキングミックス
    • 5.1.4 パン
    • 5.1.5 ケーキ, ペストリー & スイートパイ
    • 5.1.6 シリアルバー
    • 5.1.7 シリアル
    • 5.1.8 クッキー (スイート・ビスケット)
    • 5.1.9 ドウ製品
    • 5.1.10 エナジー・バー
    • 5.1.11 朝食用食品
    • 5.1.12 セイボリー・ビスケット

6 消費のインパクト: 市場評価

  • 6.1 ベーカリー/シリアル市場価値に対する消費活動の影響
    • 6.1.1 市場価値 カテゴリー別
    • 6.1.2 市場販売量 カテゴリー別
  • 6.2 ベーカリー/シリアルの市場価値分析 カテゴリー別
    • 6.2.1 シェア カテゴリー別
    • 6.2.2 1人あたり消費額 カテゴリー別
    • 6.2.3 1世帯あたり消費額 カテゴリー別
  • 6.3 ベーカリー/シリアルの市場価値に対する消費者行動の影響
    • 6.3.1 シェア カテゴリー別
    • 6.3.2 1人あたり消費量 カテゴリー別
    • 6.3.3 1世帯あたり消費量 カテゴリー別

7 小売業者の選択、切替および組織小売のカテゴリーシェア

  • 7.1 組織小売の販売量シェア
    • 7.1.1 ベーカリー/シリアルにおける組織小売の販売量シェア
  • 7.2 カテゴリー別 組織小売の販売量シェア
    • 7.2.1 組織小売の販売量シェア - 製パン・製菓材料
    • 7.2.2 組織小売の販売量シェア - ベーキングミックス
    • 7.2.3 組織小売の販売量シェア - パン
    • 7.2.4 組織小売の販売量シェア - ケーキ, ペストリー & スイートパイ
    • 7.2.5 組織小売の販売量シェア - シリアルバー
    • 7.2.6 組織小売の販売量シェア - シリアル
    • 7.2.7 組織小売の販売量シェア - クッキー (スイート・ビスケット)
    • 7.2.8 組織小売の販売量シェア - ドウ製品
    • 7.2.9 組織小売の販売量シェア - エナジー・バー
    • 7.2.10 組織小売の販売量シェア - 朝食用食品
    • 7.2.11 組織小売の販売量シェア - セイボリー・ビスケット
  • 7.3 過去6ヶ月間の小売業者切り替えの水準
    • 7.3.1 過去6ヶ月間の切り替え行動のマトリックス
    • 7.3.2 Carrefour 切り替え分析
    • 7.3.3 Casino 切り替え分析
    • 7.3.4 Companhia Brasileira de Distribuicao 切り替え分析
    • 7.3.5 Drogasil S.A. 切り替え分析
    • 7.3.6 G.Barbosa 切り替え分析
    • 7.3.7 Irmaos Bretas 切り替え分析
    • 7.3.8 Lojas Americanas 切り替え分析
    • 7.3.9 Prezunic 切り替え分析
    • 7.3.10 SHV Makro 切り替え分析
    • 7.3.11 Wal-Mart 切り替え分析
    • 7.3.12 その他の切り替え分析
  • 7.4 ベーカリー/シリアルの最終消費者プロファイル:利用した小売業者別
    • 7.4.1 A. Angeloni
    • 7.4.2 Carrefour
    • 7.4.3 Cia Zaffari
    • 7.4.4 Companhia Brasileira de Distribuicao
    • 7.4.5 Coop Cooperativa de Consumo
    • 7.4.6 G.Barbosa
    • 7.4.7 Irmaos Bretas
    • 7.4.8 Irmaos Muffato
    • 7.4.9 Lojas Americanas
    • 7.4.10 Prezunic
    • 7.4.11 SHV Makro
    • 7.4.12 Wal-Mart
    • 7.4.13 Other

