市場調査レポート - 237633

南アフリカのセグメント報告書:マスマーケット(LSM 6)

South African Segment Report: Mass Market (LSM 6)

発行 Analytix Business Intelligence
出版日 ページ情報 英文 91 Pages
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南アフリカのセグメント報告書:マスマーケット(LSM 6) South African Segment Report: Mass Market (LSM 6)
出版日: 2012年03月30日 ページ情報: 英文 91 Pages

当商品の販売は、2013年10月11日を持ちまして終了しました。

概要

南アフリカにおけるLSM6は成人の21%、約690万人が生活する世帯で、2006年の17.3%から増加しています。

当レポートでは、南アフリカで最も広く使用されているマーケティングリサーチツールであるLSM(生活水準指標)の6セグメントについて、年齢、性、ライフステージ、地域、ライフスタイル、携帯電話使用、インターネットの使用、スポーツの趣味、音楽の趣味、メディア使用などの観点から包括的なプロファイルを提供すると共に、100以上のチャート、グラフ、表を交えつつつ、概略下記内容でお届け致します。

第1章 南アメリカの人口統計概要

  • 南アフリカの概要:面積;人口、GDP、ジニ係数、平均寿命、人間開発指数、上位輸出入商品、主要貿易相手国
  • 南アフリカ各州の概要(2011):GDPに占める割合と人口規模
  • 南アフリカの年齢推定(2011):南アフリカの年齢分布
  • 南アフリカの人種と性別概算(2011):人種;黒人、白人、カラード(混血グループ)、インド系やアジア人 性別;男女

第2章 生活水準指標

  • LSMとは
  • SAARFユニバーサル変数(29世帯の耐久消費財とサービス):LSM1-4 対 総成人人口
  • LSM1-10の詳細(2011年)
  • LSMグループ:LSM 1-10(2011年)
  • LSMの動向:2006年から2011年におけるLSMグループの分布

第3章 LSM 6セグメント:地理人口統計の動向(2009年-2011年)

  • LSM 6セグメントの概要:総成人人口(2007-2011年)、総LSM6セグメント(2007年から2011年)、性別と年齢の概要(2011年)
  • 性別動向(2009年-2011年):男性、女性
  • 年齢の推移(2009年-2011年):15才から19才、20才から24才、25才から29才、30才から39才、40才から49才、50才から59才、60才以上
  • ライフステージの推移(2009年-2011年):家庭内の独身、若い独立した独身者、成人独身者、若いカップル、成熟カップル、若い家族、片親家族、成熟家族
  • 人口グループの動向(2009年-2011年):黒人、カラード(混血グループ)、インド系、白人
  • 母語の動向(2009年-2011年):英語、ズールー語、コサ語、ンデベレ語、アフリカーンス語、スワジ語、ペディ語、ソト語、セツワナ語、ヴェンダ語、ツォンガ語
  • 県の動向(2009年-2011年):西ケープ州、北ケープ州、東ケープ州、クワズール-ナタール、フリーステート州、ムプマランガ州、ハウテン州、リンポポ州、ノースウェスト州
  • コミュニティの動向(2009年-2011年):首都圏、都市、大きな町、小さな町、大きな村、小さな村、開拓地、農村

第4章 LSM 6セグメント:地理人口統計の概要(2011年)

  • 性別:男性、女性
  • 年齢:15才から19才;20才から24才;25才から29才;30才から39才;40才から49才;50才から59才;60才以上
  • ライフステージの動向:家庭内の独身、若い独立した独身者、成人独身者、若いカップル、成熟カップル、若い家族、片親家族、成熟家族
  • 人口グループの動向:黒人、カラード(混血グループ)、インド系、白人
  • 母語:英語、ズールー語、コサ語、ンデベレ語、アフリカーンス語、スワジ語、ペディ語、ソト語、セツワナ語、ヴェンダ語とツォンガ語
  • 教育:小学校またはそれ以下、高等学校、大学入学資格、工業大学卒業証書/大学入学資格後の学位、大学の学位
  • 州の動向:西ケープ州、北ケープ州、東ケープ州、クワズール-ナタール州、フリーステート州、ムプマランガ州、ハウテン州、リンポポ州、ノースウェスト州
  • コミュニティの動向:首都圏、都市、大きな町、小さな町、大きな村、小さな村、開拓地、農村

