• English
  • Korean
  • Chinese
市場調査レポート - 126053

中国におけるコーヒー飲料市場:2010年

Special Research Report on China's Coffee Beverage Market, 2010

発行 Beijing Orient Agribusiness Consultant
出版日 ページ情報 英文 120 Pages
価格
中国におけるコーヒー飲料市場:2010年 Special Research Report on China's Coffee Beverage Market, 2010
出版日: 2010年07月30日 ページ情報: 英文 120 Pages
概要

当レポートでは、中国におけるコーヒー飲料市場について、中国コーヒー産業チェーンの上流および下流における発展要素、コーヒー飲料市場の需給状況、市場競合構造、製品価格、輸出入条件、生産条件を分析するとともに、将来の事業展望およびその他の市場発展要素を提示するなど、概略下記の構成でお届けいたします。

第1章 中国におけるコーヒー飲料発展環境の分析

  • 中国における マクロ経済的環境発展の分析
    • 中国における マクロ経済的発展
    • 中国における マクロ経済的動向の予測
  • 中国におけるコーヒー産業発展の政策環境分析
    • コーヒー産業規制当局、貿易管理システム
    • コーヒー産業における主要な規制および産業政策
  • 産業の技術的環境の分析

第2章 世界のコーヒー飲料発展の分析

  • 世界のコーヒー飲料市場の現状分析
  • 主要国におけるコーヒー飲料市場の状況
  • 世界のコーヒー飲料市場における需給
  • 世界のコーヒー市場における重要性力学

第3章 中国におけるコーヒー上流産業発展の分析

  • 中国におけるコーヒー豆生産および作付面積
  • 中国におけるコーヒー豆工場の地域分布
  • 中国におけるコーヒー豆価格の分析
  • 中国におけるコーヒー飲料生産のコスト構造分析
    • 原材料
    • 生産コスト
    • 管理コスト

第4章 中国のコーヒー飲料市場における需給

  • 中国におけるコーヒー飲料市場の需要分析
    • 市場の特性
    • 市場規模の分析
    • 市場の地域分布分析
    • 新製品ニュース
    • 市場販売チャネルの分析
  • 中国におけるコーヒー飲料市場の供給分析
    • 製品構成
    • 産出分析
    • 主要生産地域の分析
    • 価格分析

第5章 中国におけるコーヒー飲料貿易の分析

  • 輸入分析
    • 輸入量の分析
    • 輸入価格の分析
    • 国別輸入の分析
    • 通関地別輸入の分析
    • 地域別輸入の分析
    • 企業別輸入の分析
  • 輸出分析
    • 輸出量の分析
    • 輸出価格の分析
    • 国別輸出の分析
    • 通関地別輸出の分析
    • 地域別輸出の分析

第6章 中国におけるコーヒー飲料産業の競争

  • 代替製品の競争力の分析
    • 競合分析および茶飲料
    • 競合分析およびその他の代替飲料
  • コーヒー飲料市場における競争の分析
    • インスタントコーヒーと缶コーヒーの競合
    • 集中生産および販売地域の競合分析
    • 市場ブランド競合の分析
    • 主要企業の市場シェア

第7章 中国におけるコーヒー飲料の主導的事業

  • 事業の概要
  • 企業の地域分布
  • 主要生産業者のプロジェクト案および建設中のプロジェクト
  • 主要な製造業者の調査
    • Shanghai Nestle Co., Ltd.
    • Yun Lu Baoshan CoffeeBeverage Industry Development Co., Ltd.
    • Yunnanコーヒー飲料工場
    • Jie Rong Food Co., Ltd., Zhuhai
    • Dongguan Nestle Co., Ltd.
    • Mocha Food Co., Ltd.
    • その他の主要企業

第8章 中国におけるコーヒー飲料産業の動向分析および予測

  • 中国におけるコーヒー飲料産業の供給予測
    • コーヒー産業に影響を及ぼす主要な要素
    • コーヒー産業の供給予測
  • 中国におけるコーヒー飲料産業の需要予測
    • コーヒー産業に影響を及ぼす主要な要素
    • コーヒー産業の需要予測
  • コーヒー産業の輸出入予測
    • コーヒー産業の輸入予測
    • コーヒー産業の輸出予測
  • 中国におけるコーヒー飲料市場の将来動向

第9章 中国におけるコーヒー飲料のマーケティングおよび投資分析

  • コーヒー飲料のマーケティング戦略分析および提案
    • 産業マーケティング戦略
    • マーケティング戦略の発展および提案
  • コーヒー飲料の投資環境分析および提案
    • 産業における投資環境
    • 産業投資リスク分析
    • 産業投資および発展の提案
  • コーヒー飲料事業の発展分析および提案
    • 産業における企業の発展状況および課題
    • 産業における企業の対処戦略
目次

From the International Coffee development analysis, this report studied the factors around the development of upstream and downstream of China' s coffee industry chain, the supply and demand of coffee beverage market, market competition structure, product price, import and export conditions, production conditions and future business prospects and many other market factors for market development, and provides a wealth of valuable information and data.

The Special Research Report of China' s Coffee Beverage Market, 2010 is made by researchers of BOABC through the use of scientific statistical means and research methods based on the data and information provided or published by national statistics, market surveillance databases, industry association (institutes), import and export statistical departments, research institutes and other organizations. To study with rigorous content, intuitive charts and detailed data to help enterprises within the industry, investment companies and government departments understand the current situation of China' s coffee beverage industry, development trends, market competition conditions, financing channels, distribution of regional markets, key enterprises of the industry and other market information, for an accurate grasp of industry trends, a well understanding of industry pattern, for avoiding business and investment risks, for providing scientific references for developing the right competition and investment strategic decisions.