8 付録

  • 8.1 Canadeanについて
  • 8.2 免責事項

表一覧

  • 表 1: ベーカリー/シリアル市場の容積単位
  • 表 2: 外国為替レート- BRL Vs. US$
  • 表 3: ブラジル 調査回答者のプロファイル (ウェイト調整)
  • 表 4: ブラジル ベーカリー/シリアル 販売額 シェア (%), 年代別
  • 表 5: ブラジル ベーカリー/シリアル 販売額 シェア (%), 性別
  • 表 6: ブラジル ベーカリー/シリアル 販売額 シェア (%), 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 表 7: ブラジル ベーカリー/シリアル 販売額 シェア (%) 学歴別
  • 表 8: ブラジル ベーカリー/シリアル 販売額 シェア (%) 資産別
  • 表 9: ブラジル ベーカリー/シリアル 販売額 シェア (%) 生活パターン別
  • 表 10: ブラジル 製パン・製菓材料 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 11: ブラジル ベーキングミックス 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 12: ブラジル パン 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 13: ブラジル ケーキ, ペストリー & スイートパイ 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 14: ブラジル シリアルバー 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 15: ブラジル シリアル 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 16: ブラジル クッキー (スイート・ビスケット) 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 17: ブラジル ドウ製品 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 18: ブラジル エナジー・バー 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 19: ブラジル 朝食用食品 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 20: ブラジル セイボリー・ビスケット 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 21: ブラジル 製パン・製菓材料の総販売額 (100万ブラジルレアル) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 22: ブラジル ベーキングミックスの総販売額 (100万ブラジルレアル) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 23: ブラジル パンの総販売額 (100万ブラジルレアル) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 24: ブラジル ケーキ, ペストリー & スイートパイの総販売額 (100万ブラジルレアル) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 25: ブラジル シリアルバーの総販売額 (100万ブラジルレアル) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 26: ブラジル シリアルの総販売額 (100万ブラジルレアル) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 27: ブラジル クッキーの総販売額 (スイート・ビスケット) 販売額 (100万ブラジルレアル) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 28: ブラジル ドウ製品の総販売額 (100万ブラジルレアル) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 29: ブラジル エナジー・バーの総販売額 (100万ブラジルレアル) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 30: ブラジル 朝食用食品の総販売額 (100万ブラジルレアル) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 31: ブラジル セイボリー・ビスケットの総販売額 (100万ブラジルレアル) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 32: ブラジル 製パン・製菓材料 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 33: ブラジル 製パン・製菓材料 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 34: ブラジル ベーキングミックス 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 35: ブラジル ベーキングミックス 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 36: ブラジル パン 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 37: ブラジル パン 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 38: ブラジル ケーキ, ペストリー & スイートパイ 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 39: ブラジル ケーキ, ペストリー & スイートパイ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 40: ブラジル シリアルバー 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 41: ブラジル シリアルバー 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 42: ブラジル シリアル 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 43: ブラジル シリアル 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 44: ブラジル クッキー (スイート・ビスケット) 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 45: ブラジル クッキー (スイート・ビスケット) 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 46: ブラジル ドウ製品 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 47: ブラジル ドウ製品 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 48: ブラジル エナジー・バー 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 49: ブラジル エナジー・バー 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 50: ブラジル 朝食用食品 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 51: ブラジル 朝食用食品 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 52: ブラジル セイボリー・ビスケット 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 53: ブラジル セイボリー・ビスケット 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 54: ブラジル 製パン・製菓材料 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 55: ブラジル ベーキングミックス 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 56: ブラジル パン 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 57: ブラジル ケーキ, ペストリー & スイートパイ 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 58: ブラジル シリアルバー 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 59: ブラジル シリアル 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 60: ブラジル クッキー (スイート・ビスケット) 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 61: ブラジル ドウ製品 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 62: ブラジル エナジー・バー 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 63: ブラジル 朝食用食品 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 64: ブラジル セイボリー・ビスケット 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 65: ブラジル ベーカリー/シリアル PB浸透率(% Vol), カテゴリー別
  • 表 66: ブラジル 製パン・製菓材料 ブランドシェア (販売量) (% Vol)
  • 表 67: ブラジル ベーキングミックス ブランドシェア (販売量) (% Vol)
  • 表 68: ブラジル パン ブランドシェア (販売量) (% Vol)
  • 表 69: ブラジル ケーキ, ペストリー & スイートパイ ブランドシェア (販売量) (% Vol)
  • 表 70: ブラジル シリアルバー ブランドシェア (販売量) (% Vol)
  • 表 71: ブラジル シリアル ブランドシェア (販売量) (% Vol)
  • 表 72: ブラジル クッキー (スイート・ビスケット) ブランドシェア (販売量) (% Vol)
  • 表 73: ブラジル ドウ製品 ブランドシェア (販売量) (% Vol)
  • 表 74: ブラジル エナジー・バー ブランドシェア (販売量) (% Vol)
  • 表 75: ブラジル 朝食用食品 ブランドシェア (販売量) (% Vol)
  • 表 76: ブラジル セイボリー・ビスケット ブランドシェア (販売量) (% Vol)
  • 表 77: ブラジル, ベーカリー/シリアル全体: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合,2011
  • 表 78: ブラジル, 製パン・製菓材料: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合,2011
  • 表 79: ブラジル, ベーキングミックス: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合,2011
  • 表 80: ブラジル, パン: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合,2011
  • 表 81: ブラジル, ケーキ, ペストリー & スイートパイ: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合,2011