第5章 セグメンテーション(2011年)

  • セグメンテーションの概要(2011年)
  • 詳細なセグメンテーションの概要:LSM 6セグメントが性別や年齢に応じてさらに8つのセグメントに分割される:男性15才から24才、男性25才から34才、男性35才から49才、男50 才以上、女性15才から24才、女性25才から34才、女性35才から49才、女性50才以上

第6章 セグメントの人口統計プロファイル(2011年)

  • ライフステージのプロファイル:ライフステージ別の8つのセグメントのプロファイル
  • 人口グループ:人口グループ別の8つのセグメントのプロファイル
  • 母語:母語別の8つのセグメントのプロファイル
  • 教育レベルのプロファイル:教育レベル別の8つのセグメントのプロファイル
  • 州プロファイル:州ごとの8つのセグメントのプロファイル
  • コミュニティプロファイル:コミュニティのタイプ別の8つのセグメントのプロファイル

第7章携帯電話(2011年)

  • 世帯内の携帯電話:セグメント(性と年齢)別の世帯内携帯電話数
  • 携帯電話の所有者:セグメント(性と年齢)別の携帯電話所有者
  • 支払い方法:セグメント(性と年齢)別の支払い方法(契約とプリペイド)
  • 携帯電話メーカー:セグメント(性と年齢)別の携帯電話ブランド
  • 携帯電話ネットワークプロバイダ:セグメント(性と年齢)別の携帯電話ネットワークプロバイダ
  • 携帯電話月額:セグメント(性と年齢)別の携帯電話月額
  • 携帯電話の使用量:セグメント(性と年齢)別の毎日の携帯電話使用量

第8章 インターネット(2011年)

  • PCおよびラップトップの所有者:セグメント(性と年齢)別のPCとラップトップの所有者
  • インターネットアクセス(4週間と7日間あたり):セグメント(性、年齢)別の過去4週間と過去7日間のインターネットアクセス
  • インターネット上の活動:セグメント(性と年齢)別の銀行、ショッピング、音楽ダウンロード、チャット、インスタントメッセージング、ソーシャルネットワーキング、電子メール、ゲーム、検索

第9章 ライフスタイル(2011年)

  • 金融機関:セグメント(性と年齢)別のすべての銀行取引用メインバンク
  • 銀行口座:セグメント(性と年齢)別の個人保有口座
  • 小売店のカード:セグメント(性と年齢)別の個人保有小売店カード(持っている/持っていない)
  • 電子機器へのアクセス:セグメント(性と年齢)別の電子機器へのアクセス
  • スポーツ趣味:セグメント(性と年齢)別の興味があるスポーツ
  • スポーツへの参加:セグメント(性と年齢)別の過去12ヶ月間に参加したスポーツ
  • 好きな音楽:セグメント(性と年齢)別の好きな音楽の種類別
  • 映画の鑑賞頻度:セグメント(性と年齢)別の過去4週間に行った映画の頻度

第10章 メディア(2011年)

  • オンラインメディアの使用状況:セグメント(性、年齢)別オンラインメディアの使用状況
  • 新聞の読者数:セグメント(性と年齢)別の任意の日刊および週刊新聞の読者数(AIR)
  • 新聞の読者数:セグメント(性と年齢)別の日刊および週刊新聞トップ10
  • 雑誌の読者数:セグメント(性と年齢)別の任意の週刊および月刊誌の読者数(AIR)
  • 雑誌の読者数:セグメント(性と年齢)別の週刊誌および月間誌トップ10
  • 地上波テレビのチャンネル:セグメント(性と年齢)別の地上波テレビチャンネル
  • DSTVチャンネル:セグメント(性と年齢)別DSTVチャンネルトップ10
  • ラジオ局:セグメント(性と年齢)別のラジオ局トップ10
目次

Abstract

This 91 page PowerPoint report examines the LSM 6 segment of South Africa and provides a comprehensive profile of the LSM 6 segment (mass market). In 2011, 21% of all South African adults lived in households classified as LSM 6, representing 6.9 million adults (16+ years) - by far the largest LSM group in South Africa. The segment had grown from 17.3% in 2006, mainly emerging from the LSM 3-5 segments.

