市場調査レポート - 47531

モバイルTVの価格設定およびマーケティング

PRICING AND MARKETING MOBILE TV

発行 Tariff Consultancy Ltd.
出版日 ページ情報 英文 98 pages
価格
こちらの商品の販売は終了いたしました。
モバイルTVの価格設定およびマーケティング PRICING AND MARKETING MOBILE TV
出版日: 2006年11月01日 ページ情報: 英文 98 pages

当商品の販売は、2013年07月02日を持ちまして終了しました。

概要

モバイルTVは、モバイル産業が新たな大きな収入源を模索し、コンバージェンスが現実としてビジネスチャンスにつながることを確認しようとする中、大きな転換期の到来を示唆するサービスとなっています。

当報告書では、モバイルTVの定義、市場および技術概要を解説し、モバイルTVのビジネスモデル、価格設定の戦略などについて、概略下記の構成でお届けいたします。

第1章 エグゼクティブサマリーおよび概要

  • エグゼクティブサマリー
  • イントロダクション
  • 調査手法
  • 市場の範囲

第2章 モバイルTVの定義

  • 背景
  • 定義
  • 代替技術

第3章 市場および技術の概要

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場阻害要因
  • 技術概要
  • 放送技術および規格
  • 携帯電話およびバッテリーの課題
  • チップセットの課題
  • その他の技術的課題
  • 結論

第4章 モバイルTVのビジネスモデル

  • ターゲット市場
  • 流通およびアクセス
  • コンテンツ販売
  • 動因コンテンツおよびアプリケーション
  • 市場活動
  • 進化するバリューチェーン
  • モバイルオペレーターの観点

第5章 価格設定戦略

  • その他の分野からの教訓
  • ポジショニング
  • 価格設定動向
  • 現在の価格設定概要

第6章 価格設定の工夫

  • バンドルモデル
  • イベントに基づいた価格設定
  • 特注販売品
  • 広告支援モデル
  • 新価格モデル

第7章 結論

  • モバイルTV市場の進展
  • モバイルTV価格の進展
  • モバイルTV市場におけるオペレーターの役割

第8章 価格サマリーおよび価格表

目次

Abstract

Mobile TV potentially represents a turning point for the mobile industry as it seeks the next major revenue stream and the opportunity to show that convergence is a real business opportunity.

There are clearly many choices for operators in terms of technology, bundling and marketing of the service. Equally, there are increasing choices for consumers faced with different operator offers, packages sold directly by content owners and aggregators and other options such as personal video recorders.

Amongst all this uncertainty, this report provides a definitive guide for operators, handset vendors and content owners as to what is actually happening in the market.

Key Questions Answered

  • What have been the successful marketing strategies?
  • What are users prepared to pay and how do they want to subscribe to mobile TV?
  • How do leading edge operators plan to evolve their services?
  • How do Mobile TV tariffs and pricing compare across the world?

This report will enable operators to benchmark their own mobile TV pricing, marketing and plans. It will also provide a detailed insight for other players in the mobile TV chain as to how this market will really develop.

Key benefits of the report

  • First ever market report with a real focus on the market from the view of all stakeholders, and particularly the broadcasting and content provider perspective.
  • This report looks at the marketing and pricing strategies in place today.
  • An overview of of all the technology and market issues that face the mobile TV industry.

Who Should Buy this Report

  • Fixed, Mobile, Wireless Internet and Satellite Providers and Operators
  • Software and Equipment Vendors
  • Supplier organisations
  • Regulatory Bodies
  • Consultancies
  • Investors, Venture Capital Companies, Financial Service Companies

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY AND OVERVIEW

  • 1.1 Executive Summary
  • 1.2 Introduction
  • 1.3 Methodology
  • 1.4 Scope of Market

2. DEFINING MOBILE TV

  • 2.1 Background
  • 2.2 Definition
  • 2.3 Alternative Technologies

3. MARKET AND TECHNOLOGY OVERVIEW

  • 3.1 Market Overview
  • 3.2 Market Drivers
  • 3.3 Market Barriers
  • 3.4 Technology Overview
  • 3.5 Broadcast Technologies and Standards
  • 3.6 Handset and Battery Challenges
  • 3.7 Chipset Issues
  • 3.8 Other Technology Issues
  • 3.9 Conclusions

4. BUSINESS MODELS FOR MOBILE TV

  • 4.1 Target Market
  • 4.2 Distribution and Access
  • 4.3 Content Offerings
  • 4.4 Mobilising Content and Applications
  • 4.5 Marketing Activities
  • 4.6 Evolving Value Chains
  • 4.7 The Mobile Operator Perspective

5. PRICING STRATEGIES

  • 5.1 Lessons From Other Areas
  • 5.2 Positioning
  • 5.3 Pricing Trends
  • 5.4 Overview Current Pricing

6. PRICING INNOVATIONS

  • 6.1 Bundled Models
  • 6.2 Event Based Pricing
  • 6.3 Customised Offerings
  • 6.4 Advertising Supported Models
  • 6.5 New Pricing Models

7. CONCLUSIONS

  • 7.1 Mobile TV Market Development
  • 7.2 Mobile TV Pricing Development
  • 7.3 Operator Role in Mobile TV

8. PRICING SUMMARY AND PRICING TABLES

Back to Top