  • 表 82: ブラジル, シリアルバー: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合,2011
  • 表 83: ブラジル, シリアル: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合,2011
  • 表 84: ブラジル, クッキー (スイート・ビスケット): 流行の影響を受けると回答した消費者の割合,2011
  • 表 85: ブラジル, ドウ製品: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合,2011
  • 表 86: ブラジル, エナジー・バー: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合,2011
  • 表 87: ブラジル, 朝食用食品: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合,2011
  • 表 88: ブラジル, セイボリー・ビスケット: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合,2011
  • 表 89: ブラジル ベーカリー/シリアルの市場価値 (100万ブラジルレアル), カテゴリー別
  • 表 90: ブラジル ベーカリー/シリアルの市場価値 (100万US$ ), カテゴリー別
  • 表 91: ブラジル ベーカリー/シリアル 市場販売量 (100万Kg), カテゴリー別
  • 表 92: ブラジル ベーカリー/シリアル 市場シェア (100万US$ ), カテゴリー別
  • 表 93: ブラジル ベーカリー/シリアル 1人あたり消費額 (ブラジルレアル), カテゴリー別
  • 表 94: ブラジル ベーカリー/シリアル 1人あたり消費額 (US$), カテゴリー別
  • 表 95: ブラジル ベーカリー/シリアル 1世帯あたり消費額 (ブラジルレアル), カテゴリー別
  • 表 96: ブラジル ベーカリー/シリアル 1世帯あたり消費額 (US$), カテゴリー別
  • 表 97: ブラジル ベーカリー/シリアル 市場販売量 シェア (100万Kg), カテゴリー別
  • 表 98: ブラジル ベーカリー/シリアル 1人あたり消費量 (100万Kg / 100万人), カテゴリー別
  • 表 99: ブラジル ベーカリー/シリアル 1世帯あたり消費量 (100万Kg / 100万世帯), カテゴリー別
  • 表 100: ブラジル ベーカリー/シリアル 組織小売の販売量シェア (% of 100万Kg)
  • 表 101: ブラジル 製パン・製菓材料 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 表 102: ブラジル ベーキングミックス 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 表 103: ブラジル パン 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 表 104: ブラジル ケーキ, ペストリー & スイートパイ 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 表 105: ブラジル シリアルバー 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 表 106: ブラジル シリアル 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 表 107: ブラジル クッキー (スイート・ビスケット) 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 表 108: ブラジル ドウ製品 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 表 109: ブラジル エナジー・バー 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 表 110: ブラジル 朝食用食品 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 表 111: ブラジル セイボリー・ビスケット 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 表 112: ブラジル ベーカリー/シリアル :過去6ヶ月以内に購入先をCarrefourに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 113: ブラジル ベーカリー/シリアル :過去6ヶ月以内に購入先をCarrefourから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 114: ブラジル ベーカリー/シリアル :過去6ヶ月以内に購入先をCasinoに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 115: ブラジル ベーカリー/シリアル :過去6ヶ月以内に購入先をCasinoから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 116: ブラジル ベーカリー/シリアル :過去6ヶ月以内に購入先をCompanhia Brasileira de Distribuicaoに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 117: ブラジル ベーカリー/シリアル :過去6ヶ月以内に購入先をCompanhia Brasileira de Distribuicaoから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 118: ブラジル ベーカリー/シリアル :過去6ヶ月以内に購入先をDrogasil S.A.に切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 119: ブラジル ベーカリー/シリアル :過去6ヶ月以内に購入先をDrogasil S.A.から切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 120: ブラジル ベーカリー/シリアル :過去6ヶ月以内に購入先をG.Barbosaに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 121: ブラジル ベーカリー/シリアル :過去6ヶ月以内に購入先をG.Barbosaから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 122: ブラジル ベーカリー/シリアル :過去6ヶ月以内に購入先をIrmaos Bretasに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 123: ブラジル ベーカリー/シリアル :過去6ヶ月以内に購入先をIrmaos Bretasから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 124: ブラジル ベーカリー/シリアル :過去6ヶ月以内に購入先をLojas Americanasに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 125: ブラジル ベーカリー/シリアル :過去6ヶ月以内に購入先をLojas Americanasから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 126: ブラジル ベーカリー/シリアル :過去6ヶ月以内に購入先をPrezunicに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 127: ブラジル ベーカリー/シリアル :過去6ヶ月以内に購入先をPrezunicから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 128: ブラジル ベーカリー/シリアル :過去6ヶ月以内に購入先をSHV Makroに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 129: ブラジル ベーカリー/シリアル :過去6ヶ月以内に購入先をSHV Makroから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 130: ブラジル ベーカリー/シリアル :過去6ヶ月以内に購入先をWal-Martに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 131: ブラジル ベーカリー/シリアル :過去6ヶ月以内に購入先をWal-Martから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 132: ブラジル ベーカリー/シリアル :過去6ヶ月以内に購入先をその他の小売店に切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 133: ブラジル ベーカリー/シリアル :過去6ヶ月以内に購入先をその他の小売店から切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 134: ブラジル ベーカリー/シリアル 主にA. Angeloniで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの%割合、)
  • 表 135: ブラジル ベーカリー/シリアル 主にCarrefourで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの%割合、)
  • 表 136: ブラジル ベーカリー/シリアル 主にCia Zaffariで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの%割合、)
  • 表 137: ブラジル ベーカリー/シリアル 主にCompanhia Brasileira de Distribuicaoで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの%割合、)
  • 表 138: ブラジル ベーカリー/シリアル 主にCoop Cooperativa de Consumoで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの%割合、)
  • 表 139: ブラジル ベーカリー/シリアル 主にG.Barbosaで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの%割合、)
  • 表 140: ブラジル ベーカリー/シリアル 主にIrmaos Bretasで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの%割合、)
  • 表 141: ブラジル ベーカリー/シリアル 主にIrmaos Muffatoで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの%割合、)
  • 表 142: ブラジル ベーカリー/シリアル 主にLojas Americanasで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの%割合、)
  • 表 143: ブラジル ベーカリー/シリアル 主にPrezunicで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの%割合、)
  • 表 144: ブラジル ベーカリー/シリアル 主にSHV Makroで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの%割合、)
  • 表 145: ブラジル ベーカリー/シリアル 主にWal-Martで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの%割合、)
  • 表 146: ブラジル ベーカリー/シリアル 主にその他の小売店で商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの%割合、)