LSM (the Living Standards Measure) has become the most widely used marketing research tool in South Africa by measuring the material affluence of households (rather than individuals) and dividing the population into 10 groups, 10 (highest) to 1 (lowest). The consumer analysis is based on an annual consumer survey among a nationally representative sample of 25,000 people - All Media and Products Survey conducted by the South African Advertising Research Foundation.

Some of the key questions the report will help you to answer are:

  • What are the geo-demographic trends (2009-2011) for LSM 6? e.g. age, gender, lifestage
  • Who are LSM 6? e.g. age, gender, race, life-stage, geographics
  • How do you engage with them? e.g. lifestyle, cellphone, Internet, sports, music interests
  • What media do you use to communicate to them? e.g. Online Media, TV, radio, newspapers, magazines
  • What are the important consumer trends that should be included in your business strategy?

The comprehensive report includes geo-demographic trends (2009-2011), as well as a detailed segmentation according to gender and age (15-24, 25-34, 35-49, 50+) making it the perfect reference report for anyone who wants to understand this segment of the market.

Why purchase this market research report?

  • The report focuses on consumer-based intelligence - the most valuable brand asset
  • Provides a comprehensive analysis of the “big picture” with consumer/market trends
  • 91 page PowerPoint report with >100 charts, graphs, and tables
  • Salient points and key insights are highlighted and summarised in comment boxes on each page

Table of Contents

1. SA Population Demographic Overview

  • 1.1. South Africa At A Glance: Size; Population; GDP; Gini Coefficient; Life Expectancy; Human Development Index; Top Exports And Import Goods; Top Trading Partners
  • 1.2. SA Province Overview (2011): GDP Contribution And Population Size
  • 1.3. SA Age Estimate (2011): South African Population Age Distribution
  • 1.4. SA Population Race And Gender Estimate (2011): Race; Black; White; Coloured; Indian Or Asian. Gender; Male Or Female

2. The Living Standards Measure

  • 2.1. Understanding LSM
  • 2.2. SAARF Universal Variables (29 household durables and services): LSM 6 vs. Total Adults
  • 2.3. LSM 1-10 Detailed (2011)
  • 2.4. LSM Groups: LSM 1-10 (2011)
  • 2.5. LSM Trends: LSM group distribution 2006-2011

3. LSM 6 Segment: Geo-Demographic Trends (2009-2011)

  • 3.1. LSM 6 Segment Overview: Total adult population (2007-2011); Total LSM 6 segment (2007- 2011); Gender and Age Overview (2011)
  • 3.2. Gender Trends (2009-2011) : Male, Female
  • 3.3. Age Group Trends (2009-2011): 15-19; 20-24; 25-29; 30-39; 40-49; 50-59; 60+
  • 3.4. Lifestage Trends (2009-2011): At home singles; Young Independent singles; Mature Singles; Young Couples; Mature Couples; Young Family; Single Parent Family; Mature Family
  • 3.5. Population Group Trends (2009-2011): Black, Coloured, Indian, White
  • 3.6. Home Language Trends (2009-2011): English, isiZulu, isiXhosa, isiNdebele, Afrikaans, siSwati, Sepedi, Sesotho, Setswana, Tshivenda and Xitsonga
  • 3.7. Province Trends (2009-2011): Western Cape; Northern Cape; Eastern Cape; KwaZulu-Natal; Free State; Mpumalanga; Gauteng; Limpopo; North West
  • 3.8. Community Trends (2009-2011): Metropolitan; Cities, Large Town; Small Town, Large Village, Small Village, Settlement; Rural

