市場調査レポート
商品コード
298981

中国のフレーバー・フレグランスの市場

Flavors and Fragrances Markets in China

出版日: | 発行: Asia Market Information & Development Co. | ページ情報: 英文 251 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
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中国のフレーバー・フレグランスの市場
出版日: 2023年04月23日
発行: Asia Market Information & Development Co.
ページ情報: 英文 251 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
● ご注意事項
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 目次
概要

当レポートでは、中国のフレーバー・フレグランス市場の現状・将来予測(過去5~10年間の実績値および今後5~10年間の予測値)を分析し、全体的な産業構造・投資環境や需給動向、製品別・エンドユーザー別の詳細動向、市場参入戦略、関係企業一覧などの情報を盛り込み、概略下記の構成でお届けいたします。

第1章 イントロダクション

  • 分析範囲・手法
  • エグゼクティブ・サマリー

第2章 ビジネス環境

  • 経済展望
    • 主要経済指標
    • 工業生産
    • 人口・労働力
    • 直接投資
    • 対外貿易
  • 金融・税務規制
    • 銀行システムと規制
    • 外国為替
    • 税制と関税

第3章 フレーバー・フレグランス産業の評価

  • フレーバー・フレグランス産業の構造
  • 市場規模
  • 市場成長の促進要因
  • フレーバー・フレグランス産業の生産能力
  • 主要メーカーの生産拠点・生産量・生産能力
  • 主要メーカーの市場シェア
  • 人件費
  • 潜在的な参入企業
  • 主なエンドユーザー
  • 主な流通業者
  • 主な外資系企業
  • 技術開発

第4章 フレーバー・フレグランスの生産量・需要量

  • 概要
    • 各地域のフレーバー・フレグランス需要量
  • フレーバー・フレグランスの生産量・需要量
    • 天然芳香物質
    • 合成芳香物質
      • 環式
      • 非環式
    • ブレンド・混合物
    • 精油
  • フレーバー・フレグランスの輸出量・輸入量
  • 価格動向

第5章 フレーバー・フレグランスの消費量:市場別

  • フレーバー・フレグランス市場の将来展望:概要
  • 飲料・食品
    • 市場の将来展望
    • フレーバー・フレグランスの消費量
  • 化粧品・トイレタリー
  • 石鹸・洗剤
  • 医薬品
  • その他

第6章 マーケティング戦略

  • 中国市場の概要
    • 中国の流通システム
    • フレーバー・フレグランスの流通チャネル
    • 交通・貨物輸送インフラ
    • 通信
  • 中国市場への参入経路
    • 対中輸出
    • 輸出市場の概要
    • 中国の商慣行
    • 化学薬品の商社
    • 中国の輸入規制
  • 技術ライセンス
    • 技術ライセンスの概要
    • 知的所有権(IP)保護
  • 合弁事業
    • 合弁事業の概要
    • 利点と欠点
  • 独資企業
    • 独資企業の概要
    • 利点と欠点
  • 他の市場参入経路
    • 営業所の開設
    • 見本市への参加を通じた販売
    • 中国企業との接触
    • 広告
  • 市場参入戦略
    • 市場の違いを理解する
    • 商慣行の違い
    • 規制・制約に関する知識
    • 政府との折衝

第7章 フレーバー・フレグランスメーカーの一覧

  • フレーバー・フレグランスメーカーのプロファイル
  • 流通業者・商社
  • 研究機関・業界団体
  • 主なエンドユーザー

図表一覧

図表

LIST OF TABLES

I. INTRODUCTION

  • Economic Outlook Summary
  • Flavors and Fragrances Supply and Demand Summary

II. BUSINESS ENVIRONMENT

  • Key Economic Indicators
  • Industrial Output
  • Population and Labor Force Trends
  • Foreign Investment and Loans
  • Foreign Trade

III. FLAVORS AND FRAGRANCES INDUSTRY ASSESSMENTS

  • Flavors and Fragrances Industry Capacity
  • Major Producer Facility Locations
  • Major Flavors and Fragrances Producer Output and Capacities
  • Market Share of Key Producers
  • Major End-Users
  • Major Foreign Investments

IV. FLAVORS & FRAGRANCES PRODUCTION AND DEMAND

  • Overview
  • Demand of Flavors and Fragrances by Region
  • Total Flavors and Fragrances Production and Demand
  • Natural Aroma Chemicals
  • Synthetic Aroma Chemicals
  • Cyclic
  • Acyclic
  • Blends and Mixtures
  • Essential Oils
  • Flavors and Fragrances Imports and Exports

V. FLAVORS & FRAGRANCES CONSUMPTION BY MARKET

  • Total Flavors and Fragrances Consumption by Market
  • Food and Beverages Market Outlook
  • Flavors and Fragrances Consumption in Food and Beverages
  • Cosmetics & Toiletries Market Outlook
  • Flavors and Fragrances Consumption in Cosmetics & Toiletries
  • Soaps and Detergents Market Outlook
  • Flavors and Fragrances Consumption in Soaps and Detergents
  • Pharmaceuticals Market Outlook
  • Flavors and Fragrances Consumption in Pharmaceuticals
  • Other Flavors and Fragrances Markets