図一覧

  • 図 1: 消費者パネルレポート 調査方法
  • 図 2: ブラジル ベーカリー/シリアル 販売額 シェア (%), 年代別
  • 図 3: ブラジル ベーカリー/シリアル 販売額 シェア (%), 性別
  • 図 4: ブラジル ベーカリー/シリアル 販売額 シェア (%), 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 図 5: ブラジル ベーカリー/シリアル 販売額 シェア (%) 学歴別
  • 図 6: ブラジル ベーカリー/シリアル 販売額 シェア (%) 資産別
  • 図 7: ブラジル ベーカリー/シリアル 販売額 シェア (%) 生活パターン別
  • 図 8: ブラジル 製パン・製菓材料 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 9: ブラジル 製パン・製菓材料 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 10: ブラジル ベーキングミックス 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 11: ブラジル ベーキングミックス 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 12: ブラジル パン 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 13: ブラジル パン 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 14: ブラジル ケーキ, ペストリー & スイートパイ 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 15: ブラジル ケーキ, ペストリー & スイートパイ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 16: ブラジル シリアルバー 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 17: ブラジル シリアルバー 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 18: ブラジル シリアル 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 19: ブラジル シリアル 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 20: ブラジル クッキー (スイート・ビスケット) 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 21: ブラジル クッキー (スイート・ビスケット) 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 22: ブラジル ドウ製品 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 23: ブラジル ドウ製品 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 24: ブラジル エナジー・バー 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 25: ブラジル エナジー・バー 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 26: ブラジル 朝食用食品 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 27: ブラジル 朝食用食品 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 28: ブラジル セイボリー・ビスケット 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 29: ブラジル セイボリー・ビスケット 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 30: ブラジル ベーカリー/シリアル PB浸透率(% Vol), カテゴリー別
  • 図 31: ブラジル ベーカリー/シリアル 市場シェア (100万US$ ), カテゴリー別
  • 図 32: ブラジル ベーカリー/シリアル 1人あたり消費額 (US$), カテゴリー別
  • 図 33: ブラジル ベーカリー/シリアル 1世帯あたり消費額 (US$), カテゴリー別
  • 図 34: ブラジル ベーカリー/シリアル 組織小売の販売量シェア (% of 100万Kg)
  • 図 35: ブラジル 製パン・製菓材料 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 図 36: ブラジル ベーキングミックス 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 図 37: ブラジル パン 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 図 38: ブラジル ケーキ, ペストリー & スイートパイ 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 図 39: ブラジル シリアルバー 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 図 40: ブラジル シリアル 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 図 41: ブラジル クッキー (スイート・ビスケット) 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 図 42: ブラジル ドウ製品 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 図 43: ブラジル エナジー・バー 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 図 44: ブラジル 朝食用食品 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 図 45: ブラジル セイボリー・ビスケット 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 図 46: ブラジル ベーカリー/シリアル :過去6ヶ月以内に購入先を切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)

目次

Summary

Why was the report written?

Marketers in the Bakery & Cereals market face a major challenge. Understanding market size and segmentation is valuable, but the keys to effective targeting is knowing just how valuable specific consumer groups are, and being able to quantify the impact of consumer trends.This report solves these problems by providing integrated survey-based data on consumer trends, consumer groups and market data which show exactly the size of consumer groups, how much of the Bakery & Cereals market they account for and which consumer trends drive their behavior.

What is the current market landscape and what is changing?

As Brazil undergoes rapid development and population dynamics start to take effect, being able to capitalize early on the new emerging consumer behaviors will be fundamental to future growth. This makes early identification of the consumer groups and trends driving market behavior essential.

What are the key drivers behind recent market changes?

Consumers' uptake of products and the influence of consumer trends are fundamental causes of change in markets - making knowing what these trends are and the extent of their influence crucial.The survey-based data provided in this report examines over 20 consumer trends that affect the market and examines the share of sales across 26 consumer groups - providing through the data a detailed insight into exactly who the consumer is and just how much impact the latest consumer trends are having.

What makes this report unique and essential to read?

The data provided is unique in the market as it tracks consumer behavior through to its actual value impact on a product market. This provides readers with a unique data analysis of the market allowing marketing tactics and strategy to be updated in line with the very latest consumer behaviors.

Scope

Consumer survey data for the following specific categories: Baking Ingredients, Baking Mixes, Bread & RollsCakes, Pastries & Sweet Pies, Cereal Bars, Cereals, Cookies (Sweet Biscuits), Dough Products, Energy Bars, Morning Goods and Savory Biscuits.

Detailed consumer segmentation based on survey data covering over 26 consumer groups, 20 consumer trends and consumption frequency for each product category.

Volume shares in 2011 for brands and private label sales tracked by the survey.

Unique retailer choice and switching data as tracked by the survey are provided at the product category level for 2011.

Reasons To Buy

Unique proprietary data that sizes and segments consumers, tracks their behavior and shows the impact of this on their markets

Results also cover over 20 consumer trends, showing exactly to what extent these trends have a direct influence on a market. As this impact assessment is based not only on how many consumers act on these trends, but also how often they act on this it provides unique insight into the "size of the prize" when targeting these consumer trends in each category covered.