4. LSM 6 Segment: Geo-Demographic Overview (2011)

  • 4.1. Gender: Male; Female
  • 4.2. Age Group: 15-19; 20-24; 25-29; 30-39; 40-49; 50-59; 60+
  • 4.3. Lifestage: At home singles; Young Independent singles; Mature Singles; Young Couples; Mature Couples; Young Family; Single Parent Family; Mature Family
  • 4.4. Population Group: Black, Coloured, Indian, White
  • 4.5. Home Language: English, isiZulu, isiXhosa, isiNdebele, Afrikaans, siSwati, Sepedi, Sesotho, Setswana, Tshivenda and Xitsonga
  • 4.6. Education: Primary school or less; some high school; Matric; Technikon diploma/degree of other post Matric; University degree
  • 4.7. Province: Western Cape; Northern Cape; Eastern Cape; KwaZulu-Natal; Free State; Mpumalanga; Gauteng; Limpopo; North West
  • 4.8. Community Type: Metropolitan; Cities, Large Town; Small Town, Large Village, Small Village, Settlement; Rural

5. Segmentation (2011)

  • 5.1. Segmentation Overview (2011)
  • 5.2. Detailed Segmentation Overview: The LSM 6 segment has been further segmented into eight segments according to gender and age: Male 15-24; Male 25-34; Male 35-49; Male 50+; Female 15-24; Female 25-34; Female 35-49; Female 50+

6. Demographic Profile of Segments (2011)

  • 6.1. Lifestage Profile: Profile of each of the eight segments by lifestage
  • 6.2. Population Group: Profile of each of the eight segments by population group
  • 6.3. Home Language: Profile of each of the eight segments by home language
  • 6.4. Education Level Profile: Profile of each of the eight segments by education level
  • 6.5. Province Profile: Profile of each of the eight segments by province
  • 6.6. Community Profile: Profile of each of the eight segments by community type

7. Cellphones (2011)

  • 7.1. Cellphones in Household: Number of cellphones in household by segment (gender and age)
  • 7.2. Cellphone Ownership: Cellphone ownership by segment (gender and age)
  • 7.3. Payment Mechanism: Payment Mechanism (contract vs. prepaid) by segment (gender and age)
  • 7.4. Make of Cellphone: Cellphone brands by segment (gender and age)
  • 7.5. Cellular Network Provider: Cellular network provider by segment (gender and age)
  • 7.6. Cellphone Monthly Expenditure: Monthly cellphone expenses by segment (gender and age)
  • 7.7. Cellphone Activities: Daily cellphone activities by segment (gender and age)

8. Internet (2011)

  • 8.1. PC and Laptop Ownership: Ownership of PC and Laptop by segment (gender and age)
  • 8.2. Internet Access (Past 4 Weeks and Past 7 Days): Internet access in past four weeks and in past seven days by segment (gender and age)
  • 8.3. Internet activities: Banking; Shopping; Music downloads; Chat; Instant Messaging; Social Networking; Email; Games; Search by segment (gender and age)

9. Lifestyle (2011)

  • 9.1. Financial Institutions: Main bank for all banking transactions by segment (gender and age)
  • 9.2. Bank Accounts: Personal accounts held by segment (gender and age)
  • 9.3. Retail Store Card: Personally held a retail store card (yes/no) by segment (gender and age)
  • 9.4. Access to Electronic Equipment: Access to electronic equipment by segment (gender and age)
  • 9.5. Sports Interests: Sports interested in by segment (gender and age)
  • 9.6. Sports Participation: Sports participated in the past 12 months by segment (gender and age)
  • 9.7. Favourite Music: Favourite music types by segment (gender and age)
  • 9.8. Frequency of cinema visits: Frequency of cinema visits in past four weeks by segment (gender and age)

10. Media (2011)

  • 10.1. Online Media Usage: Online media usage by segment (gender and age)
  • 10.2. Newspaper readership: Any daily and weekly newspaper readership (AIR) by segment (gender and age)
  • 10.3. Newspaper readership: Top 10 daily and weekly newspapers by segment (gender and age)
  • 10.4. Magazine readership: Any weekly and monthly magazine readership (AIR) by segment (gender and age)
  • 10.5. Magazine readership: Top 10 weekly and monthly magazines by segment (gender and age)
  • 10.6. Terrestrial TV channels: Terrestrial TV channels by segment (gender and age)
  • 10.7. DSTV Channels: Top 10 DSTV Channels by segment (gender and age)
  • 10.8. Radio Stations: Top 10 radio stations by segment (gender and age)
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