Table of Contents

Chapter I: Analysis of development environment of China' s coffee drinks

  • 1.1 Analysis of Development of China' s macroeconomic environment
    • 1.1.1 China' s macroeconomic development
    • 1.1.2 China' s macroeconomic trends forecast
  • 1.2 Analysis of Policy Environment of China' s Coffee Industry Development
    • 1.2.1 Coffee industry authorities, trade management system
    • 1.2.2 The main regulatory and industrial policies of coffee industry,
  • 1.3 Technical environment analysis of the industry

Chapter II: Analysis of the international coffee drinks development

  • 2.1 Current Situation analysis of the International Coffee Drinks
  • 2.2 The situation of coffee drinks in major countries
  • 2.3 Supply and demand of the international coffee drinks market
  • 2.4 Importance dynamics of the international coffee market

Chapter III: Analysis of the Development of China' s coffee upstream

  • 3.1 China' s coffee beans production and acreage
  • 3.2 Regional Distribution of China coffee beans plant
  • 3.3 Analysis of the price of coffee beans in China
  • 3.4 Cost structure analysis of China' s coffee drinks production
    • 3.4.1 Raw Materials
    • 3.4.2 Production costs
    • 3.4.3 Management costs

Chapter IV: Supply and demand of China' s coffee drinks market

  • 4.1 Analysis of China' s market demand for coffee drinks
    • 4.1.1 Market Characteristics
    • 4.1.2 Analysis of market size
    • 4.1.3 Analysis of Market regional distribution
      • major market distribution
      • Analysis of key sales areas
    • 4.1.4 New Product News
      • Recent developments of new products
      • Development trends of Processing technology
    • 4.1.5 Analysis of Market sales channels
      • The form of sales channels
      • Analysis of key business sales channels
  • 4.2 Analysis of supply of China' s coffee drinks market
    • 4.2.1 Product composition
    • 4.2.2 Output Analysis
    • 4.2.3 Analysis of key production areas
    • 4.2.4 Price Analysis

Chapter V: Analysis of China' s coffee drinks trade

  • 5.1 Imports analysis
    • 5.1.1 Analysis of import volumes
    • 5.1.2 Analysis of import prices
    • 5.1.3 Analysis of import by country
    • 5.1.4 Analysis of import by Customs
    • 5.1.5 Analysis of import by regions
    • 5.1.6 Analysis of import by companies
  • 5.2 Export Analysis
    • 5.2.1 Analysis of export volumes
    • 5.2.2 Analysis of the export price
    • 5.2.3 Analysis of exports by country
    • 5.2.4 Analysis of Export by Customs
    • 5.2.5 Analysis of Exports by Regions

Chapter VI: Competition of China' s coffee drinks industry

  • 6.1 Analysis of competitiveness of alternative products
    • 6.1.1 Competitive Analysis and tea drinks
    • 6.1.2 Competitive Analysis and other alternative beverages
  • 6.2 Competition analysis of coffee beverage market
    • 6.2.1 Competition of instant coffee and canned coffee
    • 6.2.2 Competitive Analysis of focused producing and selling regions
    • 6.2.3 Analysis of Market Brand Competition
    • 6.2.4 market share of major Enterprise

Chapter VII: Leader businesses of China' s coffee drinks

  • 7.1 Overview of business
  • 7.2 Regional distribution of enterprises
  • 7.3 Proposed project and projects in construction of major producing manafactureres
  • 7.4 Study of major manufacturers
    • 7.4.1 Shanghai Nestle Co., Ltd.
      • Enterprise basic information
      • Enterprise performance
      • Future trends
    • 7.4.2 Yun Lu Baoshan CoffeeBeverage Industry Development Co., Ltd.
      • Enterprise basic information
      • Enterprise performance
      • Future trends
    • 7.4.3 Yunnan Coffee Drinks Factory
      • Enterprise basic information
      • Enterprise performance
      • Future trends
    • 7.4.4 Jie Rong Food Co., Ltd., Zhuhai
      • Enterprise basic information
      • Enterprise performance
      • Future trends
    • 7.4.5 Dongguan Nestle Co., Ltd.
      • Enterprise basic information
      • Enterprise performance
      • Future trends
    • 7.4.6 Mocha Food Co., Ltd.
      • Enterprise basic information
      • Enterprise performance
      • Future trends
    • 7.4.7 Other major enterprises
      • Enterprise basic information
      • Enterprise performance
      • Future trends

Chapter VIII: China' s coffee beverage industry trend analysis and forecasting

  • 8.1 Supply forecast of China' s coffee beverage industry
    • 8.1.1 The main factors affecting coffee industry
    • 8.1.2 Supply forecast of Coffee industry
  • 8.2 Demand Forecast of China' s Coffee Beverage Industry
    • 8.2.1 The main factors affectign coffee industry
    • 8.2.2 Demand forecast of coffee industry
  • 8.3 Coffee Industry Import and Export Forecast
    • 8.3.1 Import forecast of coffee industry
    • 8.3.2 Export Forecast of coffee industry
  • 8.4 Future trends of China' s coffee drinks market

Chapter IX: Marketing and investment analysis of China' s coffee beverage

  • 9.1 Marketing Strategy Analysis of coffee drinks and recommendations
    • 9.1.1 Industry Marketing Strategies
    • 9.1.2 Development of Marketing Strategy and recommendations
  • 9.2 Investment Environment analysis of coffee drinks and recommendations
    • 9.2.1 Industry Investment Environment
    • 9.2.2 Industry Investment Risk Analysis
    • 9.2.3 Industry investment and development proposals
  • 9.3 Development analysis and recommendations of coffee beverage business
    • 9.3.1 Development Status and Problems of Enterprises in the Industry
    • 9.3.2 Coping strategies of enterprises in the industry
Back to Top