Key Highlights

Market valuation shows Bread & Rolls account for one-third of the Bakery & Cereals market by value in Brazil. Other categories each have a share between 3%-15%. Baking products have the lowest share.

Private labels have a volume share of 20% of the Dough Products market in Brazil, with Bread & Rolls recording a slightly lower private label penetration rate. This is high considering Brazil's developing retail environment, and retailers may expect to be able to grow their share of other Bakery & Cereal markets to similar levels.

An "attitude-behavior" gaps exist between the share of consumers citing that a trend affects their consumption and the actual share of the market value these trends influence. This is because consumers don't always act on these trends - the result is that overall trend influence is limited, but has the potential to grow.

Table of Contents

1 Introduction

  • 1.1 What is this Report About?
  • 1.2 Definitions
    • 1.2.1 Consumer Trends
    • 1.2.2 Consumer Groups and Legal Drinking Age Consumption (for Alcoholic Drinks coverage)
    • 1.2.3 End Consumers
    • 1.2.4 Volume Units and Aggregations
    • 1.2.5 Exchange Rates
    • 1.2.6 Population Profiles (for interpretation of tables and charts)
  • 1.3 Methodology
    • 1.3.1 Introduction
    • 1.3.2 Large scale, international, program of online consumer surveys
    • 1.3.3 Nationally Representative results (age, gender)
    • 1.3.4 Parents answered on their children's behalf
    • 1.3.5 Legal Drinking Age exclusions for alcoholic drinks categories
    • 1.3.6 Integrated with industry calling and secondary research

2 Consumer Segmentation, Group Value and Trend Influence

  • 2.1 Cohort Groups and Bakery & Cereals Market Value
    • 2.1.1 Age Groups
    • 2.1.2 Gender Groups
    • 2.1.3 Location Groups
    • 2.1.4 Education Achieved Groups
    • 2.1.5 Wealth Groups
    • 2.1.6 Busy Lives Groups
  • 2.2 Cohort Groups and Market Value by Category
    • 2.2.1 Baking Ingredients
    • 2.2.2 Baking Mixes
    • 2.2.3 Bread & Rolls
    • 2.2.4 Cakes, Pastries & Sweet Pies
    • 2.2.5 Cereal Bars
    • 2.2.6 Cereals
    • 2.2.7 Cookies (Sweet Biscuits)
    • 2.2.8 Dough Products
    • 2.2.9 Energy Bars
    • 2.2.10 Morning Goods
    • 2.2.11 Savory Biscuits
  • 2.3 Behavioral Trends and Market Value
    • 2.3.1 Baking Ingredients
    • 2.3.2 Baking Mixes
    • 2.3.3 Bread & Rolls
    • 2.3.4 Cakes, Pastries & Sweet Pies
    • 2.3.5 Cereal Bars
    • 2.3.6 Cereals
    • 2.3.7 Cookies (Sweet Biscuits)
    • 2.3.8 Dough Products
    • 2.3.9 Energy Bars
    • 2.3.10 Morning Goods
    • 2.3.11 Savory Biscuits

3 Consumption Analysis

  • 3.1 Consumption Frequencies by Age and Gender
    • 3.1.1 Baking Ingredients
    • 3.1.2 Baking Mixes
    • 3.1.3 Bread & Rolls
    • 3.1.4 Cakes, Pastries & Sweet Pies
    • 3.1.5 Cereal Bars
    • 3.1.6 Cereals
    • 3.1.7 Cookies (Sweet Biscuits)
    • 3.1.8 Dough Products
    • 3.1.9 Energy Bars
    • 3.1.10 Morning Goods
    • 3.1.11 Savory Biscuits
  • 3.2 Consumer Profiles by Product Category
    • 3.2.1 Baking Ingredients
    • 3.2.2 Baking Mixes
    • 3.2.3 Bread & Rolls
    • 3.2.4 Cakes, Pastries & Sweet Pies
    • 3.2.5 Cereal Bars
    • 3.2.6 Cereals
    • 3.2.7 Cookies (Sweet Biscuits)
    • 3.2.8 Dough Products
    • 3.2.9 Energy Bars
    • 3.2.10 Morning Goods
    • 3.2.11 Savory Biscuits

4 Brand vs. Private Label Choices

  • 4.1 Brand vs. Private Label Volume Share
    • 4.1.1 By Category
  • 4.2 Bakery & Cereals Brand Choice and Private Label Shares
    • 4.2.1 Baking Ingredients
    • 4.2.2 Baking Mixes
    • 4.2.3 Bread & Rolls
    • 4.2.4 Cakes, Pastries & Sweet Pies
    • 4.2.5 Cereal Bars
    • 4.2.6 Cereals
    • 4.2.7 Cookies (Sweet Biscuits)
    • 4.2.8 Dough Products
    • 4.2.9 Energy Bars
    • 4.2.10 Morning Goods
    • 4.2.11 Savory Biscuits