LIST OF CHARTS

  • Flavors and Fragrances Production and Demand Summary
  • China's GDP and Industrial Output
  • Industrial Output by Ownership
  • Foreign Investments and Loans
  • China's Imports and Exports
  • Flavors and Fragrances Capacity in China
  • Flavors and Fragrances Capacity, Output and Demand
  • Flavors and Fragrances Production
  • Flavors and Fragrances Production and Demand
  • Flavors and Fragrances Exports and Imports
  • Flavors and Fragrances Demand by Market
目次
Product Code: 233

China's demand for Flavors and Fragrances has grown at a fast pace in the past decade. In the next decade, both production and demand will continue to grow. The Chinese economy maintains a high speed growth which has been stimulated by the consecutive increases of industrial output, import & export, consumer consumption and capital investment for over two decades. This new study examines China's economic trends, investment environment, industry development, supply and demand, industry capacity, industry structure, marketing channels and major industry participants. Historical data (2012, 2017 and 2022) and long-term forecasts through 2027 and 2032 are presented. Major producers in China are profiled.

The primary and secondary research is done in China in order to access up-to-date government regulations, market information and industry data. Data were collected from the Chinese government publications, Chinese language newspapers and magazines, industry associations, local governments' industry bureaus, industry publications, and our in-house databases. Interviews are conducted with Chinese industry experts, university professors, and producers in China. Economic models and quantitative methods are applied in this report to project market demand and industry trends. Metric system is used and values are presented in either Yuan (RMB, current price) and/or US dollars.

Our market research reports provide hard-to-find market data and analyses. Today, China has the largest market in the world. Tremendous fast-growing markets for imports and business opportunities for companies around the world. If you want to expand your business or sell your products in China, our research reports provide the insights and projections into Chinese markets necessary for you to do so.

TABLE OF CONTENTS

I. INTRODUCTION

  • Report Scope and Methodology
  • Executive Summary

II. BUSINESS ENVIRONMENT

  • Economic Outlook
  • Key Economic Indicators
  • Industrial Output
  • Population and Labor
  • Foreign Investment
  • Foreign Trade
  • Financial and Tax Regulations
  • Banking System and Regulations
  • Foreign Exchange
  • Taxes, Tariff and Custom Duties

III. FLAVORS AND FRAGRANCES INDUSTRY ASSESSMENTS

  • Flavors and Fragrances Industry Structure
  • Market Size
  • Market Growth Drivers
  • Flavors and Fragrances Industry Capacity
  • Major Producer Facility Locations, Output and Capacity
  • Market Share of Key Producers
  • Labor Costs
  • Potential Entrants
  • Major End-Users
  • Major Distributors
  • Major Foreign Investments
  • Technology Development

IV. FLAVORS & FRAGRANCES PRODUCTION AND DEMAND

  • Overview
  • Demand of Flavors and Fragrances by Region
  • Flavors and Fragrances Production and Demand
  • Natural Aroma Chemicals
  • Synthetic Aroma Chemicals
  • Cyclic
  • Acyclic
  • Blends and Mixtures
  • Essential Oils
  • Flavors and Fragrances Imports and Exports
  • Pricing Trends

V. FLAVORS & FRAGRANCES CONSUMPTION BY MARKET

  • Flavors and Fragrances Markets Outlook Overview
  • Food and Beverages
  • Food and Beverages Market Outlook
  • Flavors and Fragrances Consumption in Food and Beverages
  • Cosmetics & Toiletries
  • Cosmetics & Toiletries Market Outlook
  • Flavors and Fragrances Consumption in Cosmetics & Toiletries
  • Soaps and Detergents
  • Soaps and Detergents Market Outlook
  • Flavors and Fragrances Consumption in Soaps and Detergents
  • Pharmaceuticals
  • Pharmaceuticals Market Outlook
  • Flavors and Fragrances Consumption in Pharmaceuticals
  • Other Flavors and Fragrances Markets

VI. MARKETING STRATEGIES

  • China Market Entry Overview
  • China's Distribution System
  • Rubber Processing Chemicals Distribution Channels
  • Transportation and Freight Infrastructure
  • Communications
  • China's Market Entry
  • Licensing
  • Franchising
  • E-commerce
  • Trading Companies and Local Agents
  • Representative Offices and Chinese Subsidiaries
  • Wholly Foreign Owned Enterprises

VII. FLAVORS AND FRAGRANCES PRODUCER DIRECTORY

  • Flavors and Fragrances Producer Profiles
  • Distributors and Trading Companies
  • Research Institutions and Associations
  • Major End-Users