5 The Share of Consumers Influenced by Trends

  • 5.1 Trend Drivers of Consumers' Product Choices
    • 5.1.1 Overall Bakery & Cereals
    • 5.1.2 Baking Ingredients
    • 5.1.3 Baking Mixes
    • 5.1.4 Bread & Rolls
    • 5.1.5 Cakes, Pastries & Sweet Pies
    • 5.1.6 Cereal Bars
    • 5.1.7 Cereals
    • 5.1.8 Cookies (Sweet Biscuits)
    • 5.1.9 Dough Products
    • 5.1.10 Energy Bars
    • 5.1.11 Morning Goods
    • 5.1.12 Savory Biscuits

6 Consumption Impact: Market Valuation

  • 6.1 Bakery & Cereals Value Impact of Consumer Consumption Behavior
    • 6.1.1 Market Value by Category
    • 6.1.2 Market Volume by Category
  • 6.2 Bakery & Cereals Value Analysis by Category
    • 6.2.1 Share by Category
    • 6.2.2 Expenditure per Capita by Category
    • 6.2.3 Expenditure per Household by Category
  • 6.3 Bakery & Cereals Volume Impact of Consumer Behavior Trends
    • 6.3.1 Share by Category
    • 6.3.2 Consumption per Capita by Category
    • 6.3.3 Consumption per Household by Category

7 Retailer Choice, Switching and Category Share of Organized Retail

  • 7.1 Retailer Shares by Volume of Organized Retail
    • 7.1.1 Retailer Share by Volume of Organized Retail in Bakery & Cereals
  • 7.2 Retailer Volume Share by Category of Organized Retail
    • 7.2.1 Retail Share by Volume of Organized Retail - Baking Ingredients
    • 7.2.2 Retail Share by Volume of Organized Retail - Baking Mixes
    • 7.2.3 Retail Share by Volume of Organized Retail - Bread & Rolls
    • 7.2.4 Retail Share by Volume of Organized Retail - Cakes, Pastries & Sweet Pies
    • 7.2.5 Retail Share by Volume of Organized Retail - Cereal Bars
    • 7.2.6 Retail Share by Volume of Organized Retail - Cereals
    • 7.2.7 Retail Share by Volume of Organized Retail - Cookies (Sweet Biscuits)
    • 7.2.8 Retail Share by Volume of Organized Retail - Dough Products
    • 7.2.9 Retail Share by Volume of Organized Retail - Energy Bars
    • 7.2.10 Retail Share by Volume of Organized Retail - Morning Goods
    • 7.2.11 Retail Share by Volume of Organized Retail - Savory Biscuits
  • 7.3 Levels of Retailer Switching in the Last Six Months
    • 7.3.1 Matrix of Switching Behavior in Last Six Months of 2011
    • 7.3.2 Carrefour Switching Analysis
    • 7.3.3 Casino Switching Analysis
    • 7.3.4 Companhia Brasileira de Distribuicao Switching Analysis
    • 7.3.5 Drogasil S.A. Switching Analysis
    • 7.3.6 G.Barbosa Switching Analysis
    • 7.3.7 Irmaos Bretas Switching Analysis
    • 7.3.8 Lojas Americanas Switching Analysis
    • 7.3.9 Prezunic Switching Analysis
    • 7.3.10 SHV Makro Switching Analysis
    • 7.3.11 Wal-Mart Switching Analysis
    • 7.3.12 Other Switching Analysis
  • 7.4 Profiles of End-Consumers of Bakery & Cereals, by Retailer Used
    • 7.4.1 A. Angeloni
    • 7.4.2 Carrefour
    • 7.4.3 Cia Zaffari
    • 7.4.4 Companhia Brasileira de Distribuicao
    • 7.4.5 Coop Cooperativa de Consumo
    • 7.4.6 G.Barbosa
    • 7.4.7 Irmaos Bretas
    • 7.4.8 Irmaos Muffato
    • 7.4.9 Lojas Americanas
    • 7.4.10 Prezunic
    • 7.4.11 SHV Makro
    • 7.4.12 Wal-Mart
    • 7.4.13 Other

8 Appendix

  • 8.1 About Canadean
  • 8.2 Disclaimer

List of Tables

  • Table 1: Volume Units for the Bakery & Cereals Market
  • Table 2: Foreign Exchange Rate - BRL Vs. US$, 2011
  • Table 3: Brazil Survey Respondent Profile (weighted), 2011
  • Table 4: Brazil Bakery & Cereals Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Table 5: Brazil Bakery & Cereals Value Share (%), by Gender, 2011
  • Table 6: Brazil Bakery & Cereals Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Table 7: Brazil Bakery & Cereals Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Table 8: Brazil Bakery & Cereals Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Table 9: Brazil Bakery & Cereals Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Table 10: Brazil Baking Ingredients Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 11: Brazil Baking Mixes Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 12: Brazil Bread & Rolls Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 13: Brazil Cakes, Pastries & Sweet Pies Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 14: Brazil Cereal Bars Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 15: Brazil Cereals Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 16: Brazil Cookies (Sweet Biscuits) Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 17: Brazil Dough Products Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 18: Brazil Energy Bars Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 19: Brazil Morning Goods Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 20: Brazil Savory Biscuits Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 21: Brazil Total Baking Ingredients Value (Brazilian Real millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 22: Brazil Total Baking Mixes Value (Brazilian Real millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 23: Brazil Total Bread & Rolls Value (Brazilian Real millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 24: Brazil Total Cakes, Pastries & Sweet Pies Value (Brazilian Real millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 25: Brazil Total Cereal Bars Value (Brazilian Real millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 26: Brazil Total Cereals Value (Brazilian Real millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 27: Brazil Total Cookies (Sweet Biscuits) Value (Brazilian Real millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 28: Brazil Total Dough Products Value (Brazilian Real millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 29: Brazil Total Energy Bars Value (Brazilian Real millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 30: Brazil Total Morning Goods Value (Brazilian Real millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 31: Brazil Total Savory Biscuits Value (Brazilian Real millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 32: Brazil Baking Ingredients Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 33: Brazil Baking Ingredients Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 34: Brazil Baking Mixes Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 35: Brazil Baking Mixes Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 36: Brazil Bread & Rolls Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 37: Brazil Bread & Rolls Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 38: Brazil Cakes, Pastries & Sweet Pies Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 39: Brazil Cakes, Pastries & Sweet Pies Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 40: Brazil Cereal Bars Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 41: Brazil Cereal Bars Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 42: Brazil Cereals Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 43: Brazil Cereals Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 44: Brazil Cookies (Sweet Biscuits) Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 45: Brazil Cookies (Sweet Biscuits) Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 46: Brazil Dough Products Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 47: Brazil Dough Products Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 48: Brazil Energy Bars Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 49: Brazil Energy Bars Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 50: Brazil Morning Goods Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 51: Brazil Morning Goods Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 52: Brazil Savory Biscuits Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 53: Brazil Savory Biscuits Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 54: Brazil Baking Ingredients Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 55: Brazil Baking Mixes Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 56: Brazil Bread & Rolls Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 57: Brazil Cakes, Pastries & Sweet Pies Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 58: Brazil Cereal Bars Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 59: Brazil Cereals Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 60: Brazil Cookies (Sweet Biscuits) Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 61: Brazil Dough Products Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 62: Brazil Energy Bars Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 63: Brazil Morning Goods Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 64: Brazil Savory Biscuits Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 65: Brazil Bakery & Cereals Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Table 66: Brazil Baking Ingredients Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 67: Brazil Baking Mixes Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 68: Brazil Bread & Rolls Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 69: Brazil Cakes, Pastries & Sweet Pies Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 70: Brazil Cereal Bars Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 71: Brazil Cereals Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 72: Brazil Cookies (Sweet Biscuits) Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 73: Brazil Dough Products Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 74: Brazil Energy Bars Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 75: Brazil Morning Goods Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 76: Brazil Savory Biscuits Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 77: Brazil, Overall Bakery & Cereals: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption,2011
  • Table 78: Brazil, Baking Ingredients: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption,2011
  • Table 79: Brazil, Baking Mixes: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption,2011
  • Table 80: Brazil, Bread & Rolls: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption,2011
  • Table 81: Brazil, Cakes, Pastries & Sweet Pies: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption,2011
  • Table 82: Brazil, Cereal Bars: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption,2011
  • Table 83: Brazil, Cereals: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption,2011
  • Table 84: Brazil, Cookies (Sweet Biscuits): Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption,2011
  • Table 85: Brazil, Dough Products: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption,2011
  • Table 86: Brazil, Energy Bars: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption,2011
  • Table 87: Brazil, Morning Goods: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption,2011
  • Table 88: Brazil, Savory Biscuits: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption,2011
  • Table 89: Brazil Bakery & Cereals Market Value (Brazilian Real million), by Category, 2011
  • Table 90: Brazil Bakery & Cereals Market Value (US$ million), by Category, 2011
  • Table 91: Brazil Bakery & Cereals Market Volume (Kg m), by Category, 2011
  • Table 92: Brazil Bakery & Cereals Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Table 93: Brazil Bakery & Cereals Expenditure Per Capita (Brazilian Real), by Category, 2011
  • Table 94: Brazil Bakery & Cereals Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Table 95: Brazil Bakery & Cereals Expenditure Per Household (Brazilian Real), by Category
  • Table 96: Brazil Bakery & Cereals Expenditure Per Household (US$), by Category
  • Table 97: Brazil Bakery & Cereals Market Volume Share (Kg m), by Category, 2011
  • Table 98: Brazil Bakery & Cereals Consumption Per Capita (Kg m / Population m), by Category, 2011
  • Table 99: Brazil Bakery & Cereals Consumption Per Household (Kg m / Households m), by Category, 2011
  • Table 100: Brazil Bakery & Cereals Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (% of Kg m), 2011
  • Table 101: Brazil Baking Ingredients Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 102: Brazil Baking Mixes Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 103: Brazil Bread & Rolls Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 104: Brazil Cakes, Pastries & Sweet Pies Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 105: Brazil Cereal Bars Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 106: Brazil Cereals Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 107: Brazil Cookies (Sweet Biscuits) Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 108: Brazil Dough Products Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 109: Brazil Energy Bars Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 110: Brazil Morning Goods Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 111: Brazil Savory Biscuits Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 112: Brazil Switchers to Carrefour for their Bakery & Cereals Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 113: Brazil Switchers From Carrefour for their Bakery & Cereals Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 114: Brazil Switchers to Casino for their Bakery & Cereals Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 115: Brazil Switchers From Casino for their Bakery & Cereals Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 116: Brazil Switchers to Companhia Brasileira de Distribuicao for their Bakery & Cereals Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 117: Brazil Switchers From Companhia Brasileira de Distribuicao for their Bakery & Cereals Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 118: Brazil Switchers to Drogasil S.A. for their Bakery & Cereals Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 119: Brazil Switchers From Drogasil S.A. for their Bakery & Cereals Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 120: Brazil Switchers to G.Barbosa for their Bakery & Cereals Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 121: Brazil Switchers From G.Barbosa for their Bakery & Cereals Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 122: Brazil Switchers to Irmaos Bretas for their Bakery & Cereals Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 123: Brazil Switchers From Irmaos Bretas for their Bakery & Cereals Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 124: Brazil Switchers to Lojas Americanas for their Bakery & Cereals Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 125: Brazil Switchers From Lojas Americanas for their Bakery & Cereals Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 126: Brazil Switchers to Prezunic for their Bakery & Cereals Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 127: Brazil Switchers From Prezunic for their Bakery & Cereals Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 128: Brazil Switchers to SHV Makro for their Bakery & Cereals Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 129: Brazil Switchers From SHV Makro for their Bakery & Cereals Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 130: Brazil Switchers to Wal-Mart for their Bakery & Cereals Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 131: Brazil Switchers From Wal-Mart for their Bakery & Cereals Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 132: Brazil Switchers to Other for their Bakery & Cereals Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 133: Brazil Switchers From Other for their Bakery & Cereals Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 134: Brazil Profile of Bakery & Cereals Consumers Whose Goods Mainly Come From A. Angeloni (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 135: Brazil Profile of Bakery & Cereals Consumers Whose Goods Mainly Come From Carrefour (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 136: Brazil Profile of Bakery & Cereals Consumers Whose Goods Mainly Come From Cia Zaffari (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 137: Brazil Profile of Bakery & Cereals Consumers Whose Goods Mainly Come From Companhia Brasileira de Distribuicao (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 138: Brazil Profile of Bakery & Cereals Consumers Whose Goods Mainly Come From Coop Cooperativa de Consumo (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 139: Brazil Profile of Bakery & Cereals Consumers Whose Goods Mainly Come From G.Barbosa (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 140: Brazil Profile of Bakery & Cereals Consumers Whose Goods Mainly Come From Irmaos Bretas (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 141: Brazil Profile of Bakery & Cereals Consumers Whose Goods Mainly Come From Irmaos Muffato (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 142: Brazil Profile of Bakery & Cereals Consumers Whose Goods Mainly Come From Lojas Americanas (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 143: Brazil Profile of Bakery & Cereals Consumers Whose Goods Mainly Come From Prezunic (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 144: Brazil Profile of Bakery & Cereals Consumers Whose Goods Mainly Come From SHV Makro (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 145: Brazil Profile of Bakery & Cereals Consumers Whose Goods Mainly Come From Wal-Mart (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 146: Brazil Profile of Bakery & Cereals Consumers Whose Goods Mainly Come From Other (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011

List of Figures

  • Figure 1: Consumer Panel Report Methodology
  • Figure 2: Brazil Bakery & Cereals Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Figure 3: Brazil Bakery & Cereals Value Share (%), by Gender, 2011
  • Figure 4: Brazil Bakery & Cereals Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Figure 5: Brazil Bakery & Cereals Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Figure 6: Brazil Bakery & Cereals Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Figure 7: Brazil Bakery & Cereals Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Figure 8: Brazil Baking Ingredients Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 9: Brazil Baking Ingredients Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 10: Brazil Baking Mixes Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 11: Brazil Baking Mixes Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 12: Brazil Bread & Rolls Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 13: Brazil Bread & Rolls Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 14: Brazil Cakes, Pastries & Sweet Pies Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 15: Brazil Cakes, Pastries & Sweet Pies Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 16: Brazil Cereal Bars Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 17: Brazil Cereal Bars Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 18: Brazil Cereals Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 19: Brazil Cereals Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 20: Brazil Cookies (Sweet Biscuits) Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 21: Brazil Cookies (Sweet Biscuits) Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 22: Brazil Dough Products Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 23: Brazil Dough Products Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 24: Brazil Energy Bars Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 25: Brazil Energy Bars Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 26: Brazil Morning Goods Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 27: Brazil Morning Goods Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 28: Brazil Savory Biscuits Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 29: Brazil Savory Biscuits Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 30: Brazil Bakery & Cereals Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Figure 31: Brazil Bakery & Cereals Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Figure 32: Brazil Bakery & Cereals Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Figure 33: Brazil Bakery & Cereals Expenditure Per Household (US$), by Category
  • Figure 34: Brazil Bakery & Cereals Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (% of Kg m), 2011
  • Figure 35: Brazil Baking Ingredients Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 36: Brazil Baking Mixes Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 37: Brazil Bread & Rolls Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 38: Brazil Cakes, Pastries & Sweet Pies Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 39: Brazil Cereal Bars Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 40: Brazil Cereals Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 41: Brazil Cookies (Sweet Biscuits) Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 42: Brazil Dough Products Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 43: Brazil Energy Bars Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 44: Brazil Morning Goods Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 45: Brazil Savory Biscuits Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 46: Brazil People Who Have Switched Retailer for their Bakery & Cereals Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
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